Як отримати безкоштовні беклінки на сайт?

post thumbnail

Світ SEO на сьогодні розвинувся настільки, що навіть новачки знають – на позиції сайту в пошуковій видачі, а отже й на кількість трафіку та прибуток  впливають кілька факторів. І якщо покладатися лишень на ключові слова, з вашою онлайн-платформою може статися непоправне. Ось тут то й приходять на допомогу зворотні посилання, або беклінки.

Зворотні посилання – who are you? 

Простими словами, зворотнє посилання, або беклінк – це гіперпосилання, яке направляє користувача з іншого сайту на ваш ресурс. Що більше зовнішніх посилань має сайт, то більший авторитет матиме у пошукових систем і популярнішим буде серед користувачів.

Кілька років тому можна було просто накупити посилань і сайт ранжувався вище. Але Google теж не дурень і вудочка урвалася. Зараз пошуковик вчиняє справедливо і намагається надати усім сайтам рівнозначний доступ до перших позицій. Ось тут в гру вступає вже не тільки кількість, а і якість зворотніх посилань.

Яке зворотнє посилання вважається якісним?

  1. Якщо воно розміщене на авторитетному ресурсі з релевантною тематикою. У випадку, якщо ваше посилання буде на сайті з сумнівною або різношерстою тематикою, мало того, що можуть знизитися ваші позиції, так ще й штраф можна вхопити.
  2. Ресурс, на якому розміщене посилання, має високий трафік, він не заспамлений надмірною кількістю зворотніх посилань.
  3. Текст веб-сторінки, в якому вставлений беклінк, тематично відповідає контенту цільової сторінки.
  4. Ваше посилання не позначене атрибутом nofollow, інакше пошуковий робот його просто не побачить.
  5. Якщо анкор – ключове слово, по якому ви просуваєте свій ресурс.

Як отримати якісні зворотні посилання безкоштовно?

Гостьовий постинг

За допомогою цього маркетингового інструменту можна не лише надбати собі хороші беклінки і отримати реферальний трафік, але й підвищити впізнаваність вашого бренду. Як це працює? Ви розміщуєте свою статтю у сторонньому блозі зі вшитими посиланнями на ваш ресурс.

Виграють від цього обидві сторони. Ваш партнер безкоштовно отримує корисну для його аудиторії статтю, ну а ви – безкоштовні зворотні посилання, до того ж – з тексту, пов’язаного з тематикою вашої цільової сторінки, на яку веде анкор. 

На що варто звернути особливу увагу? Не чіпляйтеся за будь-які платформи для гостьового постингу. Якщо вони мають сумнівну репутацію, і мета їхня – лише створення купи зворотніх посилань на різні ресурси різної тематики, розміщення на них принесе вам швидше більше шкоди, аніж користі – можна напроситися на санкції від пошуковика. 

І ще одна порада: пишіть “по-людськи” і з орієнтацією на ту аудиторію, яка вас читатиме. Якщо у вашого допису буде багато переглядів, то і пошуковик буде “думати”, що ваш ресурс актуальний для користувачів і виводитиме вас вище у видачі.

Як знайти сайт для вашого гостьового допису?

  • Гугл знає все. Найбільш ефективний пошук – за формулою: ключове слово/фраза, що відображає вашу діяльність + “гостьовий пост” / “станьте автором”/ “напишіть для нас”/ ”опублікую гостьову статтю” (на вибір).
  • Проаналізуйте беклінки конкурентів. Якщо на якомусь ресурсі розмістили свою статтю вони, то що зупиняє вас? Підглянути цю інформацію можна за допомогою сервісів Ahrefs або Serpstat
  • Долучайтеся до тематичних спільнот у Facebook, наприклад. Там ви зможете знайти і платформу, яка опублікує вашу гостьову статтю, і, власне, автора, який зможе вам її написати. Особливо дієвий цей метод для тих, хто працює на західний ринок.
  • Сходіть у Twitter. Це чудова альтернатива пошуку в Google. До того ж, тут значно більше шансів знайти більш авторитетні платформи, яким не байдуже, якою буде якість контенту. Формула така ж: ключове слово + guest post/ guest post by + автор.

Детальніше про гостьовий постинг на прикладі конкретної біржі читайте тут.

Гра у відгуки

І гра ця, насправді, досить-таки чесна. А що найголовніше – посилання, отримані завдяки цьому методу вважаються справді якісними. Річ у тім, що всі компанії, і маленькі, і великі люблять демонструвати відгуки своїх клієнтів. Деякі з них показують лише обрані коментарі на головній сторінці, деякі мають цілі сторінки з відгуками.

