На який трафік орієнтуватися, якщо українського мало, а російський – то ганьба?

Холодне лезо війни так чи інакше торкнулося кожного українця, та водночас створило його нічим не спаплюжений, чистий образ в очах світової спільноти – волелюбного, працьовитого та розумного, з потенціалом не гіршим за канадійця чи швейцарця.

Трохи фактів. З 12 березня 2022 року від міжнародного обміну трафіком LINX відключив найбільш масштабних російських провайдерів (Ростелеком, Мегафон). Тоді міністр цифрової трансформації України, Михайло Федоров, заявив, що трафік пішов через Азію з падінням пінгів, затримками й джітерами. 

А що ж із нашими сайтами? Якщо раніше гасло “ми поза політикою” рятувало відвідуваність більшості вітчизняних сайтів, то після жорстокого нападу Росії перед українцями постало нагальне питання – на який траф орієнтуватися, якщо рідного мало, а російський, фактично другий у списку після нашого – ганьба. 

У цій статті з’ясовуємо, на які країни віднині можна орієнтуватися українцям для отримання додаткового трафіку? 

Як перевірити поточний міжнародний трафік свого сайту?

Найпростіший спосіб перевірити, з яких цільових країн йде трафік на ваш сайт – скористатися Google Analytics. Першим ділом слід тицьнути у бічному меню на “Аудиторію”.

Після цього обираємо розділ “Геодані”

Натискаємо на “Місцеположення”.

І, власне, все – бачимо перелік країн-джерел трафіку.

На який трафік відтепер орієнтуватися українцям? 

Відповідно до даних Kantar станом на березень 2022 року рейтинг найбільш відвідуваних сайтів в Україні має наступний вигляд:

СайтОхоплення, %Країни, з яких було отримано найбільше трафіку (*за даними Similarweb)
google.com93,2США, Індія, Бразилія
youtube.com72,8США, Росія, Бразилія
wikipedia.org52,7США, Японія, Велика Британія
facebook.com51,0США, В’єтнам, Бразилія
telegram.org37,9Росія, Бразилія, Україна
ukr.net37,5Україна, Німеччина, США
pravda.com.ua32,4Україна, США, Росія
olx.ua28,3Україна, Росія, Польща
instagram.com28,3США, Бразилія, Індія
tsn.ua28,3Україна, США, Росія

Війна в Україні, як бачимо, значно вплинула на поведінкові фактори українців. Ясна річ, найбільше людей цікавили новини – саме тому в п’ятірці лідерів опинився telegram.org – по-перше, як джерело свіжих новин, а по-друге як спосіб швидко обмінюватися інформацією не тільки з близькими й знайомими, але й з державними органами (за допомогою ботів переважно). До десятки ж потрапили аж три новинних сайти: ukr.net, pravda.com.ua та tsn.ua. 

Через зниження інтересу до покупок з топ-10 найпопулярніших в Україні сайтів зникли rozetka.com.ua та prom.ua. 

А тепер візьмемо до уваги безпосередньо ті ресурси, які “родом з України”: ukr.net, pravda.com.ua, olx.ua та tsn.ua – основа їхнього трафіку, звісно, український, однак у трійку входять також США, Німеччина, Польща і досі Росія. 

Чим же замінити додатковий російський трафік українським сайтам?

Локація сервера 

Передусім орієнтуємось на ті країни, в яких розміщені сервери вашого хостингового провайдера. Розглянемо на прикладі Hostpro. Закордонні сервери компанії локалізуються у Польщі, Франції, Нідерландах та США. Відповідно налаштовувати свою міжнародну SEO-діяльність та працювати над додатковим трафом можна саме за цими напрямками.

Це, звісно, не означає, що на трафік з інших європейських країн не можна орієнтуватися, просто зверніть увагу: що ближче ваша цільова аудиторія буде до дата-центру, то швидше сайт буде для них завантажуватися.

Кількість жителів

Звісно, у Польщі трафіку буде більше, ніж у Люксембурзі. Розглянемо європейські країни з найбільшою кількістю населення (станом на 7 лютого 2021 року), на які може орієнтуватися власник українського сайту: 

  • Німеччина –  81 799 600
  • Велика Британія – 65 542 579
  • Франція – 63 601 002
  • Італія – 60 665 625
  • Іспанія – 46 777 373
  • Польща – 38 625 478
  • Румунія – 19 043 767
  • Нідерланди – 16 934 000
  • Греція – 11 606 813
  • Бельгія – 11 007 020

До того ж, крім кількості місцевих жителів, також варто звернути увагу на ті країни, в які переїхало найбільше наших співвітчизників. 

Відповідно до даних ООН, кількість українських переселенців вже зовсім скоро може досягнути 5 млн. А за даними Forbes Україна, якщо війна затягнеться, і ті чоловіки, яким зараз заборонено залишати територію України, будуть приєднуватися до своїх сімей за кордоном, ця цифра може збільшитися втричі. 

В яких країнах наразі найбільше українських біженців?

Станом на 17 квітня 2022 року кількість наших людей у Польщі ще трохи й досягне 2 млн осіб. Серед інших європейських демократичних країн, в яких наразі перебуває більшість українців-біженців (у порядку спадання) – Румунія, Угорщина, Молдова та Словаччина.

*Джерело – Operation Data Portal від Організації Об’єднаних Націй.

Мова

Мультимовність сайту – фактично визначальний чинник для отримання додаткового трафіку. Якщо ваш сайт двомовний (українська та російська) орієнтуватися можна, приміром, на країни Балтії:

  • Литва – російську розуміють, але вже не розмовляють після загострення мовного питання. В основному послуговуються литовською та англійською.
  • Латвія – російської значно більше, ніж у Литві, її розуміє 80% населення, а 40% взагалі вважають російську рідною.
  • Естонія – російськомовні переважно ті регіони, що межують з Росією. Хоча по всій території країни ще кілька років тому кожний четвертий житель не володів естонською.

Якщо ж ви плануєте орієнтуватися на Польщу, то варто сказати, що англійську там мало хто знає, тож доведеться додавати польську версію. 

Якщо маєте французьку версію сайту, є можливість отримати додатковий трафік з Франції, Канади, Бельгії, Швейцарії та цілого ряду країн Африки. Французи, до речі, чи не найбільш принципові мовні пуристи у світі – з англійською у них розмова коротка. 

Німецька мовна версія може привести німецькомовний трафік переважно з Німеччини, Швейцарії та Австрії.

Українська діаспора

Під час вибору країни додаткового трафіку для україномовного ресурсу можна орієнтуватися на ті держави, котрі мають численну українську діаспору. 

До країн з найбільшою західною українською діаспорою наразі належать:

  • Канада – понад  1,2 млн осіб.
  • США – понад 900 тис., однак за даними деяких американських демографів, понад 1,5 млн осіб.
  • Бразилія – 600 тис. осіб
  • Аргентина – 300-350 тис. осіб 
  • Польща – понад 200 тис. осіб
  • Німеччина – 140 тис. осіб

До країн найбільшої східної діаспори (включає територію СНД) належать:

  • Молдова – 455 тис. осіб
  • Узбекистан – близько 95 тис. осіб 

Як націлити трафік на конкретну країну? 

Локалізовуєте ви контент або просто робите свій сайт мультимовним, ефективна SEO-стратегія неможлива без розуміння, на яку країну націлювати ваш трафік.

Визначаємо цільову аудиторію

Ринок кожної країни має свої особливості. Навіть ті, що розмовляють однією мовою кардинально різняться між собою – і смаками, і поведінкою, і цінностями. Тож якщо ви плануєте отримати трафік з певної країни, перше питання, яке має перед вами постати – мова, а точніше мовна версія вашого сайту.

В ідеальних, практично вакуумних умовах, варто запросити перекладача з тієї країни, на ринок якої плануєте виходити. Він підкаже, чи контент на сайті справді відповідає її культурі та цінностям. 

Використовуємо міжнародні SEO-інструменти

Визначаємось з ключовими словами, які будуть працювати в країні, з якої хочемо отримувати трафік. Для цього можемо скористатися спеціальними маркетинговими інструментами, наприклад, Ahrefs чи KeywordTool.

Зверніть увагу, за якими ключовими словами ще не ранжуються ваші конкуренти, та використовуйте їх, щоб збільшити поле свого впливу. 

Обираємо відповідне доменне ім’я

Тут ситуація зовсім неоднозначна, тому і вибір домену буде залежати від вашої чіткої мети та цільової аудиторії.

З одного боку, універсальні розширення доменів верхнього рівня, такі як .com або .org, справді займають вищі позиції в пошуковиках, але головним їх недоліком є те, що конкурувати з комовськими сайтами не в своїй країні буде набагато важче. 

Якщо ваш сайт має орієнтуватися на конкретну країну, купівля національного домену верхнього рівня (ccTLD) буде правильною ідеєю. 

Для трафіку з України краще використати доменне розширення .UA або .COM.UA; для трафіку з Польщі – національний домен верхнього рівня .PL; у Нідерландах, наприклад, розширення .NL допоможе досягнути найкращих результатів у видачі. 

Подключаємо геотаргетинг в Google Search Сonsole

У пошуках трафіку з конкретної країни допоможе безкоштовний гуглівський інструмент Google Search Сonsole. Потрібно просто скористатися функцією таргетингу по країнах: 

Заходимо в Google Search Сonsole і натискаємо на “Міжнародне націлювання” у розділі “Інструменти та звіти”:

На наступному кроці вказуємо, на яку країну хочемо таргетуватися.

Розбираємося з локацією вашого сервера

Місце розміщення дата-центру – річ суттєва і відіграє неабияку роль у швидкості завантаження вашого сайту та SEO-просуванні (якщо ви використовуєте SEO-стратегії в одному регіоні, а сервери розташовані в іншому, ефективність оптимізації ресурсу може знизитися і користувачі просто не дізнаються про вас).  

Локація сервера впливає також на конфіденційність. У різних країнах діють різні правила та положення стосовно інформаційної безпеки. Якщо оберете правильну локацію, зможете захистити як інформацію користувачів, так і власний бізнес. Перш ніж прийняти рішення, ознайомтесь із законами про захист особистої інформації, яка діє у вибраній країні.

Якщо ваша цільова країна для трафіку – Україна, розміщуйте свій сайт на українських серверах.

Якщо ви націлені на трафік з Німеччини, краще шукати того хостинг-провайдера, який розміщує сервери ближче до вашого потенційного клієнта. 

Це гарантуватиме, що ваш сайт буде завантажуватися швидше в цій країні завдяки IP-адресі сервера, а боти пошукових систем зможуть визначати його місце розташування. Усе це допоможе вашому сайту зайняти якомога вищі позиції у цільовій країні. 

Hostpro пропонує наступні локації серверів: Україна, Польща, Франція, Нідерланди, США.

Набуваємо зворотніх посилань

Коли був запущений пошук Google, для визначення популярності контенту використовувалися саме зворотні посилання. З часом багато чого змінилося, але важливість зворотніх посилань нікуди не зникла. Саме з цієї причини доцільно використовувати зворотні посилання, орієнтовані на конкретну країну.

Наприклад, якщо ви хочете отримати основний/додатковий трафік з Польщі, то вам потрібно буде отримати якомога більше беклінків саме звідти. 

Надбати зворотніх посилань по країнам можна за допомогою практики гостьових постів, коментарів на сайтах, QA-сервісів та інших способів, які ми детально описали у статті “Як отримати безкоштовні беклінки на сайт?”

Локалізуємо контент на сайті

Ваші тексти на сайті – головний сигнал, який використовує Google, коли пропонує ваш сайт людям з певної країни. Якщо ви націлюєтесь одразу на кілька країн з універсальним доменом верхнього рівня, .com, наприклад, додайте назву цієї країни в мета-тайтли та descriptions. 

Крім цього, сам контент і мова будуть впливати на рейтинг вашого сайту. Зверніть увагу на читабельність –  якщо ваша англійська буде “українською”, націлюватися на американський трафік буде значно важче. 

Використовуємо Google Trends

Як ми вже згадували раніше, для отримання трафіку з певної країни, потрібно орієнтуватися на ті ключові слова і тренди, які популярні саме в ній. 

Наприклад, більшість сайтів, що продають або надають сервісне обслуговування iPhone матимуть велику кількість трафіку із США чи Великобританії, оскільки iPhone там є більш популярним порівняно, наприклад, з країнами Азії.

Висновок

Щоб визначити джерело додаткового трафіку, орієнтуйтесь передусім на локації серверів, які пропонує ваш хостинг-провайдер, і вже відповідно до них вибудовуйте свою міжнародну SEO-стратегію. 

Якщо розміщення серверів ще й співпадає з наявністю української діаспори, чималою кількістю місцевих жителів, а також відповідною мовною версією сайту, то це однозначно наш омріяний вихід з ситуації. 

PS: Надійний хостинг, без якого також неможливо досягнути топових позицій в пошуковій системі, можна замовити за цим посиланням.