Домени з історією – де знайти і чи варто купувати
Ви як веброзробник чи власник бізнесу могли зіткнутися з такою дилемою – чи є сенс купувати старий домен. З цього випливає й ряд інших запитань:
- Чи не вплине репутація домену з історією на подальше просування?
- Як перевірити, що було на сайті за попереднього власника?
- Як дізнатися, чи старий домен часом не перебуває під фільтром пошукових систем?
- І де, власне, зареєструвати домен з історією?
У статті ми відповімо на ці запитання й окреслимо основні нюанси, на які обовʼязково слід звернути увагу всім, хто замислюється над купівлею старого домену.
Нові й старі домени. У чому різниця?
Новим вважається домен у період від його найпершої реєстрації до першого продовження. Відповідно, ви у такого домена перший власник.
Старі, “прокачені” домени, або як їх іще називають, дроп-домени – це домени, які колись були зареєстровані кимось іншим, але звільнилися після несплати за продовження. Такі домени може зареєструвати будь-хто. За умови білої тематики та грамотного просування вони можуть мати вищий авторитет у пошукових системах, хорошу репутацію серед ЦА, а також вже нарощену масу посилань, що загалом прискорює вихід у топові позиції. Більше інфи про те, де безкоштовно брати зворотні посилання на сайт, осьдечки.
Зазвичай за старими доменами полюють:
- ті, хто планує подальший їх перепродаж;
- ті, хто просто хоче якусь красиву назву для свого сайту;
- компанії, які проводять ребрендинг (у цьому випадку слід обовʼязково грамотно налаштувати 301 редирект з усіх старих сторінок на всі нові);
- ті, кому просто треба підживити SEO наявного домену (шляхом склеювання).
Реєстрація доменного імені з історією має свої переваги та недоліки, які варто враховувати. Розгляньмо докладніше.
Переваги купівлі домену з історією
- краща репутація в ПС (пошукових системах) і вищий рейтинг за тематичними запитами;
- хороший рівень траста як з боку пошуковика, так і аудиторії, яка вже відвідувала сайт на цьому домені;
- пропрацьована посилальна маса;
- можливість створити сателіт, який буде збирати тематичний трафік і переспрямовувати його на ваш основний сайт або ж PBN (Private Blog Network) – мережу сайтів з історією, які будуть посилатися на ваш новий сайт.
Ризики купівлі домену з історією
- можливе перебування старого домену під фільтрами або в чорному списку – це відповідно передається і на новий сайт. З-під санкцій пошукових систем вийти можна, але це потребуватиме значних зусиль команди SEO-спеців і відповідно – витрат;
- підводні камені в історії домену, наприклад, сірі/чорні ніші, агресивне просування, негатив з боку користувачів і відсутність довіри до домену, а отже, і сайту, який до нього привʼязаний;
- дроп-домени можуть коштувати більше, ніж нові домени.
Переваги купівлі нового домену
- зареєструвати новий домен – це як почати життя сайту й розвиток бренду з нуля, без ризиків, що хтось плуганув до вас;
- нові домени, як правило, мають менше технічних проблем;
- більше контролю над розміщенням ключових слів у доменному імені, оскільки вони не визначені заздалегідь, як у випадку зі старими доменами;
- новий домен не буде викликати асоціації з попереднім власником, відтак ваші клієнти почуватимуться в безпеці при введенні конфіденційної інформації, як-от дані кредитних карток чи email.
Недоліки купівлі нового домену
- без історії посилань й авторитету, які міг би мати старий домен, нові домени довше й, звісно, дорожче розкручувати;
- вільних доменів, які б вам підійшли, з кожним днем стає дедалі менше.
Як дізнатися, чи старий домен не під фільтром?
Найшвидший спосіб перевірити домен на фільтри пошукових систем перед його купівлею – ввести в пошук назву домену без крапки з відступом – “домен пробіл доменна зона”, наприклад test com. Якщо домен не буде першим у видачі, найімовірніше, він перебуває під фільтром пошукових систем.
Зробити це можна й за допомогою спеціальних сервісів. Скажімо, Norton Safe Web або Host-Tracker.
Найбільш надійний спосіб – вже після купівлі перевірити, чи нема сповіщень від Google в Search Console про накладання санкцій. Про автоматичні санкції Гугл зазвичай не повідомляє, однак про ті, які застосовані вручну, можна дізнатися з розділу “Безпека й заходи, ужиті вручну” ⇒ “Заходи, ужиті вручну”.
Що ще перевірити перед купівлею домену з історією?
Крім перевірки старого домену на перебування під фільтрами, перед його реєстрацією, дослідіть:
- тематику сайту, який розміщувався на цьому домені раніше. Зробити це можна через Web.archive.org. Двома словами – сервіс робить скріншоти сторінок протягом усієї історії існування сайту. Він безкоштовний і не вимагає реєстрації. Якщо тематика сайту різко змінювалася, це тривожний дзвіночок. Також тут можна перевірити дату створення домену;
- позиції домену у видачі, наприклад, за допомогою Serpstat;
- скільки сайтів посилаються на домен, який ви прагнете придбати та наскільки вони якісні – з цим допоможе сервіс Ahrefs (безкоштовний). Так ви будете мати хоча б приблизне уявлення про те, як працювали колишні власники домену над лінкбілдингом.
Загалом для перевірки SEO-показників домену можемо порадити: Ahrefs (є безкоштовна версія), Semrush (є безкоштовний тест), MOZ (безкоштовно 3 домени на день), Website SEO Checker.
Бекордер, або автоматична покупка домену з історією
Якщо ви давно полюєте на домен з історією, у нас для вас хороші новини – безкоштовна послуга “Бекордер доменів” від HostPro.
Просто подайте заявку на домен, який вас цікавить, в Особистому кабінеті. І скрипт буде намагатися перехопити його в ту ж секунду, коли він дропнеться (звільниться). У випадку успішного перехоплення з вашого балансу буде знята стандартна вартість реєстрації домену на момент перехоплення. Усі деталі послуги описали ось тут, а гайд з використання послуги доступний у статті.
На завершення
Зрезюмуємо. Якщо домен новий, а тематика висококонкурентна, лізти в топ видачі він гарантовано буде довше, у порівнянні з доменами, які вже певний час існували й просувались.
Але знову-таки – новий домен позбавить вас ризиків натрапити на санкції і буде спокійно (за умови, що ви самі не будете вдаватися до агресивних методів просування) генерувати вам пошуковий трафік. Якщо прагнете душевного спокою – обирайте новий домен. Шлях до топу буде довшим, але результат більш прогнозованим.
Якщо хочете швидкого просування або склеюєте домен з наявним для підсилення SEO, то старий домен – хороший вибір, але й коштувати вони можуть більше.
Водночас памʼятайте, що старий домен має бути незаспамлений (щоб не було забагато анкору), бажано з тією ж тематикою, що й новий сайт (був у вебархіві у вашій ніші), та обов’язково мати тематичні посилання.
Перехопити щойно звільнені домени автоматично ви можете у нас, просто в Особистому кабінеті (послуга “Бекордер доменів”). А якщо вже маєте зареєстрований домен, можете сміливо переносити його в HostPro. Керування DNS-записами в нас максимально user-friendly, а техпідтримка з радістю й безкоштовно допоможе із трансфером й іншими технічними питаннями.
Можливо, вас зацікавить
Якщо ви вирішили змінити реєстратора, який обслуговуватиме доменне ім’я вашого сайту, то вам потрібно...
SEO-фахівці регулярно використовують термін «авторитетність сайту / домену». При цьому майже 70% з них...
В одному з наших попередніх матеріалів ми розповіли, що таке домен і чим він...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися