Оптимізація локального SEO під генеративний пошук SGE (AIO)
На Google I/O 2024 14 травня 2024-го SGE, генеративну пошукову видачу від Google було запущено вже для більшості регіонів і мов. Спочатку Google називав ці автоматично згенеровані відповіді Search Generative Experience (SGE), але цьогоріч термінологію змінили на AI Overview (AIO).
Тепер технології машинного навчання будуть видавати рекомендації та результати пошуку відповідно до потреб користувачів. Важливо, що локальний пошук при цьому не став винятком. А отже у багатьох місцевих бізнесів можуть виникнути проблеми з видимістю. У цій статті розглянемо інструменти, які можуть допомогти у розв’язанні цих проблем, а також постараємось оцінити вплив SGE на місцевий бізнес.
Що таке генеративний пошук SGE/AIO?
Ще у 2023 році компанія Google презентувала оновлений вигляд пошукової видачі на основі штучного інтелекту. Замість того, щоб користувач сам шукав інфу за посиланнями у видачі, на його запит мала відображатися персоналізована коротка відповідь. Уже в грудні того ж року Search Generative Experience (SGE), генеративна пошукова видача, була запроваджена у деяких англомовних користувачів. З часом її поширення лише набирало обертів.
Простими словами SGE/AIO – це алгоритм, який проводить аналіз запиту користувача і, використовуючи штучний інтелект, надає персоналізовану відповідь. Інформація генерується на основі стандартних алгоритмів пошуку і топу видачі сайтів, блогів і соціальних мереж.
Тепер SGE/AIO офіційно запустили для більшості регіонів і мов. Це найбільша зміна пошукової системи за останні 10 років. І експерти SEO та всі, хто зацікавлений в просуванні сайтів, блогів і бізнесу, мають зважати на ці нововведення.
Як SGE впливає на видачу Google?
Після грудня 2023 року було проведено чимало різноманітних досліджень SGE. Ранні з них показують, що в середньому від 40% до 92% ключових слів (залежно від тематики) призводять до появи SGE.
Але гляньте ось на яку тенденцію – свіже дослідження SERanking, проведене у червні 2024-го, говорить лише про 8,71% ключовиків, які мають AI Overview. А це значне зменшення порівняно з лютневим оглядом. Було – 64%, стало – 8,71%.
Ймовірно, різке зменшення присутності AI Overview відображає зусилля Google підвищити точність і достовірність відповідей, згенерованих штучним інтелектом. А може, ця зміна викликана занепокоєнням і критикою користувачів щодо якості та надійності AIO.
Водночас за різними дослідженнями у 16–78% випадків SGE генерувалась автоматично над звичайними результатами пошуку. А у 5–54% – поверх звичайних результатів з’являлась кнопка, яка пропонувала створити генеративну пошукову видачу.
Варто зауважити, що вплив SGE на SERP доволі значний:
- у 84% випадків, коли була показана генеративна пошукова видача, вона займала більше половини екрана,
- у 38% – цілий екран.
У середньому SGE раніше містила 8–11 посилань, зараз же найчастіша кількість посилань AIO до натискання на кнопку «Показати більше» становить 1 посилання, після натискання – 4 (згідно з SERanking). З високою ймовірністю Google прагне до якості, а не кількості, адже джерел явно стає менше, однак самі вони більш авторитетні. Це цілком відповідає концепції пошуковика, яка полягає в тому, щоб користувачі отримували надійну та точну інформацію.
Звісно, що менше посилань-джерел в AIO, то сильніша конкуренція. Ось чому важливо покращити EEAT вашого сайту та якість його вмісту вже сьогодні.
Середньостатистичка довжина тексту в AI Overviews, зросла приблизно на 24,59% (з 3485 до 4342 символів). Можна передбачити, що Google таким чином намагається надавати більш детальні ШІ-відповіді одразу під рядком пошуку.
Ясна річ, тенденції для власників сайтів не дуже хороші, адже, ймовірно, користувачі почнуть менше натискати на традиційні посилання. Це також може завадити користувачам прокручувати вниз до звичайних результатів (що довший текст в AIO, то нижче розташування традиційних звичайних результатів у SERP).
Зрештою, власники вебсайтів можуть зіткнутися зі зниженням звичайного трафіку та рейтингу кліків, особливо для запитів, на які можна отримати повну відповідь у AIO.
Генеративна видача VS Featured Snippets
SGE раніше практично повністю витісняв Featured Snippets (блоки з короткими відповідями на запит користувача, які ще називають «позицією 0» в пошуку). Дослідження Onely/ZipTie, проведені у квітні 2024 року, показують, що SGE генерувалися в 5,5 разів частіше, ніж Featured Snippets. А в деяких галузях лідирував з величезним відривом:
- готелі – у 437 разів,
- краса – у 66 разів,
- e-commerce – у 65 разів,
- харчування – у 18 разів,
- автомобілі – у 8 разів.
А от уже свіжіше дослідження SERanking червня 2024-го показує, що сніпети зʼявляются поруч з генеративною видачею в 45,39% випадків. Що набагато частіше, ніж це було у лютому 2024 року.
Які ніші найчастіше ініціюють SGE (AIO)?
Щоб зрозуміти поширеність генеративної видачі, поділимося з вами результатами дуже потужного аналізу від SERanking. Досліджувалась частота виклику AIO у 20 різних тематиках. Як виявилося, питання, що стосувалися «Відносин» ініціювали AIO у 26,62% випадків. Далі у порядку спадання ніші:
- «Їжа та напої» – 24,78%
- «Технології» – 18,11%
- «Бізнес» – 16,88%
- «Домашні улюбленці» – 15,58%
- «Мода та краса» – 15,26%
- «Догляд та здоровʼя» – 15,04%
- «Ecommerce та роздрібна торгівля» – 12,18%
Найнижчий показник у «Автомобілів» та «Нерухомості» – 0,12%.
Як SGE (AIO) обирає джерела?
Те, як SGE обирає джерела, значно відрізняється від звичайного пошуку в Google і від Featured Snippets. Найпоширенішими джерелами в усіх дослідженнях стали Google Maps/Local та YouTube.
Декілька слів про топ видачі. Дослідження ZipTie, проведене у квітні 2024 року, показало, що 53% джерел SGE не входять в першу десятку видачі Google.
А от Майк Кінг, який проаналізував 91 тисячу запитів по різноманітним ключовим словам, зауважує, що в 91% випадків серед джерел SGE було хоча б 1 посилання з першої десятки видачі. У червневому дослідженні SERanking ця цифра складає 84,72%.
Бачимо, що підхід Google до формування генеративних відповідей з найкращих органічних доменів залишається відносно послідовним, незважаючи на загальне зменшення випадків AIO. Можна припустити, що Google посилається на домени найвищого рейтингу, аби забезпечити точність і надійність створеного ШІ вмісту.
Тож що більшим буде авторитет (трастовість) вашого домену і надійнішим вміст, то більше шансів потрапити в генеративну видачу і загалом займати високі позиції в результатах звичного пошуку.
Зауважте, що один сайт може вказуватись як джерело кілька разів. Іноді URL-адреси при цьому відрізняються (різні сторінки сайту). Але траплялось, що вони збігалися й навіть розташовувались в одній каруселі SGE.
Дослідники також звертають увагу на те, що, схоже, Google хоче знизити час, який витрачають користувачі на здійснення покупки. Раніше покупці в середньому витрачали сумарно 3 години протягом кількох днів, перш ніж наважувались здійснити покупку. Компанія прагне скоротити весь процес до 15-хвилинної разової подорожі.
Які слова в запитах є тригерами SGE?
Дослідження демонструють, що певні слова в запитах користувачів провокують появу SGE більше за інші:
- практично у 100% випадків генеративна пошукова видача з’являлась, якщо в запиті було слово «поруч»,
- слова «купити», або «вартість» – 87–95%,
- питання, що починалось зі слова «як» – 77%,
- слово «найкращий» – 52%.
Ще один цікавий момент пов’язаний з довжиною запиту користувача. Дослідження SERanking показують, що вірогідність появи SGE збільшується зі збільшенням кількості слів:
- 1 слово – 0,8%,
- 5 слів – 11,13%,
- 9 слів – 19,10%.
Це цілком природньо, адже довгі пошукові запити надають більше контексту. Це допомагає системам штучного інтелекту краще розуміти запити і давати більш релевантні відповіді.
Також відомо, що AIO викликається найчастіше для низькочастотних ключових слів з обсягом пошуку 50 і менше.
Локальне просування
Статистика показує, що 18% локальних пошуків на смартфонах приводять до покупки. Тому різноманітні тонкощі локальної оптимізації допоможуть отримати більше трафіку, а отже й потенційних клієнтів.
Скоріш за все ви помічали так звані блоки локальної видачі у верхній частині пошуку поруч з картою. Зазвичай компанії, що туди потрапляють, отримують більше дзвінків і звернень від клієнтів.
Але з появою SGE це може змінитись, адже саме блок, створений штучним інтелектом, буде знаходитись вгорі. При його формуванні звичні всім ключові слова будуть відходити на другий план. Найперше штучний інтелект буде керуватись намірами користувача, його місцем розташування, історією пошуку тощо. Так відповіді на запити ставатимуть все більш індивідуальними.
Важливо розуміти, що штучний інтелект в кожній окремій ситуації намагатиметься зрозуміти намір користувача, який прихований за його запитом. Тому місцевим бізнесам варто орієнтуватись на розв’язання проблем, а не на продаж.
Іншими словами, SGE не тільки надасть локальному бізнесу нові можливості, але і поставить перед ним нові виклики. Стандартні посилання стануть менш помітними, адже блок, створений штучним інтелектом, опустить їх нижче. А стратегія, побудована виключно на ключових словах, може призвести до зменшення трафіку. Далі розберемо, на що тепер варто звертати більше уваги.
Як розвивати локальне SEO після впровадження SGE?
Оскільки генеративна пошукова видача з’явилася нещодавно, то якогось універсального рецепта поки немає. Спеціалісти по SEO повинні бути готовими постійно моніторити ситуацію і в будь-який момент вносити правки в стратегію.
Існує три основні фактори, які впливають на ранжування у локальному SEO. Експерти переконані, що навіть в часи панування штучного інтелекту на них варто звертати першочергову увагу.
- Актуальність. Чим більш детальну інформацію про свій бізнес ви надаєте, тим легше Google розуміє, чим ви займаєтесь й узгоджує ці дані з результатами пошуку.
- Відстань. Якщо користувач не вказав своє місцеперебування, то Google обчислює відстань на основі останньої відомої інформації.
- Авторитетність. Цей показник базується на такій інформації як посилання, статті, каталоги, а також якість і кількість відгуків в інтернеті.
Також деякі SEO-спеціалісти переконані, що фактором ранжування є ще і місцеве цитування. Тобто згадки про вашу компанію на сторонніх сайтах (назва, контакти тощо) навіть без обов’язкового надання зворотного посилання.
Зверніть увагу! Неправильний номер телефону стане червоним прапорцем. Ваш запис в Google Business Profile можуть більше не відображати, оскільки Google не зможе підтвердити законність вашої компанії.
Ключові стратегії
Як ми зазначали вище, наразі всі поради з приводу локального SEO залишаються лише припущеннями спеціалістів. Їх потрібно перевіряти на практиці та адаптовувати під кожен конкретний випадок. Але все ж зверніть увагу на такі моменти.
- Релевантність виходить на перший план. Відповідність ключовим словам тепер менш вагомий фактор. Важливо, щоб онлайн-присутність компанії точно відображала її розташування і пропозиції.
- Актуальна і детальна інформація в Google Business Profile відіграватиме провідну роль.
- Досвід користувачів. Компаніям варто зосередитись на цінності свого контенту, оптимізації сайтів для мобільних пристроїв і швидкості завантаження сторінок.
- Відгуки. Сприятлива репутація може бути забезпечена заохоченням позитивних відгуків і своєчасним реагуванням на негативні. Використовуйте будь-які можливості отримання зворотного зв’язку від клієнтів (розмістіть QR-код, що веде на сторінку відгуків, на упаковці, відправляйте посилання для зворотного зв’язку за допомогою месенджерів тощо).
На завершення
Підсумуємо, на що саме варто звертати увагу, щоб адаптувати свої SEO-стратегії під нові реалії.
- Регулярно оновлюйте ваш GMB-профіль. Переконайтесь, що інформація в ньому точна і повна. Опублікуйте там назву компанії, опис послуг, які надаєте, посилання на соцмережі та сайт, адресу, графік роботи, контактні дані тощо.
- Щоб збільшити свої шанси потрапити в SGE, адаптуйте свій контент під відповіді на конкретні запити. Також структуруйте його для покращення читабельності.
- Лінки та згадки на респектабельних сайтах дадуть можливість збільшити авторитет. Добре, якщо посилання з’являтимуться на локальних ресурсах: бізнес-довідники, сайти місцевої преси, сайти бізнес-подій тощо.
- Зайнятість змушує людей шукати інформацію на ходу. Ваш сайт має бути оптимізовано для невеликих екранів.
- Зміцнюйте довіру клієнтів, оперативно реагуючи на їх відгуки.
- Тримайте руку на пульсі того, звідки штучний інтелект отримує інформацію. На цих платформах ваш бізнес має бути добре представленим.
Поява SGE додасть немало змін в роботу локальних підприємств. Тепер потрібно бути готовим в будь-який момент вносити зміни та адаптуватися до ситуації, відстежуючи видимість своєї компанії.
Одне можна сказати напевне. Враховуючи непередбачувану природу штучного інтелекту, спеціалісти з оптимізації пошукових і власники сайтів повинні диверсифікувати свою SEO-тактику як для традиційних пошуків, так і для пошукових запитів, розширених за допомогою ШІ.
Можливо, вас зацікавить
Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися