Даруємо ліхтарики за Хостинг і VPS до 31.10.2024

Забрати подарунок

12 показників сайту в GA4, які варто відстежувати постійно

post thumbnail

Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як довго на ньому залишаються, з яких саме каналів трафіку люди купують ваші товари й послуги або ж що змушує їх переходити на іншу сторінку результатів пошуку, тоді ви у правильному блозі.

У першій частині цієї статті розглянемо 12 базових показників сайту і покажемо, де саме їх знайти. А в другій частині розповімо, на які саме метрики ефективності звертати увагу на прикладах різних типів сайтів: лендингу, новинному порталі, інтернет-магазині та SaaS-сайті.

Універсальні показники Google Analytics 4

Не всі сайти однакові. Для оцінки ефективності різних типів вебсайтів потрібно звертати увагу на різні показники, адже акценти аналітики для інтернет-магазину і сайту ЗМІ різнитимуться. 

Однак є й універсальні метрики в Google Analytics 4, які важливі в цілому для всіх типів сайтів. Поговоримо про них детальніше.

Перегляди сторінок

Кожного разу, коли сторінка вашого сайту завантажується у браузері, зараховується один перегляд. Тобто, якщо один користувач завантажить сторінку, а потім перезавантажить її, то це рахуватиметься як два перегляди. Цей показник допомагає зробити висновок про зростання трафіку загалом.

Однак якщо переглядів сторінки занадто мало, то метрики, про які ми говоритимемо нижче, не нестимуть достатньо інформації через малу вибірку.

Щоб переглянути цей показник, зайдіть на головну сторінку Google Analytics 4 ⇒ натисніть на будь-який показник на Загальній панелі.

Далі оберіть «Сторінка / екран» ⇒ «Перегляди».

Перегляди сторінок в GA4 | Блог HostPro

У результаті бачимо загальну кількість переглядів за встановлений період.

Перегляди сторінок в GA4 | Блог HostPro

Також на перегляди можна потрапити зі «Звітів» у боковому меню ⇒ вкладка «Життєвий цикл» ⇒ «Взаємодія» ⇒ «Сторінки й екрани» ⇒ «Перегляди».

Перегляди сторінок в Google Analytics 4 | Блог HostPro

Декілька порад, як збільшити кількість переглядів сторінок вашого сайту:

  • додавайте корисний вміст, створений за принципом E-E-A-T (досвід, експертиза, авторитетність, надійність), особливо якщо проєкт контентний; 
  • намагайтеся отримувати зворотні посилання з авторитетних сайтів у вашій сфері;
  • грамотно працюйте над внутрішньою перелінковкою;
  • покращуйте швидкість завантаження сторінок сайту, для початку розмістіть сайт на швидкому Хостингу;
  • діліться контентом у соціальних мережах, щоб залучати на сайт додатковий трафік. 

Середній час взаємодії

Цей показник демонструє середній час, протягом якого додаток або сайт на пристрої користувача працювали в активному режимі. Його вираховують розділивши загальний час активності користувачів на їхню кількість. 

Що більше часу люди проводять на вебсайті, то кращими будуть показники SEO й вірогіднішими конверсії. 

Щоб побачити середній час взаємодії користувачів на тих чи інших сторінках в Google Analytics зліва знайдіть пункт меню «Звіти». Далі натисніть «Взаємодія» і оберіть «Сторінки та екрани». Після цього трішки прокрутіть вниз і зверніть увагу на стовпчик «Середній час взаємодії на активного користувача».

Як перевірити середній час взаємодії в GA4 | Блог HostPro

Показник відмов

Уявіть ситуацію: ви потрапляєте на сайт з Google або іншого пошуковика. Але дуже швидко розумієте, що тут немає потрібної вам інформації, товару чи послуги. Тож ви тиснете кнопку «Назад» і цим збільшуєте показник відмов цього сайту.

Розраховується показник відмов шляхом ділення кількості відвідувачів, які залишають ваш сайт після перегляду лише однієї сторінки, на загальну кількість відвідувачів, які приходять на ваш сайт. 

Щоб цього уникнути, потрібно щоб користувач пробув на сайті більше 10 секунд і виконав дію-конверсію або переглянув 2 чи більше сторінки або екрани.

У Google Analytics показник відмов можна побачити на головній сторінці. Натисніть на уже знайому стрілочку вниз поруч із будь-яким показником на загальній панелі, наприклад, «Активні користувачі». Потім перейдіть на «Сеанс» ⇒ «Показник відмов».

Показник відмов в Гугл Аналітиці 4 | Блог HostPro

Відсоткова метрика показника відмов з’явиться на головній сторінці на місці іншого показника.

Як подивитись показник відмов в гугл аналітиці | Блог HostPro

Який показник відмов вважається нормою?

Середній показник відмов для вебсайтів B2B становить 56%, тоді як для B2C – 45%. Також цифри відрізняються залежно від типу сторінки: дописи в блозі мають вищий показник відмов – близько 65%, а сторінки електронної комерції – здебільшого 33%.

Середня кількість переглядів сторінок за сеанс

Цей показник демонструє, скільки сторінок в середньому переглядає один користувач за сеанс.

Знайти середню кількість переглядів сторінок в Google Analytics можна в розділі «Звіти». Далі оберіть «Взаємодія» ⇒ «Сторінки й екрани». Стовпчик, на який потрібно звернути увагу, має назву «Кількість переглядів на активного користувача».

Середня кількість переглядів сторінок за сеанс | Блог HostPro

Яка середня кількість переглядів сторінок є нормою?

Хороша середня кількість сторінок за сеанс зазвичай коливається від 2 до 3 сторінок.

Ось три практичні поради, які допоможуть підвищити цей важливий показник:

  • Покращуйте навігацію сайтом. Використовуйте «хлібні крихти», розділи зі схожими пропозиціями типу «люди, яких зацікавив цей товар, також дивляться» . 
  • Вдосконалюйте контент. Високоякісні текст і фото спонукають користувачів досліджувати більше сторінок. Список непоганих фотостоків. 
  • Оптимізуйте швидкість завантаження. Сторінки, що повільно завантажуються, стримують користувачів від подальшого перегляду.

Використовуйте інструменти для тестування та покращення швидкості завантаження.

Джерела трафіку

Показник, на вивчення якого маркетологи витрачають найбільше часу. Саме він показує, звідки на ваш сайт приходить найбільша кількість людей. А отже він дає зрозуміти, де ще варто попрацювати, щоб кількість відвідувачів, а отже і прибутки збільшувались. 

Найпопулярніші джерела трафіку:

  • Прямий трафік (Direct). Користувач вводить URL вашого сайту в пошуку, або здійснює перехід із закладки, зробленої раніше. Ось чому краще обирати для сайту лаконічний і простий в написанні домен – з ним ви матимете ще більше безплатного трафіку. Більше 300 доменних зон для реєстрації
  • Органіка (Organic search). Користувач знайшов ваш сайт через пошукову видачу в браузері. 
  • Платна реклама (Paid search). Користувач перейшов через оплачене оголошення. 
  • Рекламні кампанії Google (cross-network). Показник, який з’явився в Google Analytics 4. Ви можете не просто замовити рекламу, яка з’являтиметься під час перегляду результатів пошуку. Такі кампанії охоплюють кілька джерел одразу: YouTube, Gmail, Google Maps тощо.
  • Реферальний трафік (Referral). Користувач потрапив на ваш сайт завдяки посиланню, розміщеному на іншому сайті.
  • Електронна пошта (E-mail). Користувач прийшов до вас з вашої e-mail розсилки
  • Трафік з соцмереж (Social). Користувач перейшов на сайт з Facebook, Twitter, Instagram, Telegram тощо.

У Google Analytics знайти інформацію про джерела трафіку можна у «Звітах» ⇒ «Джерела трафіку» ⇒ «Залучення трафіку».

У цьому ж звіті ви можете перевірити, скільки коштів приніс вам кожен з каналів трафіку – стовпчик «Загальний дохід».

Джерела трафіку в GA4 | Блог HostPro

Нові відвідувачі

Сеанси нових відвідувачів показують, скільки людей вперше відвідали ваш сайт за певний проміжок часу. Тут важливо пам’ятати, що якщо за заданий часовий проміжок людина вперше відвідала ваш сайт, а потім ще й встигла повернутись на нього знову, то її все одно рахуватимуть як нового відвідувача один раз.

Отримані дані про нових користувачів поєднуйте з вивченням джерел трафіку. Так ви додатково зрозумієте, звідки на ваш сайт приходять люди, а над чим ще потрібно працювати.

Щоб подивитись цей показник в Google Analytics, знайдіть в меню пункт «Звіти», а потім перейдіть в пункт «Утримання».

Нові відвідувачі в Google Analytics | Блог HostPro

Повертаючись до попереднього пункту зазначимо, що ви також можете слідкувати за джерелами трафіку, звідки до вас приходять нові користувачі. Ось, що для цього потрібно зробити: «Звіти» ⇒ «Джерела трафіку» ⇒ «Залучення користувачів» ⇒ «Нові користувачі».

Нові відвідувачі в Google Analytics 4 | Блог HostPro

Користувачі, що повернулись

Круто мати нових користувачів, але саме цей показник демонструє, скільки у вашого сайту лояльних клієнтів, які готові повертатись знову і знову. А отже – скільки є можливостей застосувати більш персоналізований підхід. 

Побачити кількість людей, що повернулись, можна поруч із новими користувачами: «Звіти» ⇒ «Утримання».

Як подивитись статистику по користувачам, що повернулись в GA4 | Блог HostPro

Огляд технологій

Саме тут ви можете дізнатись, з яких пристроїв користувачі потрапляють на ваш сайт, браузери, якими вони користуються, а також іншу цінну інфу. Цей звіт зокрема надасть розуміння, чи коректно працює мобільна версія вашого сайту. Сьогодні це надважливо, адже майже 50% трафіку наразі йде з мобайлу і близько 30% транзакцій відбувається саме з мобільних пристроїв. 

Йдемо в розділ «Звіти» ⇒ «Технології».

Звіт "Технології" в Гугл Аналітиці 4 | Блог HostPro

Конверсії користувачів

Тут мова йде про дії, які виконують користувачі на вашому сайті. Конверсією може бути заповнена форма, завантаження вмісту, реєстрація, покупка тощо. В Google Analytics 4 все це потрібно шукати в розділі «Події» («Звіти» ⇒ «Взаємодія» ⇒ «Події»). 

Зауважте лише, що тут зібрані всі дії користувачів, тому найбільш важливі конверсії варто помічати як «Ключові події». Для цього натисніть на вертикальні три крапки праворуч.

Як перевірити конверсії в гугл аналітиці | Блог HostPro

Ключові події згодом можна буде побачити у звітах «Цільові сторінки» й «Залучення користувачів».

Атрибути користувача

У цьому розділі ви можете більш детально дослідити свою цільову аудиторію. Тут бачимо сегментацію користувачів за країною, статтю, інтересами, віком, мовою тощо. Огляд атрибутів користувачів розташований у розділі «Звіти» ⇒ «Атрибути користувача» ⇒ «Огляд».

Артибути користувача - звіт в га4 | Блог HostPro

Сторінки входу і виходу

Сторінки входу – перші сторінки, на які найчастіше потрапляють користувачі вашого сайту. Але набагато більше інформації можна отримати, дослідивши сторінки виходу. Деякі з них є цілком логічними, як-от сторінка, на якій ви дякуєте користувачу за здійснену покупку. 

Однак, якщо люди часто йдуть зі сторінок, з яких не мали б йти, варто замислитися, можливо, щось не так з навігацією або ж сторінки занадто довго завантажуються. 

Щоб перевірити сторінки входу і виходу в Google Analytics 4, потрібно створити дослідження. В розділі «Дослідити» створіть дослідження з параметрами, вказаними на скріні нижче. Так ви побачите, які сторінки найчастіше стають першими для ваших користувачів, а які спонукають закрити вкладку із сайтом.

Сторінки входу і виходу в ГА4 | Блог HostPro

Невеличка порада: додайте на свої головні сторінки виходу call-to-action, які мають справжню цінність для відвідувача, наприклад знижку чи безкоштовну пропозицію.

Шлях до покупки

Показник надзвичайно корисний для інтернет-магазинів. У Google Analytics 4 можна відстежити, скільки людей розпочали сеанс, переглядали товар, додали його в кошик, починали оформлювати покупку і нарешті здійснювали її. Все це в розділі «Звіти» ⇒ «Монетизація» ⇒ «Шлях до покупки».

Показники ефективності в GA4 для різних типів сайтів | Блог HostPro

Показники ефективності в GA4 для різних типів сайтів

У цій частині матеріалу розберемо особливості різних типів вебсайтів і визначимо, на яких саме показниках ефективності слід загострити свою увагу.

Лендинги

Уся суть лендингів ґрунтується на принципі Buy or Die. Іншими словами, якщо клієнт приходить на сайт інтернет-магазину, то він може попереходити з однієї картки товару на іншу й зрештою щось купити. З лендингами така історія вже не спрацює – відвідувач, або виконає те, про що його просять (купить товар, запишеться на курси, залишить свої дані тощо), або назавжди піде з нього. 

Як створити лендинг-пейдж з безкоштовним конструктором SiteJet Builder

Відповідно власникам таких сайтів варто сконцентруватись на двох основних факторах:

Після яких дій користувач залишає сайт

  • стандартне відслідковування скролінгу;
  • кастомні івенти та воронка по скролінгу сторінки.

Які взаємодії користувача підвищують шанс на конверсію

  • розмітка кліків по кнопкам та посиланням;
  • аналіз впливу взаємодії з певним елементом лендингу на фінальну конверсію (можна скористатися функціоналом сегментів та воронок у «Дослідженнях», але, звісно попередньо треба провести розмітку); 
  • скільки часу користувач взаємодіє з кожним блоком (у випадку, якщо елемент дизайну не клікабельний і нам фактично цікаво, скільки часу елемент чи блок перебуває у видимій області екрану).

В обох випадках вам на допомогу прийдуть сервіси для створення теплових карт сайту. Там ви побачите, наскільки глибоко користувачі скролять лендинг (а отже, з якого місця найчастіше залишають сайт). Також проаналізуєте детальну розмітку кліків по лінкам та кнопкам, час взаємодії з різними блоками і відповідно зможете зрозуміти, як усе це впливає на конверсію.

Інформаційні ресурси

Якщо у випадку з лендингом гроші вам приносять користувачі, то на інформаційних ресурсах (ЗМІ та блогах) прибуток здебільшого отримують з реклами, рідше – з підписок. Але ніхто у вас її не замовить, якщо ви не матимете постійного потоку відвідувачів. Щоб люди, які купують рекламу, могли точно знати, на що їм розраховувати, зазвичай інформаційний ресурс має невеликий лендинг зі своїми показниками.

Умовно їх можна розділити на показники контенту, показники сайту та показники залучення й утримання аудиторії.

Показники контенту

Кількість переглядів, або кількість унікальних користувачів – це основний показник.

Також аналізуйте глибину прокрутки і час, проведений на сторінці. На ці метрики варто звертати увагу в комплексі, бо людина може прокрутити сторінку до кінця, зрозуміти, що контент їй нецікавий, і піти. А може навпаки відкрити сторінку і піти займатись своїми справами – тобто час ітиме, але фактично взаємодії не буде. 

Так ви можете визначити відсоток залучених користувачів і те, наскільки взагалі контент цікавий. Відслідковувати цю інформацію можна за допомогою Google Tag Manager.

Показники сайту

Багато в чому показники контенту і показники сайту схожі. Тільки в першому випадку мова йде про конкретні сторінки зі статтями, а в другому – про сайт в цілому. Бо можна написати десяток хороших статей, які будуть гарно читати й шерити, а інші сторінки можуть бути з не дуже релевантним контентом. Тоді показники сторінок будуть хорошими, а сайту – ні. 

Коли мова йде про відсоток залучених користувачів у розрізі цілого сайту, то потрібно розуміти, що навряд знайдуться відвідувачі, яким на вашому порталі будуть подобатись усі статті. Саме тому на інформаційних ресурсах зазвичай є рубрики, щоб люди змогли знайти те, що цікаво саме їм. Отже, ваша задача відслідковувати відсоток скролингу та час, проведений на сайті в цілому.

А також: 

  • скільки сторінок в середньому переглядають за сеанс;
  • скільки сторінок в середньому переглядає кожен користувач.

І ще один важливий показник – час, проведений на сайті. Тут так само варто моніторити в розрізі сеансу і в розрізі користувача. Адже людина може переглядати багато статей, але довго на них не затримуватися (якщо, наприклад, заголовок зацікавив, а матеріал – ні).

Показники залучення та утримання

Усі хочуть, щоб на сайт приходили нові люди. Що більше їх буде, то краще – це актуально в принципі для всіх типів вебсайтів. Але, на відміну від лендингів, для інформаційних ресурсів важливо, щоб ці люди залишались на тривалий час і згодом знову повертались. Адже кожен новий юзер, по-перше, обходиться дорого, по-друге, напряму гроші не платить. Тому головна мета – створювати якомога якісніший контент, щоб залишити людину на сайті найдовше.

Тож так, відсоток утримання користувачів виходить на перший план. 

Отже, працюйте над якістю контенту та слідкуйте, скільки нових користувачів з’явилось на вашому сайті і який відсоток повертається до вас знову. Це все можна побачити в звітах Google Analytics 4, які ми вже дослідили вище.

Інтернет-магазини

Інтернет-магазини – це величезні воронки, завдання яких довести відвідувача до покупки. Не подобається товар А – запропонуємо товар Б через блок «Схожі товари», «Інші категорії» тощо. До того ж, на те, купить людина товар чи ні також може впливати і вибір способу доставки, і методи оплати, тож виходить, що весь вебсайт – це одна суцільна воронка. 

Тож власникам інтернет-магазинів передусім варто відслідковувати саме воронки руху користувача від першого заходу на сайт до покупки у «Налаштуваннях Ecommerce». Нагадаємо, що тепер в Google Analytics все влаштовано на основі подій. Ваша задача обрати (наприклад, додати в ключові) ті, які стосуються саме ecommerce. 

Класична воронка відслідковуватиме перегляди картки товару, додавання його в кошик, переходи на сторінку оформлення і покупки. Також ви можете створити воронку чекауту: перехід на сторінку оформлення, вибір способу доставки, вибір способу оплати, покупка.

Також зверніть увагу на ще один момент: не завжди оформлення замовлення в інтернет-магазині – це реальна покупка. Тому потрібно проводити наскрізну аналітику, використовуючи Measurement Protocol або звіти на основі сирих даних BigQuery

SaaS

Коли сервісом стає програмне забезпечення (SaaS – Software as a Service), метрики, які виходять на перший план, також змінюються. Тут варто розбити інформацію, яку ви маєте відслідковувати, на дві групи: аналіз даних і збір даних.

Аналіз даних

При аналізі даних для SaaS потрібно звертати увагу як на залучення нових користувачів, так і на збереження існуючої бази. Бо вартість залучення клієнта в цій ніші зазвичай набагато більша, ніж вартість його першої підписки. 

Розповімо на прикладі YouTube Premium. Коли ви дивитесь безплатний YouTube, Google вам показує рекламу і таким чином на вас заробляє. А потім пропонує місяць YouTube Premium безплатно, щоб ви спробували й зрозуміли переваги. 

Протягом цього періоду ви не платите за послугу, але й рекламу не бачите, тому Гугл вже недоотримує частину свого доходу. Також не варто забувати про витрати, пов’язані з командою підтримки, обслуговування сервера, з якого передається контент. А в результаті ви ще й можете не оформити підписку або ж проплатити тільки місяць, а потім знову перейти на безплатний Youtube. 

Тож можна зробити висновок, що залучення користувача в цій ніші не є головною ціллю. І тут варто звертати увагу на протистояння LTV (life-time value) VS CAC (customer acquisition cost). Тобто загальна цінність, зокрема прибутки, які приносить компанії один клієнт проти вартості його залучення. 

Якщо LTV > CAC, тоді бізнес буде дохідним. SaaS це зазвичай історія на довгий період. Ситуації, коли клієнт окупиться через півроку, або більше – звична історія. І саме тому важливо слідкувати не лише за першою реєстрацією / оплатою клієнта, а й за його подальшими діями. 

Саме тому утримання існуючої бази – це максимально важливе завдання. А для цього потрібно звертати увагу на два моменти:

  • як користувачі взаємодіють з продуктом зараз;
  • як зробити так, щоб користувачі залишались з нами якомога довше.

У першому випадку важливий когортний аналіз, який покаже поведінку користувачів, частоту використання ними нашого сервісу, а також чи продовжують юзери платити. Також звертайте увагу на так звані показники DAU (daily active user), WAU (weekly active user), MAU (monthly active user). Вони демонструють, як росте чи падає активність користувачів протягом певного часового проміжку. 

Щодо другого випадку, то звертайте увага на те, які нові корисні для користувачів функції ви можете додати, адже хтось може піти від вас до конкурентів, бо вони придумали щось крутіше і цікавіше. Намагайтеся покращити поточний функціонал, тому що цілком можливо, що на ринку знайдуться конкуренти, які пропонують вирішення тої ж проблеми більш простим способом. Також передивіться тарифи та ціни (якщо у вас дорожче, то потрібно цю ціну якимось чином обґрунтувати).

Збір даних

У випадку зі збором даних важливо виділити два моменти:

  • як фіксувати щомісячні оплати?
  • як фіксувати користувача з різних пристроїв як одного?

Щоб фіксувати оплати варто скористатись функціоналом, про який ми згадували, коли говорили про інтернет-магазини, а саме Measurement Protocol і звіти на основі сирих даних BigQuery.

Щодо другого питання, то ні для кого не секрет, що наприклад, на стримінгових платформах одна і та ж людина може споживати контент і з телефону, і з телевізора, але потрібно фіксувати, що це одна і та ж людина. Щоб вирішити цю проблему, необхідно відслідковувати User ID. Тоді ви будете бачити, що ці 2 користувачі в Google Analytics насправді одна людина.

На завершення

Наприкінці зауважимо, що ті показники, про які ми згадали – це базовий мінімум, на який варто звертати увагу. Але пам’ятайте, що в Google Analytics 4 і в інших сервісах є ще чимало корисної інформації для аналітики. 

А щоб зрозуміти, на які саме показники звертати увагу, проаналізуйте, в чому особливість вашого сайту. Якщо про воронки ми говорили в розрізі інтернет-магазинів, то це значить, що вони не працюватимуть з лендингами. І, звісно, завжди залишається місце для імпровізації та міксування підходів з метою отримання найкращого результату.

Telegram Hostpro

Наш телеграм

з важливими анонсами, розіграшами й мемами

Приєднатися

Можливо, вас зацікавить

Як знайти биті посилання на сайті й виправити їх
Як знайти биті посилання на сайті й виправити їх

Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...

Як підвищити рейтинг сайту за допомогою внутрішньої перелінковки
Як підвищити рейтинг сайту за допомогою внутрішньої перелінковки

Будь-який хороший SEO-спеціаліст скаже вам, що всі заходи з підвищення рейтингу сайту повинні бути...

15 найпоширеніших SEO-запитань і відповідей
15 найпоширеніших SEO-запитань і відповідей

Просування сайту нагадує гру «Цар гори». Завдання – опинитись на SEO-вершині та протриматись там...