У новий рік з оновленим сайтом. Тренди SEO 2024
Уже всі змінили 2023 на 2024 у метатегах, але ж на тому робота над SEO не закінчується. На старті ще один рік для покращення видимості вашого сайту в пошукових системах. І щоб ви, як то кажуть, були в тренді, і цього року Google любив ваш сайт іще більше, зібрали для вас найліпші практики SEO, які на думку спеціалістів, будуть актуальними у новому 2024-му.
Торік ШІ був одним із найбільш значимих трендів SEO й не тільки, всі соцмережі й профільні видання рясніють лайфхаками, як він може спростити нам життя. Однак у цій гарячці варто не зійти зі стежки, що веде до головної місії будь-якої успішної SEO-стратегії – нести максимальну користь людям, відвідувачам вашого сайту: спростити їх взаємодію, надати максимально релевантний контент, пришвидшити завантаження сторінок і тому подібне.
Головний тренд SEO 2024, безумовно – “людиноцентризм” [бо Google приділяє особливу увагу сигналам користувачів], а вже як його можна досягнути по пунках, зараз дізнаємося.
Оптимізація під голосовий пошук
У 2024 році SEO-тренди будуть зосереджені на оптимізації під голосовий пошук. Тож маркетологам та власникам сайтів слід потроху вникати в NLP (обробку природної мови) та створювати контент, адаптований до розмовних запитів.
Що це означає? Усні запити, як правило, відповідають низькочастотним ключовим словам і є довшими за текстові. Наприклад, через голосовий пошук ви швидше скажете “де я можу попити кави поблизу”, аніж “кавʼярні київ”. Тож треба просто додати до семантичного ядра ключі, які були б найбільш наближеними до природньої мови.
До того ж, тактики оптимізації голосового пошуку включають:
- оптимізацію сайту під мобільні пристрої, оскільки більшість голосових пошуків здійснюється зі смартфонів та планшетів;
- врахування запитів “поруч зі мною” і загалом оптимізація під локальний пошук;
- використання мікророзмітки, яка допоможе пошуковим системам краще розуміти контекст та семантику вашого контенту, а також дозволить з’являтися в результатах з нульовою позицією (featured snippets), які часто використовуються для відповідей на голосові запити.
Генеративний пошук і відповідність йому
Про інтеграцію штучного інтелекту й генеративного пошуку (Search Generative Experience) зокрема, в Google заговорили ще в травні 2023-го. Не так давно нововведення стало доступним для користувачів у понад 120 країнах.
Про те, коли мовна підтримка розшириться й SGE можна буде затестити українцям, поки невідомо. Але якщо експеримент виявиться успішним, довго на нього чекати не доведеться.
У чому полягає суть генеративного пошуку? Якщо раніше пошукова система просто сканувала сайти і видавала посилання, які найкраще, за версією алгоритмів, відповідали введеному запиту, і користувачі мали самостійно на них натискати, то генеративний пошук можна назвати принципово новим підходом до результатів пошуку.
SGE – це експериментальний пошуковий механізм, який використовує генеративний штучний інтелект, і надає користувачам швидку і чітку відповідь без необхідності натискати на окремі посилання. Ця вся історія має діалоговий характер, бо пошуковику можна ставити уточнювальні запитання.
Це як окремий інструмент ШІ, але вбудований просто в пошук і зі свіжими, як ранковий хлібчик, даними. Джерела, що використовувалися для формування відповіді, подаються праворуч. Виглядає то все для юзера отак:
При пошуку товарів SGE буде видавати список факторів, які слід врахувати при його виборі, а також надасть кілька продуктів з актуальними відгуками, рейтингами, цінами й зображеннями.
Звісно, генеративний пошук дуже хороший вияв стратегії “все для людей”. Однак він викликає доволі виправдані занепокоєння SEO-спеціалістів, бо що ж тоді буде з органічними й платними результатами пошуку. Так, Google вже почав експерименти і з генеративною рекламою AI, форматами, розташуванням тощо, але все це поки на стадії досліджень.
Та водночас Generative AI може допомогти залучити найбільш потенційних клієнтів, які найімовірніше, здійснять конверсію. А ще, якщо вашому сайту вдасться потрапити в блок SGE, то на нього будуть клікати ще частіше. Плюс – очікується, що буде більше трафіку в Гугл загалом, бо нині далеко не всі ним користуються.
Як можна оптимізувати свій сайт для генеративного пошуку?
- Додавайте довгі ключові слова з урахуванням кейсів використання товару та якісних характеристик. Наприклад, не “вечірня сукня”, а “вечірня чорна сукня з блискітками для випускного напрокат”.
- Генеруйте якісний експертний контент, який буде задовільняти різні типи пошуку: пошук конкретної сторінки (“… логін”), інформаційні (“що таке”…, “як працює…”), комерційні (“…поблизу”) і транзакційні (“замовити…онлайн”)
- Уникайте мовних штампів у контенті. Нехай він буде максимально близьким до того, як спілкується наживо ваша цільова аудиторія. Наприклад, замість “надаємо послуги веброзробки” ⇨ “розробляємо /робимо сайти для малого бізнесу”.
Людиноцентричний й експертний контент
“Helpful” контент поки навряд можна створювати лиш засобами штучного інтелекту, однак грамотне поєднання згенерованих ШІ ідей і контенту, створеного експертами, справді може виявитися “робочою схемою” SEO 2024.
Навіть Google у своїх рекомендаціях доволі прозоро натякає на те, що:
“Будь-який вміст на сайтах, які загалом мають відносно велику кількість некорисного вмісту, менш імовірно матиме хороші результати в Пошуку, якщо припустити, що в інших місцях в інтернеті є вміст, який має більшу користь для користувачів. З цієї причини видалення некорисного вмісту може сприяти рейтингу іншого вашого вмісту.”
Тож у 2024-му як ніколи важливо визначити цінність контенту свого сайту і зрозуміти, наскільки він задовільняє інтент відвідувачів.
Кілька порад, як підвищити корисність вашого контенту:
- Створюйте структурований контент, який буде легко читати (використовуйте заголовки, списки, тощо)
- Пишіть просто, по-людськи, з короткими реченнями й абзацами
- Давайте відповіді на питання й віддавайте перевагу контенту, що дає відповіді на питання “що?”, “як”, “де?”, “чому?” тощо.
- Якщо це можливо, діліться власною еспертизою і досвідом, якщо ж ні, використовуйте в якості джерел авторитетні ресурси й посилайтеся на них;
- Введіть у контент слова та фрази, які підвищують враження про експертність та досвід, наприклад: “експертний”, “випробуваний”, “науковий”, “експерт в галузі”, “підтверджений”, “особистий погляд на…”, “з власного досвіду / з практики можу сказати, що…”.
- За можливості оновлюйте контент, щоб він був релевантним для користувачів і вони не йшли зі сторінки, щойно побачать цифру 2017 рік:)
- Не зовсім про корисність, а швидше про зручність. Впевніться в тому, що ваш сайт адаптивний і однаково швидко завантажується на різних пристроях.
І ще один момент. Якщо ви розміщуєте на сайті сторонній вміст, його також може бути включено до загальносайтових сигналів корисності. Не дуже добре, якщо такий контент буде далеким від тематики основного сайту, тоді навіть сам Гугл рекомендує закрити його від індексування.
Тут на думку спадає ще стороння реклама, яка може розміщуватися на вашому сайті, якщо ви хоститеся в безкоштовного провайдера. Детальніше цю тему ми розглянули в статті “Вся правда про безкоштовний хостинг. 15 причин, чому не варто”.
Тож, підсумуємо, як і попереднього 2023-го, цьогоріч робота з E-E-A-T-факторами (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness) стане ще важливішою для досягнення рейтингу, що тішитиме око.
Відеоконтент в результатах пошуку
Оскільки юзери віддають перевагу перегляду відео, Google намагається відображати їх у результатах пошуку, коли це доречно, особливо для інформаційних і навчальних запитів, що, до прикладу, починаються з “Що робити…” або “Як…”.
Загугліть “як приготувати чізкейк”, і ви самі переконаєтеся в тому, що першими у видачі будуть ролики з Youtube. Про важливість не просто мати, а ще й активно вести соцмережі та Ютуб говорять в SEO вже не один рік, однак зараз це як ніколи важливо. Бо Гуглу треба ж якось конкурувати з тим самим Tik-Tok.
Не можна применшити значущість і відеоконтенту на сайті, бо він:
- утримує користувачів на сторінках. За підрахунками люди проводять на сторінках із відео у 1,4 рази більше часу, ніж на сторінках без відео;
- знижує показник відмов;
- + в карму профілю зовнішніх посилань, бо коли ваше високоякісне відео поширюється в мережі, то воно природним чином дає зворотні посилання на сторінку, де розміщене;
- і навіть якщо ваші відео безпосередньо не залучають більше людей на сайт, ви можете підвищити впізнаваність бренду та пошукову видимість, просто додавши у них свій логотип. Це підніме авторитет вашого бренду в очах пошукових систем.
Головне для індексації відео – прописати метадані для нього. Тільки так пошукові роботи зможуть розуміти вміст і контекст вашого відео.
Лонгріди з варіативними ключами
Експерти з AIContentfy припускають, що довгоформатні статті (на принаймні 2000 слів, хоча цифри різняться на думку різних SEO-експертів) у 2024-му стануть більш значимими для пошукової оптимізації. Адже вони можуть вмістити більшу варіантивність ключових слів, а також (за умови експертного контенту) отримати більше зворотних посилань із авторитетних джерел, підвищивши тим самим органічний трафік.
Однак Google цінує не так кількість символів, як експертність та аргументованість. Головне – запропонувати читачам справжню цінність, зокрема надати тематичні дослідження та приклади, які відповідають потребам аудиторії.
Еволюція показників швидкості (Core Web Vitals)
За даними Statista, швидкість завантаження вашого сайту є одним із провідних факторів пошукової оптимізації. Оскільки все зараз відбувається з орієнтацією на користувача, повільного завантаження ні люди, ні Google не стерплять.
Перевірте звіт Core Web Vitals у Search Console. Він покаже, як працюють сторінки вашого сайту та як їх можна оптимізувати.
Також зверніть увагу на Хостинг ваших особистих або клієнтських сайтів. Те, де розміщується сайт, настільки ж важливо, наскільки важлива грамотна оптимізація й чистий код.
У хостинговому світі найкраще, що може статися із сайтом, це:
- NVMe-диски,
- високопродуктивні процесори,
- вебсервер LiteSpeed,
- можливість підключити плагін LiteSpeed Cache, який кешує дані на рівні сервера та надзвичайно прискорює сайти.
На завершення
У 2024 році єдиною константою в SEO, як не дивно, будуть зміни. А саме постійний розвиток, інтеграція ШІ, плюс зміни в створенні контенту, його людиноцентричність, експертність та “живий” досвід (те, чого, на жаль, не надасть AI).
Розуміння, що робить сайт “корисним” в очах Google, а також достойна швидкість завантаження, як і завжди – ключики до успішного його ранжування.
Коментарі
Можливо, вас зацікавить
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...
Будь-який хороший SEO-спеціаліст скаже вам, що всі заходи з підвищення рейтингу сайту повинні бути...