Що таке піддомен, як його створити та захистити?
В одному з наших попередніх матеріалів ми розповіли, що таке домен і чим він відрізняється від сайту. Сьогодні зануримось в тему трохи глибше і поговоримо про піддомени, або як їх ще називають субдомени. Ви дізнаєтесь, що це таке, як їх створити та для чого це роблять, а також яких заходів необхідно вжити для захисту сайту з піддоменами.
Що таке піддомени?
Щоб відповісти на це питання, передусім варто зрозуміти, що кожне доменне ім’я складається з рівнів. Їх відокремлюють одне від одного за допомогою крапок. Саме така побудова дозволяє коректно працювати DNS (Domain Name System) – технології, за допомогою якою браузер знаходить конкретний сайт.
Усього подібних рівнів може бути аж 127. Важливо уточнити, що жоден з них не може бути довшим за 63 символи. Водночас максимальна довжина домену, включно з усіма піддоменами, не може перевищувати 255 символів. До того ж деякі реєстратори можуть накладати додаткові, більш суворі обмеження.
Рахують ці рівні справа наліво. З технічної точки зору hostpro.ua – це піддомен .ua, а wiki.hostpro.ua – піддомен hostpro.ua. Однак на практиці домени перших двох рівнів називають просто доменним ім’ям. Це через те, що вони не змінюються протягом усього часу реєстрації. А от починаючи з третього рівня – це вже піддомени, які ви можете додавати на свій розсуд в необмеженій кількості.
Піддомен / субдомен – це частина домену, що розташована лівіше від доменного імені. Іншими словами – домени третього рівня і вище, наприклад mail.google.com, blog.google.com, support.google.com.
Піддомени – це різні сайти чи один і той самий?
Дуже часто цим питанням задаються ті, хто хоче структурувати свій сайт. Для цього можна використати субдомени (shop.google.com) або підкаталоги (google.com/shop). У кожного з цих варіантів є свої переваги та недоліки. І якщо підкаталоги – це однозначно частина того самого сайту, то піддомени – це окремі об’єкти з унікальним доменним ім’ям.
Пошукові системи реагують на піддомени як на окремі сайти. Іншими словами – авторитет головного вебсайту, а також його зворотні посилання не впливають на субдомени і навпаки. Це дозволяє націлюватись на іншу аудиторію, а також виконувати окремі функції. Про це ми поговоримо далі.
Також зверніть увагу ще на два нюанси. По-перше, субдомени потрібно перевіряти окремо від основного домену в Google Search Console. По-друге, якщо вміст, який ви хочете розмістити на піддомені впливає на ефективність SEO вашого основного сайту, можливо, варто створити підкаталоги (підпапки) замість субдомену. Це дозволить зберегти вміст на вашому основному сайті, лише трохи перемістивши його для кращої логіки пошуку й зручності користувачів.
Для чого використовують піддомени?
Субдомени надають можливість отримати унікальне ім’я для розділу чи сервісу на вашому сайті. Основні причини такого рішення:
- Упорядкування контенту. Використавши піддомен, компанія може виділити якийсь зі своїх сервісів чи проєктів. Це особливо актуально, якщо ці послуги націлені на різну аудиторію або ринки, які кардинально відрізняються одне від одного. До прикладу, сервіси Google розташовані на піддоменах: drive.google.com, mail.google.com тощо.
- Розподілення навантаження. Піддомен підключається до хостингу окремо. Таким чином ви можете розподілити навантаження між різними серверами. Наприклад, на субдомени виносять внутрішні потреби підприємства, такі як середовище для тестування, сховища зображень, підсайт виключно для працівників тощо.
- Робота з клієнтами. Ваші клієнти можуть створити власні облікові записи чи сайти на базі субдоменів.
- Тестування. Перед використанням нової CMS її можна запустити на піддомені, щоб оцінити всі переваги та недоліки.
- Новий напрям у бізнесі. Наприклад, якщо електронна комерція не є вашою основною послугою, але ви хочете відкрити онлайн-магазин товарів store.yourcompany.ua.
- Регіональна / локальна сегментація. Припустимо, що ви вирішили створити місцеві відділення вашого підприємства. У такому випадку може знадобитися публікувати окрему інформацію для користувачів в кожному регіоні. Для цього достатньо буде додати в якості піддомену назву міста чи країни. Також піддомени є частим рішенням для оформлення кількох мовних версій вебсайту, наприклад en.yourcompany.com, fr.yourcompany.com, ua.yourcompany.com.
Плюси піддоменів
Субдомени чудово підходять для організації та розділення частин вашого вебсайту. Якщо у вас є велика колекція ресурсів, як-от технічні документи, блог, база знань чи магазин, субдомен дозволить вам зібрати це все в одному місці, не засмічуючи основну архітектуру сайту.
Це важливо, бо пошукові системи люблять добре організовані сайти. За структурний безлад Google сердиться і карає, знижуючи рейтинг. Це поширена проблема, бо всі сайти з часом розростаються, нові сторінки додаються то тут, то там. Перемістивши пов’язані сторінки на відповідний піддомен, ви можете зберегти авторитет свого основного домену, і можливо, навіть покращити його.
До переваг використання піддоменів також додамо:
- фактично платити треба лише за реєстрацію й продовження одного основного домену;
- сторінки більш релевантні завдяки геозалежним ключам у випадку, якщо ви використовуєте субдомен саме для локалізації;
- можна локалізувати офери для кількох країн з однаковою мовою або для різних регіонів однієї країни;
- додаткова перелінковка основного домену з піддоменами – завжди гарна ідея.
Мінуси піддоменів
Субдомен слід розглядати так само як і новий домен, коли йдеться про пошукову оптимізацію. Це означає, що йому знадобиться власна стратегія SEO, своя база зворотних посилань й унікальний вміст, який не буде дублюватися з контентом основного домену.
Також зауважте, якщо піддомен потрібен для локалізації, то основний домен в національних зонах, по типу, .ua (для України) чи .de (для Німеччини) в такому випадку не підійде.
Як додати піддомен?
Якщо ви користувач нашого віртуального хостингу, то можете створити піддомен, виконавши ряд простих дій. Для початку перейдіть в панель управління хостингом cPanel і знайдіть розділ «Домени».
Раніше субдомени створювались в окремому розділі, але в нових версіях cPanel вони створюються там само, де й домени. Тому вам потрібно буде натиснути на кнопку «Створити новий домен».
Після цього введіть назву піддомена, який хочете створити, в поле «Домен». Також важливо при створенні субдоменів зняти галочку з «Share document root». Вкажіть директорію, в якій будуть зберігатись файли з цього піддомену або залиште за замовчуванням. Далі натисніть кнопку «Надіслати».
Ось і все, ваш піддомен створено.
Як виявити, які піддомени є у сайту?
Подібна інформація зазвичай потрібна SEO-спеціалістам, які проводять технічний аналіз сайту, власникам сайтів та маркетологам. До прикладу, на одному із піддоменів міг залишитись контент, що дублюється, але про це всі забули. Або ж вам просто знадобилась інформація про субдомени, які використовують конкуренти.
Інформацію про піддомени конкретного сайту можна виявити кількома способами.
Оператор пошуку в Google
Усі проіндексовані піддомени Google видасть вам, якщо ви скористаєтесь спеціальним оператором. Тільки не забудьте змінити google.com на той сайт, інформацію про який хочете дізнатись.
site:google.com -inurl:https://google.com
Спеціальні сервіси
Також ви можете скористатись безплатними сервісами на кшталт:
- Subdomain Finder
- DNSdumpster (блок Host Records (A))
- Pentest Tools (розділ «Scans» ⇨ «Subdomain Finder»)
Але вони не завжди видають інформацію про геть усі піддомени. Тож якщо вам потрібен ідеальний результат, скористайтеся платною платформою Serpstat. Тут ви точно знайдете всі піддомени конкретного домену.
Як захистити сайт з піддоменами?
Щоб захистити сайт з усіма його піддоменами, слід встановити на сайт SSL-сертифікат. Це спеціальний криптографічний протокол, який гарантує безпечне з’єднання між клієнтом і сервером, а також конфіденційність обміну даними між ними.
За допомогою SSL-сертифікатів будь-які дані, включно з особистою інформацією, геолокацією, банківськими даними, зображеннями тощо, доставляються до одержувача без втручань з боку третіх сторін.
Якщо ви власник сайту, який турбується про безпеку своїх клієнтів, то вам обов’язково необхідно замовити SSL-сертифікат. До того ж тепер його можна замовити одразу на 2 і 3 роки. Також зазначимо, що у більшості популярних браузерів така політика, що вони просто не надають користувачу доступ до контенту сайту, якщо на ньому не встановлено SSL. Юзер отримає повідомлення про те, що з’єднання незахищене, на весь екран.
Додатковим бонусом стане те, що алгоритми Google при інших рівних SEO-показниках просувають вище у видачі саме сайти з платними SSL від довірених центрів сертифікації.
Якщо у вас сайт з піддоменами, то вам підійдуть лише спеціалізовані сертифікати типу Wildcard. Вони забезпечать шифрування одночасно і основного домену, і всіх його піддоменів. Це економно й зручно, бо вам уже не потрібно купувати, встановлювати, а потім ще й перевипускати SSL на кожний піддомен.
Серед найпопулярніших SSL для захисту піддоменів:
На завершення
Таким чином можемо підбити підсумки: піддоменами називають домени третього рівня і вище. Зазвичай їх використовують, щоб структурувати інформацію на сайті, розподілити навантаження на нього або дати можливість користувачам створювати власні сайти чи облікові записи на базі вашого домену.
Щоб захистити сайт з усіма його субдоменами використовуйте SSL-сертифікати типу Wildcard. Це дасть змогу підняти довіру до ваших ресурсів як з боку користувачів, так і пошукових систем. Більше про цей тип сертифікатів читайте тут.
Можливо, вас зацікавить
Якщо ви вирішили змінити реєстратора, який обслуговуватиме доменне ім’я вашого сайту, то вам потрібно...
SEO-фахівці регулярно використовують термін «авторитетність сайту / домену». При цьому майже 70% з них...
Використання національних доменів верхнього рівня, які виділені для конкретних країн, дозволяє продемонструвати користувачам, на...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися