Ефективний пошук та аналіз сайтів-конкурентів
На своїх помилках вчаться, а на помилках конкурентів безболісно вибудовують власний бізнес. У цій статті поговоримо про те, чому ваші конкуренти – не абсолютне зло, а навпаки – помічні гвинтики у процесі створення та просування сайту.
Як знайти конкурентів?
Перш ніж розпочати аналіз конкурентів, їх потрібно виокремити. Для початку нас цікавитимуть найбільш сильні гравці. Хоча з власного досвіду зауважимо, що новонароджені компанії можуть дуже швидко розростатись. Тож зовсім випускати їх з уваги також не слід.
Знайти конкурентів можна ручками через пошук, в Google Ads, в Facebook та Instagram, на нішевих рейтингах, а також за допомогою спеціальних сервісів – SemRush, Serpstat, Similarweb, Ahrefs або SE Ranking.
Через пошук
Обираємо 2-3 популярні пошукові запити вашої тематики – перші результати у видачі зазвичай будуть рекламою (або вашою, або ваших конкурентів). А от після них буде відображатися органічна видача, де ми і зможемо побачити найсильніших конкурентів.
Експертна порада: Використовуйте режим інкогніто, щоб видача не була прив’язана до вашої історії пошуку.
Через Google Ads
Після запуску реклами у всіх є можливість подивитися, хто перебуває з вами в конкуренції. Усю потрібну для аналізу інфу можна взяти зі звіту “Статистика аукціонів”. Він знаходиться в розділі “Ключові слова”.
Через Facebook та Instagram
Якщо ви ще не запускали рекламу в Гуглі, то подивитися, що там у конкурентів, можна через соцмережі Facebook та Instagram. Розглянемо кілька способів.
Через Facebook Ads Library
Дібратися до неї можна через бізнес-сторінки вже відомих вам конкурентів або напряму за посиланням.
Спосіб 1.
На сторінці компанії спускаємось до блоку “Прозорість сторінки” і натискаємо “Переглянути всі”.
В останньому розділі “Реклама від цієї сторінки” натискаємо кнопку “Перейти в Бібліотеку реклами”.
Спосіб 2.
Переходимо за посиланням Бібліотеки реклами Meta.
Далі прописуємо запит, який нас цікавить, у рядку пошуку. І все – аналізуємо всіх, хто рекламується у Фейсбуці та Інсті за нашим ключовим словом. Результати пошуку за ключовим словом не завжди будуть чистими, над цим Facebook Ads Library ще працює.
Також ви можете фільтрувати результати рекламної видачі за мовою оголошень, рекламодавцем, платформою (Fb чи Inst) і датою. Для цього увімкніть фільтр. Він розташований одразу під рядком пошуку. Ось тутечки.
Через нішеві рейтинги
Для власників середнього бізнесу – це досить непоганий спосіб знайти найбільш серйозних конкурентів. Зазвичай нові компанії рідко потрапляють на подібні сайти, тож таким чином можна визначити вже досить давні та сильні компанії в потрібній нам ніші.
Для цього в пошуку вводимо “ключове слово + рейтинг” або “ключове слово + відгуки”.
Сервіси для пошуку конкурентів
Semrush
Сервіс платний – найдешевша підписка вартує $119.95/міс, однак є безкоштовний тріал на 7 днів, яким ми абсолютно спокійно скористаємося.
Вводимо свій домен у пошук і обираємо регіон. Після того, як отримаємо перші дані, переходимо на вкладку “Конкуренти”, де знайдемо список органічних конкурентів та карту конкурентного позиціонування. За потреби дані можна експортувати.
Serpstat
Сервіс платний. Тест 7 днів безкоштовно, потім $69/міс.
Процедура пошуку така ж, як і в Semrush – вводимо свій домен ⇒ обираємо регіон. Дані про конкурентів відображаються в розділі “PPC-аналіз” ⇒ вкладка “Конкуренти”. Звіт також готовий до експорту.
Similarweb
Сервіс платний – від $167/міс. Можна користуватися тріалом протягом 7 днів.
У безкоштовному плані можна подивитися лише 5 конкурентів через вкладку “Similar Sites” і, до слова, дані з нього можуть бути не зовсім точними. Звіти “Organic Competitors” та “Paid Competitors” стають доступними лише при оплаті тарифу.
Ahrefs
Сервіс платний. Є безкоштовна версія.
Щоб безкоштовно подивитися список конкурентів з вкладки “Site Explorer”, необхідно підтвердити володіння доменом або придбати платний тариф. Стартують плани від €89.
SE Ranking
Сервіс платний – від $39.00/міс. Пропонують безкоштовний тест на 7 днів.
Після того як ввели свій домен і вибрали регіон на основній сторінці, переходимо в звіти “Конкуренти в органічній видачі” та “Конкуренти в платній видачі”.
Аналіз конкурентів
Для початку, краще не розпорошуватися одразу на всіх конкурентів, а виокремити 10 найбільш сильних і створити для них зведену таблицю. В ній ви зможете записувати основні дані і вже потім робити по них аналіз.
Трафік
Нас цікавлять наступні показники:
- обсяг трафіку (Total Visits);
- звідки він надходить (Top Marketing Channels);
- тривалість сесії (Avg Visit Duration);
- скільки сторінок переглядається за сеанс (Pages per Visit);
- показник відмов (Bounce Rate).
Взяти ці дані ми можемо зі звітів уже знайомих нам сервісів, наприклад, Similarweb. Уся ця інформація в порівнянні може підказати нам, на які саме канали звертати більше уваги і допоможе виявити динаміку росту бренда-конкурента.
Інформативним показником також може стати реферальний трафік – з нього ми можемо виокремити ресурси, які привели конкурентам багато клієнтів. А отже, ви також зможете скористатися цими ж донорами трафіку в своїх цілях.
А показники “тривалість сесії”, “кількість переглянутих сторінок за сеанс” і “показник відмов” мають в кінцевому підсумку привести нас на сайт конкурента. Там ми маємо подивитися, що по UI/UX, які є розділи, наскільки зручно проходить процес замовлення, і пошукати корисні фічі, яких бракує нашому ресурсу.
І навпаки, на чужому сайті завжди набагато легше виявляються моменти, які дратують – це може бути повільне завантаження, спливаючі вікна, мультимедіа, які запускаються автоматично. Коротше кажучи, того, що дратує вас на сайті конкурента, не має бути на вашому власному.
Ключові слова
От їх якраз краще перевіряти через SEMrush, бо Similarweb може надавати не зовсім точні дані.
Нам згодиться наступна інформація:
- запити;
- позиції для запитів;
- сторінки, на які ведуть ключові слова.
Ці дані будуть корисними при подальшому створенні рекламних кампаній. Ви можете одразу додати до свого списку запити, за якими ви поки не рекламувалися і перевірити, наскільки велика по них буде конкуренція.
Кількість замовлень
З цією інформацією досить туго – рідко коли можна дізнатися її з Гугла, особливо коли компанія непублічна. Але є 2 фішечки, як це можна виявити.
Через ID замовлень
Часто буває так, що ID замовлення є номером транзації. Тож можна просто зробити 2 замовлення поспіль, і якщо їхні ID будуть виглядати на зразок ID 165478 і ID 165480, то найімовірніше ми потрапили прямо в яблучко.
Тоді можна зробити замовлення з різницею в тиждень і віднявши номер нового замовлення від номера старого, дізнатися, скільки транзакцій відбулось за цей період.
Через вихідний трафік на платіжні системи
Одразу зазначимо, що число людей, які дійшли до оплати, буде приблизним. Як порахувати: “обʼєм вхідного трафіку х частка вихідного трафіку на платіжні системи”. Ці дані можна знайти в Similarweb.
Шлях користувача
Коли довго працюєш над своїм проєктом, погляд замилюється і вже просто перестаєш помічати очевидне. А найкраще помітно на різниці. Пройдіться воронкою конкурента:
- зробіть замовлення;
- здійсніть оплату;
- отримайте товар/послугу і перевірте, як працює конкурент з проблемами;
- перевірте, як відбувається повернення коштів.
Робити замовлення краще не з головної, а з найпопулярнішої сторінки входу. Дізнатися її можна в Аhrefs (розділ “Топ-сторінки”).
Утримання
Зрозуміти, звідки приходять клієнти до конкурента, і скільки з них роблять замовлення – це ще половина справи. Дуууже важлива для нас інформація – проаналізувати, як компанія утримує клієнтів. Найпростіший спосіб зробити це – стати ними.
Який план? На всіх, які лише є, формах, вводимо свій email і отримуємо від конкурентів листи та смс-розсилки. Можна ще сегментувати контент – в особистий кабінет вводити одну пошту, а в інших формах іншу.
Також бажано перевірити роботу менеджерів і підтримки. Пряма комунікація може багато чого сказати про компанію і дати відповідь на питання, як ваші конкуренти продають послуги і вирішують проблемні питання. Тож не бійтеся постукати їм в чат чи зателефонувати – це дасть відповідь на багато запитань.
Відгуки
Ми недарма порадили вам відвідати рейтинги і перевірити відгуки про конкурентів на початку статті. Річ у тому, що це найпростіший спосіб виявлення слабких сторін конкурента. Останні потрібно перетворювати на власні зони росту, і робити це якомога швидше. Бо кожна хороша компанія теж вміє виявляти прогалини і працювати з ними.
Побачили негативний коментар про конкурента? Попрацюйте з цим. Єдине чого б ми не радили – не продавайте свій продукт у відповідь на такі відгуки і не пропонуйте його як альтерантиву. Так буде складніше заслужити довіру. Краще виведіть незадоволеного клієнта на чесну розмову, що саме спонукало його відреагувати подібним чином. І потім просто перетворіть цей мінус конкурента на свій плюс.
На завершення
От ми з вами й розібрали, як і для чого проводити аналіз сайтів-конкурентів своїми руками. Однак не варто забувати, що конкурентоздатність вашого сайту значною мірою залежить від хостингу, на якому він розміщується.
Якщо ви перебуваєте у пошуку хостера або ж з якихось причин вирішили змінити свого хостингового провайдера, зверніть увагу на наступні параметри.
А ми з радістю, бережно і безкоштовно, перенесемо ваші сайти на наші сервери. Все, що від вас потрібно – заповнити заявку на сайті.
Можливо, вас зацікавить
Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися