Як підвищити рейтинг сайту за допомогою внутрішньої перелінковки
Будь-який хороший SEO-спеціаліст скаже вам, що всі заходи з підвищення рейтингу сайту повинні бути комплексними. Але в цьому матеріалі ми поговоримо про одну зі складових роботи фахівців SEO, а саме – внутрішню перелінковку сайту. Розповімо, для чого вона необхідна, а також, яких помилок краще уникати при додаванні внутрішніх посилань.
Що таке внутрішнє перелінкування
Перш за все розберемось з термінологією. Якщо говорити простими словами, то внутрішня перелінковка – це зв’язування сторінок певного вебсайту між собою за допомогою посилань, що забезпечує більш зручну навігацію для користувачів та покращує показники SEO. Тобто в контенті однієї сторінки з’являються посилання, що ведуть на інші сторінки цього ж ресурсу.
Навіть в довідці Google раніше було написано, що кількість внутрішніх посилань на сторінку допомагає пошуковим системам зрозуміти її важливість і пріоритетність щодо інших сторінок. Там навіть радили додавати такі посилання на особливо важливі сторінки та навпаки зменшувати їх кількість, якщо сторінка не суперважлива.
Варто додати, що в новій версії довідки ця інформація відсутня. Та це не скасовує того, що частиною будь-якої SEO-стратегії досі залишається внутрішня перелінковка. І разом з іншими компонентами вона працює чудово.
До прикладу, аналітик Google Джон Мюллер якось сказав, що внутрішня перелінковка – це, напевне, найкраще з усього, що ви можете зробити для свого сайту, адже це допоможе направляти не тільки ваших користувачів, але й ботів Google під час індексації.
Також Мюллер додає, що на внутрішнє перелінкування варто дивитись стратегічно. Добре продумайте, які саме сторінки вам потрібно підсвітити. Але й не залишайте без уваги решту.
Типи внутрішньої перелінковки
Заведено вважати, що існує 4 основні типи внутрішньої перелінковки:
- Навігаційні посилання. Це, напевне, найбільш очевидні внутрішні посилання, які можна знайти практично на кожному сайті. Сюди відноситься хедер, футер, хлібні крихти тощо. Також іноді окремим видом вважають посилання на категорії сайту. Але частіше їх також відносять до навігаційних.
- Контекстні посилання. Тут мова йде про всі текстові посилання (анкори) в контенті вашого сайту.
- Посилання з картинок. Це гіперпосилання, яке додається до тегу зображення. Таким чином на картинку можна клікнути й користувач отримає доступ до вмісту за посиланням, яке ви залишили.
- Внутрішні модулі. Це, по суті, блочки, які спрощують життя користувачам. До прикладу, «Подібний контент», або як його ще називають «Вас також може зацікавити».
Для чого потрібна внутрішня перелінковка
Грамотно продумана внутрішня перелінковка дає вашому сайту чимало переваг. І ось лише деякі із них:
- Покращення індексації сторінок. Не лише людям потрібні посилання, щоб переходити з однієї сторінки сайту на іншу. Google-боти так само переходять від сторінки до сторінки, якщо вони зв’язані посиланнями. Це особливо важливо для сайтів з великою кількістю сторінок, які отримують вищі позиції під час ранжування.
- Юзабіліті. Якщо ви вдало пов’яжете між собою сторінки за допомогою внутрішньої перелінковки, то людям стане легше знайти потрібну їм інформацію. Це зробить сайт зручнішим, а отже користувачі залишатимуться на ньому довше.
- Вага сторінок. Використовуючи посилання між сторінками сайту, можна розподілити їхню вагу. Так ви отримаєте змогу підсвітити для Google-ботів ті сторінки, які вважаєте найбільш важливими для користувачів.
- Оптимізація за ключовими словами. Завдяки внутрішній перелінковці пошукові системи не тільки краще розуміють структуру сайту, але й пов’язують певні сторінки з конкретними ключовими словами. І відповідно – з більшою ймовірністю видадуть їх після конкретного запиту.
- Релевантність контенту. За допомогою внутрішньої перелінковки ви можете підтримувати зв’язок між релевантними сторінками сайту. Таким чином його SEO покращується.
- Внутрішній трафік. Переходячи зі сторінки на сторінку, користувачі збільшують внутрішній трафік сайту, а отже покращують його статистику. Додатково ви допомагаєте людям знайти потрібну інформацію чи товар, якщо мова йде про інтернет-магазин.
- Зменшення коефіцієнта відмов. З хорошою внутрішньою навігацією користувачу буде легше знайти потрібну йому сторінку. Це означає, що він не повертатиметься до результатів пошуку і проводитиме на сайті більше часу.
- Структура сайту. Правильно організувавши внутрішню перелінковку ми формуємо чітку структуру сайту. З нею направити користувача по певному, потрібному вам ланцюжку, набагато легше.
- Конверсія. Забезпечення зручної навігації та релевантності контенту підвищує конверсію користувачів у покупців або клієнтів.
Фактори впливу на внутрішню перелінковку
Існує чимало факторів, які прямо або опосередковано впливають на ефективність внутрішньої перелінковки. Поговоримо про них докладніше:
- Ієрархія. Якщо ви чітко і логічно організували структуру вашого сайту, то це значно полегшить створення ефективної внутрішньої перелінковки. Важливо, щоб сайт був розбитий на категорії. Пов’яжіть між собою його розділи. Тоді користувачі та пошукові системи зможуть легше орієнтуватись в ньому.
- Кількість сторінок. Збільшення кількості сторінок на сайті надає додаткові можливості для хорошої та ефективної внутрішньої перелінковки. Якщо у вас є достатня кількість, то потрібно створити один, або навіть декілька тематичних кластерів, орієнтуючись на основні запити користувачів.
- Рівень вкладеності. Чим менша кількість кліків відділяє сторінку від головної, тим більше шансів на ефективну внутрішню перелінковку. Google не індексуватиме сторінки, що знаходяться в 5-10 кліках від головної. Таким чином, важливо звертати на це увагу і «виймати» важливі сторінки. Нехай вони знаходяться не більше ніж в 3 кліках від головної.
- Контент. Тут все просто: що якісніший ваш контент, то більше у користувачів буде бажання переходити між сторінками, а отже і внутрішня перелінковка працюватиме краще.
- Рівномірність. Не перевантажуйте окремі сторінки великою кількістю внутрішніх посилань. Можна зробити кілька пріоритетних, але загалом рівномірно розподіляйте перелінковку між усіма сторінками, щоб вони були проіндексовані.
- Графічні посилання. Якщо використовуєте зображення як посилання, не забувайте прописувати атрибути «title» та «alt». Так пошуковим системам буде легше зрозуміти контекст посилання і зміст зображення.
- Анкорний текст повинен бути відповідним та інформативним. Це допомагає пошуковикам розуміти зміст сторінок, а також покращує зручність навігації.
- Тематичність. Посилання мають бути на релевантний контент. Тоді вони мають більшу вагу для пошукових систем і підвищують досвід користувачів.
- Натуральність. Старайтесь, щоб в контексті ваші посилання виглядали природно. Розташовуйте їх у відповідному місці, зробіть їх читабельними. Тоді показники SEO значно покращаться.
- Перевірка та оновлення. Регулярно працюйте над тим, щоб посилання не вели на сторінки, яких більше не існує, або інформація на яких застаріла. Також подбайте про те, щоб нові сторінки були логічно пов’язані з іншими за допомогою внутрішніх посилань.
Принципи побудови анкорів
Поговоримо про те, якими мають бути анкори для забезпечення коректної роботи внутрішніх посилань. Звісно, насамперед мова йтиме про контекстні посилання.
Сам анкор має бути змістовним і описувати сторінку, на яку веде посилання. Що стосується довжини, то тут варто дотримуватись золотої середини. З одного боку краще не робити анкори з одного слова. Але і не виділяйте ціле речення. Оптимально, щоб це було кілька слів, що найкраще опишуть сторінку, на яку веде посилання.
Не ставте анкори на початку речення та особливо абзацу. Навколоанкорний текст також має значення. Добре, якщо текст довкола також стосуватиметься сторінки-акцептора. Ідеально, якщо ви розташуєте анкор в тематичному блоці.
Зверніть увагу на розмір шрифтів. Це особливо важливо для мобільної версії. Переконайтесь, що анкорний текст не занадто великий, але і не дуже малий. Важливо, щоб користувач міг легко його прочитати, тому зверніть увагу в тому числі й на колір.
Продовжуючи попередню тему, забезпечте контрастний вигляд анкору на сторінці. Зробіть його підкресленим, жирним, або виділеним іншим кольором. Іншими словами – дайте користувачу зрозуміти, що перед ним клікабельне посилання.
URL
Тепер перемкнемо нашу увагу на посилання. Тут також є певні умови, яких бажано дотримуватись.
Як ми уже говорили раніше, контент має бути релевантним. Тематичність сторінки-донора і сторінки-акцептора дуже важливі. Але зверніть увагу, що Google розпізнає посилання виключно за тегом <a href=”/”>anchor</a>. Для внутрішньої перелінковки не підходять інші теги, такі як <span>, <div>, <onclick>.
Щоб вагу передати, потрібен виключно атрибут dofollow. І водночас не використовувати атрибути nofollow (не враховувати при індексації), noopener (посилання відкриється в новій вкладці браузера), noreferrer (посилання відкриється в новій вкладці, але джерело переходу приховане). Використовуйте nofollow nільки в тих випадках, коли нема потреби ранжувати сторінки й передавати їм вагу (наприклад, сторінки документів, контакти, угоди).
Дотримуйтесь певної відстані між посиланнями. Не потрібно робити два посилання одне за одним. Google вас зрозуміє, а от люди можуть подумати, що це одне посилання, особливо в мобільній версії. Тому розподіляйте анкори рівномірно по тексту.
Якщо ставите посилання на якусь статтю, оновіть її. Можете змінити зовсім небагато, але Google все одно побачить, що над контентом працюють. Те ж саме стосується і контенту, з якого ми робимо посилання. Він також має бути свіжим і релевантним.
І ще один нюанс, про який не всім відомо. Що вище ви розмістите посилання на сторінці, то більше ваги воно матиме. Звідси випливає ще одне правило: якщо поставити два посилання на одну сторінку, то враховуватиметься лише перше.
Помилки під час внутрішньої перелінковки
Розберемо найбільш розповсюджені помилки, яких допускаються власники сайтів і SEO-спеціалісти. Внаслідок цих недопрацювань перелінковка працює не так добре, як могла б.
Нелогічна структура сайту. Це одна з найрозповсюдженіших помилок. У результаті користувач відчуває дискомфорт під час перебування на сайті, а Google ранжує його нижче, ніж міг би.
Вкладеність. Те, про що ми писали вище. Якщо сторінка знаходиться від головної на відстані понад 3 кліків, то пошуковики вважають її неважливою. Дослідження показують, що чим менша глибина сканування сторінки, тим вище вона ранжується.
Відсутність внутрішніх посилань. Якщо на якусь сторінку не веде жодне внутрішнє посилання, то шанс, що вона буде проіндексована тяжіє до нуля. Та й користувачам знайти таку сторінку буде набагато важче.
Биті посилання негативно впливають на оптимізацію та досвід користувачів. Переконайтесь, що у вас немає некоректних посилань, або таких, що ведуть на сторінки, які не існують. Як виявити биті посилання, читайте тут.
Одне внутрішнє посилання. Якщо на якусь сторінку веде лише одне внутрішнє посилання, то Google отримує сигнал, що вона не надто важлива. Що більше буде внутрішніх посилань, то легше пошуковим роботам знайти сторінку і більші шанси, що її високо ранжуватимуть.
Графічні посилання мають бути оптимізованими. Ефективність перелінковки знижується, якщо пошукові системи не розуміють контекст посилань. Недостатня робота з атрибутами «alt» і «title» ускладнює роботу пошуковим роботам.
Перевантаження сторінки посиланнями. У всьому повинен бути баланс. Багато посилань на одній сторінці викликатимуть негативні емоції у користувачів. З іншого боку – велика кількість посилань на одну сторінку призводить до зменшення ваги інших.
Посилання поза контекстом. У матеріалі про купівлю хостингу не варто робити посилання на статтю про автомобілебудування. Такі дії зменшують ефективність внутрішньої перелінковки.
Атрибут «nofollow» краще не використовувати під час внутрішнього перелінкування. Або мінімізувати його використання, інакше ми не передаємо вагу сторінок.
Анкори з одним словом. Вони мають право на існування, але краще такими не зловживати. Використовуйте лише якщо немає можливості природно вставити посилання, але воно все одно необхідне.
«Хлібні крихти», а точніше їх відсутність ускладнює навігацію для користувачів. Та й пошукові роботи можуть заблукати на вашому сайті. Використовуючи «хлібні крихти», ви підкреслите релевантність сторінок та можете сформувати тематичні кластери.
Зациклені та повторювані посилання. Не робіть так, щоб сторінка посилалась сама на себе, або дві сторінки посилались одна на одну. Це може стати причиною негативного досвіду у користувачів, а також погіршить SEO, адже вага посилання зменшиться.
Посилання на сторінки з редиректом. У використанні таких посилань просто немає логіки, адже ви нібито додаєте посередника, який нічого не робить. Вага посилань знову ж таки буде знижена.
Багаторівневі редиректи. Уявіть, що ви змінили лінк сторінки та додали редирект на нове посилання. Але на стару версію також був редирект із ще старішої. Ваші посилання повинні вести на актуальні робочі URL, тоді внутрішня перелінковка буде давати свої плоди.
Як проаналізувати результати
Наприкінці розповімо, якими інструментами варто користуватись, щоб моніторити результати внутрішньої перелінковки.
Спеціалізовані сервіси
Google Analytics стане в пригоді для відстеження шляхів користувачів, вивчення їх поведінки на сайті та ефективності внутрішніх посилань.
Google Search Console допоможе знайти помилки в індексації, а також прослідкувати як внутрішні, так і зовнішні посилання. До прикладу, простежте відсоток перелінковки між сторінками. Так ви знайдете ті, на які не веде жодне посилання.
Google Tag Manager дасть змогу відстежувати кліки користувачів і їх переходи між внутрішніми посиланнями.
Ahrefs проаналізує структуру сайту, відстежить внутрішні та зовнішні посилання, виявить проблеми з перелінковкою. До прикладу, тут зручно шукати посилання на сторінки, які редиректять на інші, або зовсім не існують.
Sitebulb дозволяє провести аналіз архітектури сайту, а також виявити проблеми з внутрішніми лінками.
Плагіни WordPress
Згадаємо ще кілька плагінів WordPress, які допоможуть автоматизувати роботу над внутрішньою перелінковкою.
Yoast SEO. Допоможе проаналізувати внутрішні посилання. Також можна використовувати для автоматичної перелінковки на основі ключових слів.
Link Whisper. Плагін, що може проаналізувати архітектуру сайту і запропонувати внутрішні посилання на основі отриманих результатів.
LinkPatrol займається моніторингом і контролем внутрішніх посилань на сайті. І дозволить керувати їхньою якістю. Але за використання довдедеться заплатити: ціни стартують від $50/рік.
На завершення
Під час роботи із зовнішніми посиланнями ви складаєте план і дотримуєтесь стратегії. З внутрішньою перелінковкою те саме. Підходьте до роботи комплексно і дотримуйтесь балансу. Це дозволить отримати позитивний результат.
Добре продумані та правильно проставлені внутрішні посилання – це найменше з того, що ви можете зробити для свого сайту. Таким чином ви не тільки допоможете користувачам знаходити потрібний їм контент, але і спростите роботу пошуковим роботам, а отже – покращите ранжування сторінок вашого сайту.
Вас також може зацікавити стаття «Внутрішня перелінковка сайту за допомогою ChatGPT. Візуалізація та аналіз»
Коментарі
Можливо, вас зацікавить
Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...