⛓ UTM-мітки: Ключ до аналізу трафіка

Звідки береться трафік? Це публікації в Twitter або вдала емейл-розсилка? Чи приносить користь щотижневий електронний дайджест і якщо так, то які листи викликають кращий фідбек? Відповіді на подібні питання допомагають власникам малого бізнесу удосконалювати маркетингові стратегії і зосередити сили на те, що приносить користь.

Якщо потрібні діючі дані про вхідний трафік на сайт — знадобляться UTM-мітки. Ми розглянемо, що таке UTM-мітки, як їх використовувати і чим вони можуть допомогти.

Що таке UTM-мітки?

UTM-Мітки Urchin Tracking Module — це прості теги, що дозволяють створити налаштовувані URL-посилання для збору маркетингової аналітики та визначення «маршруту» користувача. Відстеження відвідувань сайтів виконується за допомогою п’яти параметрів — вони формують додатковий набір символів, що прикріплюється до кінця URL, відокремлюваний від основного посилання знаком ? , а параметри відокремлюються між собою символом &.

Приклад:

https://testsite.co.ua/landingpage?utm _source = facebook & utm _medium = social & utm _campaign = easter

Приклад містить собі три параметра UTM-мітки:

  • _source — джерело. Параметр показує конкретні місце, де розташована посилання: Twitter, Facebook, VK, Instagram і так далі (twitter, newsletter);
  •  _medium — місце розміщення, наприклад, посилання в електронному листі або в соціальній мережі (приклад: banner, email);
  • _campaign — пов’язує посилання з конкретною акцією, заходом, продуктом, промо-кодом і так далі (приклад: spring_sale);

Всі параметри використовувати необов’язково — це залежить від цілей і визначення додаткової інформації.

Два інших параметра використовуються рідше, але вони необхідні, якщо ви відстежуєте відвідувачів, які переходять до вас з платних оголошень:

  • _term — визначає платні ключові слова, пов’язані з вашим оголошенням. Наприклад, якщо хтось шукає «різдвяні прикраси», ці два слова будуть внесені в тег.
  • _content — дозволяє уточнити рекламу, при натисканні на певне місце або кнопку в банері або в тексті.

Далі більш детально розглянемо процес створення міток.

Переваги використання UTM

Часто маркетингові стратегії включають в себе розміщення одного посилання, що направляє на одну сторінку на сайті — такі рішення не дозволяють простежити трафік. Єдиний спосіб, щоб взяти потік під контроль, — змінити всі рекламні URL і спостерігати, скільки відбувається переходів за кожним з посилань.

Однаковий пост в Twitter і Facebook з посиланням із UTM-мітками допоможе порівняти число відвідувачів, які клікнули — це буде найважливіший показник, а не кількість переглядів самої публікації, передплатників або лайків. Або електронна розсилка, в якій йдеться про знижки в стислий період часу і безкоштовну доставку — UTM-мітки допоможуть визначити, що приваблює відвідувачів більше.

Фінансово вигідно розуміти, яке зі створених рекламних оголошень в різному стилі написання і оформлення, що веде до одного продукту, несе більше користі. Такий аналіз можливий завдяки UTM-маркуванню.

Як створити UTM-мітки і відстежити їх

Є безліч інструментів для створення посилань з мітками, але ми рекомендуємо використовувати Google Camping URL Builder — безкоштовний, зручний і перевірений генератор.

Компонувальник Google складається з шести полів — одне для URL-посилання на потрібну сторінку і п’ять для кожного з параметрів UTM. Обов’язковими  для заповнення позначені перші чотири рядки — посилання на сайт, джерело, місце розміщення посилання і назва стратегії.

Після запуску кампанії, відстежити трафік можна за допомогою Google Analytics *. Увійдіть на http://analytics.google.com , виберіть Джерело трафіку — Кампанії — Все кампанії. Далі рухайтеся між параметрами таблиць і дивіться, звідки йде потік відвідувачів.

* — для того, щоб використовувати GA, потрібно підключити ваш сайт до Аналітики.

Отримавши ці дані, ви зможете аналізувати потужності ваших стратегій за соцмережами, маркетинговими ідеями, реалізаціями та акціями.

Поради при роботі з UTM

Тривале користування мітками може призвести до складного розуміння і розбору раніше сформованих URL. Три поради, які допоможуть тримати під контролем посилання з мітками і миттєво розуміти, з чим пов’язана та чи інша мітка.

  • Ретельно обміркуйте ваше кодування. Будьте послідовні при іменуванні параметрів, які будуть відображати вашу компанію. Використовуйте схожі стилі оформлення, щоб розуміти, до якої ідеї ставиться створене посилання з міткою. І пам’ятайте, що UTM параметри розрізняють «twitter» і «Twitter» і обробляють їх як різні значення;
  • Задокументуйте свої коди UTM. Яким би простим способом ви не оформляли UTM-мітки, з кожним разом створення унікальної URL буде займати більше зусиль. Рекомендується документувати свої коди — створіть електронну таблицю, в якій будете вказувати абревіатуру свят, акцій, майданчиків для реклами і так далі. Вона буде зручною і для вас, і для ваших колег.
  • Пов’яжіть результат аналітики з доходом. Відвідування сторінки і переходи по посиланнях — важливий, але не ключовий параметр. Важливе для розуміння значення — отримання прибутку. Прив’яжіть бізнес-аналітику, отриману за допомогою UTM, до фінансових витрат і доходу, щоб визначити вартість публікацій.

Аналітика трафіку — це по-справжньому дієва інформація, яка прозоро продемонструє, чи правильним чином ви будуєте тактику з розвитку сайту. Коли у вас є подібні дані, на яких можна засновувати рішення, зробити наступний крок щодо поліпшення маркетингового плану стає набагато простіше.