Внутрішня перелінковка сайту за допомогою ChatGPT. Візуалізація та аналіз
Грамотно розроблена внутрішня перелінковка може стати вашою перевагою перед конкурентами. Вона покращить навігацію та залучення користувачів, допоможе підвищити авторитетність та релевантність сторінок, а також дозволить краулерам пошукових систем ефективно сканувати й індексувати контент сайту.
У цьому дослідженні ми розповімо, чому внутрішні посилання важливі для SEO, а також дамо вам практичні поради, як з допомогою інструментів штучного інтелекту, зокрема ChatGPT-4, підвищити ефективність і результативність стратегії внутрішнього перелінкування.
Темплейт готового промпту для ChatGPT представлений з доповіді Анни Матвієнко, технічної SEO-спеціалістки (SEO-конференція Collaborator, 2023). Запис конференції ви можете переглянути за посиланням.
Внутрішня перелінковка – що це таке?
Внутрішня перелінковка – це практика створення гіперпосилань, які з’єднують одну сторінку вашого сайту з іншою. При стратегічному використанні внутрішня перелінковка може поліпшити SEO-показники вашого сайту, користувацький досвід, а також залучити на нього органічний трафік.
Для чого потрібне внутрішнє перелінкування?
1. Пошукові системи краще розуміють контекст і структуру вашого сайту, ієрархію контенту, взаємозв’язки між різними сторінками. Внутрішні лінки з анкорним текстом дають ПС краще розуміння того, яким пошуковим запитам яка сторінка відповідає.
А ще перелінкування сприяє виявленню пошуковими роботами потрібних сторінок, і їх подальшому індексуванню.
«Внутрішня перелінковка дуже важлива для SEO.
Я думаю, що це одна з найважливіших речей, які можна зробити на сайті, щоб направляти Google і відвідувачів на ті сторінки, які ви вважаєте важливими.
А в ідеалі потрібно не просто мати базовий набір посилань, а підходити до цього стратегічно і думати про те, що для вас найважливіше і як це можна підкреслити за допомогою внутрішньої перелінковки»
Джон Мюллер, представник Google Search. Березень 8, 2022
2. Покращується UX. Через внутрішні посилання відвідувачам простіше переходити на повʼязані сторінки. Скажімо, ви описали послугу у блозі і вставили на неї посилання – користувач може одразу перейти на сторінку послуги, а не повертатися в меню й шукати її звідти.
Те ж саме із схемою “Схожі статті”, “Вам може сподобатися”, “Популярні товари” – вона стимулює користувача вивчати сайт, а отже довше на ньому залишатися та зрештою знайти те, заради чого він прийшов. Усе це підвищує залученість користувачів та зменшує показник відмов. І звісно – що більшою буде глибина перегляду та кількість сторінок, на які переходять юзери, то кращим сигналом це буде для ПС. Вони розумітимуть, що контент корисний для людей, а отже, його треба просувати.
3. Розподіляється посилальна вага. З внутрішніми лінками ви можете передати частину ваги посилань на сторінки, які цього потребують, й таким чином покращити їх рейтинг. Або ж іще більше прокачати пріоритетні сторінки.
4. Прискорюються конверсії. Ви можете провести своїх користувачів по продуманому шляху і за допомогою внутрішньої перелінковки вести їх на конверсійні сторінки.
Основні міфи та помилки при побудові внутрішніх посилань
- Міф: Ізольовані теми. Не треба уникати посилань з одного кластера тем до іншого при структурі SILO, коли кожен пост посилається лише на близькорелевантний пост або на категорію. Передусім треба думати про інтент юзера та корисність цього посилання для нього.
- Міф: Внутрішні посилання рівномірно розподілені. Якщо просто лінкувати все, що можна лінкувати, це не матиме ніякого сенсу для вашого сайту. Краще одразу визначити сторінки, які приносять максимальний прибуток, а також ті, які не дуже добре скануються, і яким ви хочете допомогти просуватися, і зосередитися саме на них.
- Помилка: використовувати 404 сторінки та сторінки, закриті від індексації. Перші мають негативний авторитет у пошукових систем, а другі просто не будуть передавати вагу.
- Помилка: ставити для внутрішнього посилання атрибут nofollow. Пошукові роботи не зможуть перейти за цим посиланням, і відповідно весь internal linking у цьому випадку буде просто позбавлений сенсу.
- Помилка: брати посилання з рівнем вкладеності глибше 5. Вони не матимуть достатньо ваги, щоб від внутрішньої перелінковки був хороший ефект.
Як з ChatGPT аналізувати та візуалізувати внутрішню перелінковку?
Для початку слід зазначити, що нам потрібна буде саме платна версія ChatGPT-4 ($20/міс).
Крок 1. Підключаємо розширення “Advanced Data Analysis”
Першим ділом підключаємо плагін Advanced Data Analysis від OpenAI. Зробити це можна через “Settings” ⇨ “Beta features” ⇨ вмикаємо “Advanced Data Analysis” (раніше він називався “Code Interpreter”).
Крок 2. Прокраулюємо сайт та скачуємо Inlinks
Скачати всі внутрішні посилання можна із тим краулером, з яким ви зазвичай працюєте. Це можуть бути, наприклад:
- іменитий Screaming Frog (“Bulk Export” ⇨ “Links” ⇨ “All Inlinks” ⇨ “Save and Open”);
- український Netpeak Spider (“Database” ⇨ “All results table” ⇨ “Incoming Links”);
- SaaS-краулер JetOctopus для великих сайтів (“Data Tables” ⇨ “Links” ⇨ “Export”).
Крок 3. Завантажуємо експортовані дані й даємо інструкції ChatGPT
Зазначимо, що всі відповіді нейромережі краще перевіряти, наприклад, за допомогою уточнювальних запитань: “Яку інформацію тобі надали?”, “Як ти це зрозумів?” тощо.
Також важить обʼєм даних, який ChatGPT-4 може аналізувати за раз. Якщо сайт відносно невеликий (до 5 тис. сторінок), то дані можна закинути одним шматком.
Якщо ж сайт масштабний, то краще розділити дані на кілька частин, почергово заливати файли, а потім попросити ChatGPT обʼєднати базу даних.
“Uploaded is an internal linking report that tracks the internal links across my website. Please do the following:
1. Familiarize yourself with the different columns in the report. It’s essential to grasp the purpose of each column. Show how many rows in total are with data. Provide the total number of rows with data and the count of links in the “Link Position” column labeled as “Content”.
Тобто, просимо ознайомитися і проаналізувати дані зі всіх колонок. Даємо уточнювальні запитання, наприклад, скільки рядків з даними він знайшов. Щоб бути впевненими, що наш файл правильно зіскановано.
2. Analyze all rows and columns with data. Visualize the correlation between all cases where the Anchor text and instances where Follow is False for Internal links.
На цьому етапі ChatGPT візуалізує співвідношеня між усіма анкорними текстами і випадками, коли вони на nofollow-посиланнях. У промпті можна вказати стільки топ-сторінок, скільки нам власне необхідно для ґрунтовного аналізу.
На прикладі цього графіка бачимо, що більшість анкорних внутрішніх посилань на сайті – nofollow. Відповідно це вже один з нюансів, які можна покращити, аби код був чистішим. Адже Google все рівно знайде ці сторінки й буде їх індексувати, але просто не зможе потім перейти за закритими nofollow посиланнями.
3. Analyze all rows and columns with data. Design a relationship chart illustrating the correlation between the Anchor Text and its frequency of appearance as Anchor Text for an internal link.
Тут ми просимо ChatGPT проаналізувати всі сторінки і зробити графік з найпопулярнішими анкорами та частотою їх використання на позначення внутрішніх посилань.
Можливо, на цьому етапі вам стане зрозуміло, що деякі анкори є занадто загальними і можна було б додати в них ключі або ж, скажімо, не додавати анкори в перемикачі мов.
4. Analyze all rows and columns with data. Design a relationship chart illustrating the correlation between the Anchor Text and its frequency of appearance as Anchor Text for an internal link. For this task, only consider instances where the Link Path contains /p[
На цьому етапі ми фактично ставимо те саме завдання, що і в попередньому пункті, але з однією умовою – щоб він взяв до уваги те, що розміщено в параграфах, наші контекстні посилання. Можливо, у цьому списку ви побачите низькорелевантні для комерційної вигоди анкори і прийде ідея замінити їх на ті, що люди шукають частіше.