Яка ж схема?

  1. По-перше, створіть список справді якісних компаній, послугами яких ви періодично користуєтеся.  
  2. Перевірте, чи публікують вони на сайті відгуки своїх клієнтів, якщо так – супер, публікуємо позитивний відгук про свій досвід користування їхнім продуктом та зв’язуємось з ними. На більшості сайтів є функція зворотнього зв’язку або ж на сторінці контактів вказано електронну скриньку для відгуків.
  3. Не забудьте залишити своє посилання. Його зазвичай додають до коментарів автоматично, оскільки компанії якось треба довести, що ви реальна людина. А також обов’язково зазначте, що дозволяєте використовувати свій відгук на головній сторінці, оскільки саме там ваше посилання отримає найбільшу популярність.

Мувінг

Метод “moving man” – один з найпопулярніших способів створення високоякісних зворотніх посилань за допомогою застарілих ресурсів. 

Чимало компаній з великим іменем йдуть з бізнесу з різних причин. Однак поки вони працювали, на їхньому сайті був якісний контент і певна кількість згенерованих беклінків з інших сайтів. Зазвичай, звісно, коли бізнес закривається, доменне ім’я не продовжують, та деякі авторитетні компанії реєструють свої домени на кілька років вперед. Відповідно й сайти їхні залишаються в мережі, хоч і контент видаляється. 

А це означає наступне: створені цими компаніями беклінки, як і раніше, продовжують працювати, але направляють користувачів на пусті сторінки. Може бути ще один варіант – коли вміст сайту залишається в мережі, але більше не оновлюється.

Як скористатися методом мувінгу?

  1. Спершу потрібно знайти сайти з хорошою репутацією, які містять велику кількість посилань на інші сторінки.
  2. Можна скористатися гуглівським інструментом Domain Hunter Plus. За допомогою нього ви зможете побачити, які з цих посилань ведуть на пусті сторінки.
  3. Далі, наприклад, за допомогою Ahrefs завантажте список всіх зворотніх посилань, що вказують на цей сайт.
  4. Розпочинаємо генерувати беклінки на, власне, свій ресурс. Якщо ваш контент, відповідає тим самим запитам, що і зниклий сайт, ви можете зв’язатися з тими ресурсами, які вміщують зворотні посилання на нього, і повідомити про те, що посилання вже не працює, адже сайт було видалено.
  5. Запропонуйте взамін посилання на свій сайт. Цілком вірогідно, що таким чином ви отримаєте якісний беклінк. 

Биті посилання

Ця техніка дуже схожа на метод мувінгу, тільки замість старих посилань чи порожніх сторінок ви шукаєте так звані “биті” посилання (broken links), які видають помилку 404. 

План такий:

  1. Шукаємо сторінки ресурсів по нашій ніші і перевіряємо їх на наявність битих посилань.
  2. Стоп – не треба переходити за всіма посиланнями, щоб знайти одне “бите”. Просто скористайтеся розширенням для браузера, наприклад, Check My Links від Chrome. Биті посилання будуть виділені червоним кольором, що дозволить легко знайти їх з першого погляду.
  3. Ну а далі все так само, як і з мувінгом. Повідомляємо ресурс про бите посилання. Обов’язково вкажіть, на якій саме сторінці воно розміщене і текст цього посилання.
  4. І “хід конем” – дружелюбно повідомте, що на вашому сайті є релевантний контент на цю ж тему з посиланням на вашу сторінку. 

Відновлення посилань

Іноді ваш бренд згадується в мережі без посилання на сайт. Щоб знайти такі згадки, достатньо скористатися спеціальним інструментом, приміром, BuzzSumo – він буде генерувати сповіщення щоразу, коли хтось пише про вас.

Здебільшого ви, звісно, виявите, що у цей текст вже вшито посилання, що насправді круто. Однак іноді посилання таки буде відсутнє. І це, в принципі, теж те, що нам потрібно.

Надішліть тому, хто згадав вас, листа. Спершу слід виразити вдячність за згадку і поцікавитись, чи не могли б вони розглянути можливість додавання посилання на ваш сайт. Згадайте, що це може допомогти їхнім читачам легко знайти вас за потреби.

Головне – не наполягайте всіма правдами й неправдами на додаванні беклінка. Виразіть дружнє прохання, ще раз подякуйте та побажайте гарного дня, перш ніж надіслати листа. Так буде більше шансів, що ви отримаєте позитивну відповідь.

Google My Business

Зараз чимало компаній створюють акаунт в Google My Business, щоб використовувати його в SEO-просуванні. 

Для початку слід зробити інформацію на вашій сторінці в Google My Business більш доступною для індексації. В заголовок та опис вашої компанії обов’язково додайте ключові слова. І головне – використайте там релевантне зворотнє посилання на ваш сайт, наприклад, на головну сторінку.

Вставляйте посилання на свій сайт в публікації. Ловіть бонусні поради щодо ваших дописів:

  • оновлюйте їх хоча б раз на тиждень;
  • для вашої сторінки в Google My Business краще писати окремі тексти, а не копіювати з сайту;
  • не забувайте використовувати ключові слова, пов’язані з вашою нішею;
  • банери також мають значення, тож зробіть їх такими, щоб вашим потенційним клієнтам хотілось перейти за вашим посиланням. 

Соціальні мережі

Це святая святих для беклінків. Створивши бізнес-сторінку в соцмережах: Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, Pinterest, Tumblr, Youtube, Reddit та інших ви можете взаємодіяти зі своїми потенційними та існуючими клієнтами, рекламувати свій продукт, ділитися цікавим та розважальним контентом. А коли вашим дописом з посиланням ще й будуть ділитися, це взагалі створить ефект “пульсації” вашого беклінка. Ну, ви все й так самі знаєте.

Єдина порада – краще мітити посилання, щоб ви потім могли відслідкувати, які переходи на ваш сайт були з соцмереж та з яких саме. Для цього можна користуватися, наприклад, Campaign URL Builder – тут же можна і скорочувати помічені посилання, щоб вони мали кращий вигляд. До того ж, це зручно, адже Twitter, наприклад, має обмеження на символи (280) і довге помічене посилання просто займе пів допису.

Q&A-сервіси

Спеціальні сервіси запитань-відповідей будуть корисні не стільки для отримання зворотніх посилань, скільки для направлення трафіку на вашу цільову сторінку і підвищення впізнаваності бренду загалом. Як правило, вашим посиланням на таких сервісах може автоматично присвоюватися атрибут “nofollow”, однак це зовсім не означає, що вони будуть зайвими. 

Серед таких сервісів можна назвати:

  • Answers.com – входить у TOP-50 найпопулярніших ресурсів в Інтернеті. Можна ставити питання, відповідати на них, а також шукати інфу в 180 різних енциклопедіях.
  • Quora – міжнародний Question&Answers-сервіс з орієнтацією на питання професійного характеру. Особливо корисний, якщо ви просуваєтесь на західному ринку.
  • Stack Exchange – англомовна мережа інтерактивних сайтів, кожний з яких присвячений певній темі. Наприклад, Stack Overflow вміщує питання й відповіді з тематикою програмування. 
  • Opinionaided – зазвичай на ньому просять інших висловити враження про сайти або фото.   

Тематичні форуми

Ще одним місцем, куди надходить ваша публіка, є форуми, такі як Yahoo Answers та Google Groups, а також тематичні форуми, присвячені конкретній галузі. Головне:

  • обирайте релевантні форуми з тематикою, яка найбільше підходить вашій ніші;
  • перевіряйте, чи є у блогу трафік. Зробити це можна за допомогою Similarweb, Serpstat;
  • подивіться, хто там “проживає”: реальні користувачі чи лінкбілдери;
  • перевірте, чи немає у цього форуму правил щодо розміщення посилань. Адже деякі й зовсім виключають таку можливість. Порушення правил може призвести до бану.

Вікіпедія

Незважаючи на те, що беклінк з Вікіпедії (трафік понад 60+ мільйонів відвідувачів у місяць) не є чистим його виявом, він все ж вважається одним з найбільш трастових. Однак завчасно готуйтеся до того, що вам доведеться витратити чимало нервів та часу на силу-силенну правок своєї сторінки та постійні переговори з адміністраторами.

Так, Вікіпедія – це не зовсім про dofollow-посилання, адже включення вашого посилання на сторінку в Вікіпедії, швидше за все, не дасть прямої переваги для ранжування вашого сайту. Та часто люди, що проводять певне дослідження, посилаються не лише на саму статтю Вікіпедії, але й на розміщений ресурс, який вони виявили у статті. А ось це вже дає вам ефективний спосіб подачі вашого контенту широкому колу людей. 

Як діяти?

По-перше, треба добре зарекомендувати себе перед системою та вікі-адміністраторами. Для цього ви можете піти різними шляхами: редагувати статті, в яких знайшли помилки, або ж доповнювати їх справді цінною та актуальною інформацією.

А далі можна вчинити от як. Шукаємо так звані “мертві” неактивні посилання. Зробити це можна через WikiGrabber – вводимо пов’язаний з нашим контентом запит і платформа видасть нам сторінки з усієї Вікіпедії, що мають неактивне посилання, пов’язане з потрібною нам тематикою. Ще можна скористатися фільтром, який автоматично відбере посилання, для яких потрібне цитування. 

Ще один спосіб натрапити на “мертві” посилання – скористатися розширеним пошуком Google. Формула наступна – вводимо site: wikipedia.org + «пошуковий запит»  + «мертве посилання». Google видасть вам чимало вікі-сторінок з неактивними посиланнями, які відповідають вашому запиту.

Після цього перевірте за допомогою сервісу, наприклад, Wayback Machine, який вигляд мала сторінка раніше і чи справді її контент відповідає вашому. Якщо відповідь “так”, йдемо далі. 

Заміняємо неактивне посилання на своє. Але перед цим варто створити свій обліковий запис, далі знаходимо статтю, посилання в якій маємо змінити, і натискаємо “Змінити”.

Після цього зберігаємось – натискаємо на “Зберегти сторінку” і чекаємо, що на це скажуть адміністратори Вікіпедії, чи затвердять вони наше посилання. Якщо все ок – воно залишатиметься там, доки модератори вважатимуть за потрібне, і доки саме посилання буде актуальним та цінним для цієї статті. 

І ще – не варто додавати занадто багато посилань. Ситуація з Вікі – не про кількість, а про якість. Якщо посилань буде забагато, їх можуть просто не схвалити. 

Каталоги сайтів

Тааак, і наостанок ще один досить очевидний, але не менш дієвий спосіб отримати якісний беклінк – розмістити посилання на свій ресурс у каталозі сайтів. Саме розміщення не викличе у вас труднощів – потрібно буде тільки зареєструватися. А от питання схвалення вашого розміщення – зовсім інша історія. Ця процедура, залежно від того, наскільки каталог авторитетний та відомий, може зайняти навіть кілька місяців. Хоча це швидше виняток, аніж правило. І досить часто модерація може пройти навіть за кілька хвилин.

Якщо ви працюєте на українську аудиторію, ловіть вітчизняні каталоги:

  • CatLog – Цей каталог без модераторів, однак має високий тематичний індекс цитування.
  • Catalog.club.co.ua – Білий каталог. Зворотнього лінку не вимагають, але з ним модерація буде швидшою.
  • Білий каталог – Працює тільки для українських сайтів, теж непоганий варіант.

Маєте більше закордонних клієнтів? Тоді ось вам топ-3 найпопулярніших світових каталогів:

  • Chamber Of Commerce – Оголошення можна отримати безкоштовно, рекламні опції платні. Щомісячна відвідуваність складає від 450 000 до 600 000 користувачів.
  • Hotfrog – Щомісяця 1,6 млн людей шукають інформацію про 120 000 компаній, представлених на HotFrog. Також оголошення безкоштовні.
  • Nextdoor – Мають дуже активну користувацьку базу. Безкоштовні не тільки оголошення, але й рекламна опція бізнес-постів. Вони дуже схожі на публікації в Google My Business.

Висновок

Як бачите, згенерувати безкоштовні зворотні посилання можна далеко не одним способом. Але ви ж пам’ятаєте – без якісного унікального контенту на вашому сайті діла не буде. А ще не забувайте одним оком повсякчас слідкувати за конкурентами і перевіряти, де розміщені їхні зворотні посилання. Зробити це можна за допомогою сервісів SE Ranking, SEMrush або Ahrefs. У нас все:)

Telegram Hostpro

Наш телеграм

з важливими анонсами, розіграшами й мемами

Приєднатися

Можливо, вас зацікавить

Сторінка не просувається в ТОП видачі. Що робити?
Сторінка не просувається в ТОП видачі. Що робити?

Що робити, якщо сторінка не росте? Питання, яке турбує багатьох власників сайтів та SEO-фахівців....

Новий апдейт Google – зниження позицій сайтів з ШІ-контентом
Новий апдейт Google – зниження позицій сайтів з ШІ-контентом

5 березня 2024-го Google оприлюднив новий апдейт, націлений на боротьбу зі спамом і низькоякісним...

Найкраще і найгірше в ecommerce-сайтах для онлайн-покупців
Найкраще і найгірше в ecommerce-сайтах для онлайн-покупців

Завдяки тому, що електронна комерція стала невідʼємною складовою нашого консьюмерського життя, очікування щодо того,...