До речі, якщо ваш проєкт розрахований на закордонних клієнтів (або ж просто маєте англійську версію сайту) то топ ключів, за якими ранжується конкретна сторінка, можна переглянути за допомогою поки безкоштовного інструмента InternalLinking.
Також InternalLinking видасть список параграфів, з яких можна поставити лінк з відповідним ключовим словом-анкором.
5. Generate a relationship chart that delineates the connection between TOP 5 Anchor text and its respective Link Path for links. Annotate each bar with the extract number of occurrences for each Anchor Text.
Тут варто зауважити, що Screaming Frog не завжди коректно визначає Link Position. Натомість можна користуватися колонкою Link Path.
Відповідно на цьому етапі ми ставимо нейромережі завдання розділити внутрішні посилання за позиціями. Так ми зможемо подивитися ієрархію, де найбільше залінковано Link Path.
6. Design a relationship chart illustrating the correlation between the Alt Text and its frequency of appearance as Alt Text for an internal link. Annotate each bar with the exact number of occurrences for each Alt Text.
В ecommerce і не тільки, alt-тексти на картинках використовуються як анкори. Завдяки ним також можна покращити внутрішнє перелінкування.
Тож на цьому кроці ми якраз зможемо проналізувати співвідношення між Alt текстами та частотою їх появи. Наприклад, Alt того самого логотипу можна зробити з назвою бренду або вдосконалити keyword stuffing (наповнення ключами) карток товарів.
Інсайти з внутрішнього перелінкування
Згідно з даними дослідження Кайруса Шепарда “23 Million Internal Links – SEO Case Study”, в якому було розглянуто 23 млн внутрішніх посилань на 1800 сайтах:
- Що більше на сторінці внутрішніх посилань, то більше кліків за пошуковими запитами припадає на цю сторінку. URL-адреси з 0–4 внутрішніми посиланнями отримували в середньому лише два кліки в пошуку Google, тоді як URL-адреси з 40–44 внутрішніми посиланнями отримували в 4 рази більше кліків.
- Що більшою є варіативність анкорів, то більше кліків на сторінку буде відображено в Google Search Console. Звісно, головна вимога до анкорного тексту – його релевантність, однак URL-адреси з більшою кількістю варіантів анкорного тексту для внутрішніх посилань, як виявилося, тісно пов’язані з більшим пошуковим трафіком Google.
- Припущення, як Гугл рахує анкори, відповідно до даних дослідження. Якщо на сторінці є Image link, у якої є клікабельний Alt-текст, і Text link на одну й ту саму сторінку, то в Google Search Console зарахуються обидва внутрішні посилання.
- Якщо на сторінці є один Text Link, другий Text Link з різними анкорними текстами та Image Link, і всі на одну й ту саму сторінку, то зарахуються тільки перший анкор та Alt-текст з картинки. Але! Якщо ви в такому випадку заміните одну з Text Link на якірне посилання (jump link), то воно зарахується як анкор.
Вам також можуть бути корисними наші статті “Як отримати безкоштовні беклінки на сайт?” та “Керівництво по SEO для нових сайтів”.
На завершення
Посилання – більше, ніж просто елемент навігації. Кожний лінк передає сигнали, які Google інтерпретує для подальшого формування рейтингу: актуальність посилання, авторитетність джерела, анкорний текст тощо.
Хоча внутрішні посилання можуть бути не такими потужними, як посилання з перевірених зовнішніх сайтів, все ж внутрішнє перелінкування та архітектура сайту відіграють величезну роль у пошуковій оптимізації.
Незважаючи на те, що вказані у статті промпти вдосконалені, перш ніж робити зміни на сайті, переконайтеся, що ChatGPT правильно інтерпретував ваші дані та інтегрував їх у візуалізації. Робити це можна за допомогою уточнювальних запитань.
По закінченню ChatGPT можна попросити Export all the data in HTML form і він завантажить усі графіки як HTML-сторінку.
Якщо все зробити грамотно, в підсумку має покращитися краулінг (процес сканування сайту ботом) та ранжування сторінок за ключами, які раніше, можливо, не спрацьовували. Зокрема це можна спостерігати при впровадженні варіативності анкорів.
А для ще кращого SEO, обирайте Хостинг, з яким ваші та клієнтські сайти будуть завантажуватися миттєво.
Можливо, вас зацікавить
Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися