Інструменти для моніторингу згадок про бренд
          Людині природньо орієнтуватися на досвід інших під час вибору певного товару чи послуги. За статистикою Global Newswire, 95% покупців/клієнтів читають огляди в Інтернеті, перш ніж придбати продукт, а 58% цих покупців ще й готові платити більше за продукти, які мають хороші відгуки (дані 2023 року).

Тож не дивно, що хороші згадки підвищують лояльність до бренду, створюють конкурентну перевагу на ринку і що найголовніше – стимулюють продажі. Але як щодо ось такої статистики:
- один незадоволений клієнт зазвичай розповідає про це 9-15 іншим людям;
 - 86% опитуваних визнають, що саме негативні відгуки змусили їх НЕ купувати продукти певного бренду;
 - щоб виправити шкоду, яку завдає один негативний відгук в Інтернеті, бізнес повинен залучити близько 40 позитивних відгуків.
 
Робота з негативом – це не лише про тренінг внутрішніх чакр, це про те, як вчасно виявляти прогалини свого бізнесу, виходити з конфліктних ситуацій, рятувати репутацію бренду, а іноді – й саме його існування.
Навіщо моніторити, що саме говорять про бренд в Інтернеті?
Відстеження згадок є однією з надважливих складників маркетингової та PR-стратегії, з його допомогою, ви як власник/керівник бізнесу:
- краще розумієте потреби клієнта/покупця
 - знаходите інсайти та конкурентні переваги
 - розумно ведете кризові комунікації – від ситуативного хейту в соцмережах до цілеспрямованої кампанії конкурентів
 - працюєте з інфлюєнсерами
 - знаєте, як працює ваш персонал, і що потрібно виправити в його роботі
 - отримуєте фору над конкурентами, адже їхній незадоволений клієнт = потенційний ваш клієнт
 - можете виявити брак певної інформації на сайті, а отже – інфоприводи для створення корисного контенту.
 
Ми перевірили спеціальні сервіси, які допоможуть вам провести моніторинг згадок бренду в соцмережах та Інтернеті загалом. І от до яких висновків ми дійшли.
Безкоштовних рішень не так багато і видають вони зазвичай досить поверхневі результати, однак для невеличкої компанії, штат якої вкладається в комунікації, цього буде цілком достатньо. Інша річ – потужні гравці на ринку. Для великих компаній, які без проблем вкладають бюджети в PR чи навіть розробку стратегії кризових комунікацій, краще обирати платні сервіси, а ще ліпше – кілька, які дають можливість на місці аналізувати тональність і тенденції.
Безкоштовні сервіси моніторингу згадок
Google Alerts
Безкоштовний сервіс, який визначає згадки за ключами (це може бути компанія, продукт чи просто людина) та надсилає сповіщення на пошту при наступних згадках у мережі (частоту відправок можна налаштувати).
Користуватися Google Alerts можна безкоштовно і без реєстрації – достатньо просто вказати назву компанії та налаштувати фільтри (за мовою та країною) хоча й результати приблизні, якщо порівнювати з платними альтернативами.
Для моніторингу соціальних мереж сервіс не підійде.
Посилання: https://www.google.com.ua/alerts
Переваги Google Alerts:
- безкоштовний
 - налаштування інтуїтивно зрозуміле
 - можна звузити пошук за допомогою фільтрів
 - можна використовувати для моніторингу репутації конкурентів
 
Недоліки Google Alerts:
- відстежує лише ті сайти, як індексуються в Google, і яким він більше всього довіряє
 - не надає аналітичних даних про тональність, охоплення публікації та авторитет ресурсу
 - для моніторингу соціальних мереж не підійде
 - доки публікація буде відстежена сервісом, може минути 1-3 дні
 
MyNews bot
Безкоштовний бот в Telegram (від LOOQME), який буде надсилати алерти згадок про ваш бренд щойно вони зʼявляться в онлайн ЗМІ [в режимі реального часу]. Моніторить бот 38000 ресурсів. Налаштування доволі просте – ви можете обрати тему (а саме 3 в безкоштовній версії) та частоту надходження сповіщень (але вже на платних тарифах).
Посилання: https://t.me/looqmebot
Переваги MyNews bot:
- безкоштовний
 - кількість згадок необмежена
 - перевіряє (за даними самого бота) 38000 ресурсів
 - можна відстежувати, хто що каже про конкурентів
 - є можливість налаштувати регіон
 - доступна аналітика, зокрема охоплення публікації
 
Недоліки MyNews bot:
- не враховує одруківки в назві бренду (на free-версії)
 - не моніторить форуми, блоги, сайти з відгуками
 
MediaMonitoringBot
Бот оперативного моніторингу згадувань у топ 250+ ЗМІ України. Якщо ваша компанія локалізується виключно в Україні, інструмент підійде. Є навіть підтримка, але на платному тарифі.
На жаль, MediaMonitoringBot не видасть вам список згадувань, які відбулися до моменту реєстрації в чат-боті. Тому цей інструмент моніторингу – суто для опрацювання актуальної ситуації.
Посилання: https://t.me/MediaMonitoringBot
Переваги MediaMonitoringBot:
- базовий функціонал безкоштовний
 - онлайн-моніторинг 24×7
 - 99% повнота відслідковування
 - наявні стоп-слова
 - миттєве сповіщення (до 5 хвилин)
 - є звіти
 
Недоліки MediaMonitoringBot:
- не відслідковує соцмережі
 - на безкоштовному тарифі є реклама й, звісно, жорсткі обмеження
 
Платні сервіси моніторингу згадок
YouScan
Один з найбільш популярних інструментів на базі штучного інтелекту, створений в Україні. Дозволяє відстежувати згадки про ваш бренд та бренд конкурентів у соціальних медіа. При налаштуванні можна обрати мову, країни, типи джерел: соціальні мережі, месенджери, ЗМІ, блоги, форуми та відгуки й тип публікацій: пости, коментарі, репости, доповнені пости.
Сервіс платний, але можна отримати демо-версію. Менеджери зі мною звʼязалися доволі швидко – вже на наступний день подання заявки. Вас запитають, для яких саме завдань ви плануєте використовувати сервіс, щоб налаштувати кабінет безпосередньо під ваші потреби.
Клієнти: Samsung, Coca-Cola, Danone, Unicef
Посилання: https://youscan.io/
Переваги YouScan:
- один з лідерів індустрії моніторингу
 - можна обрати одразу кілька тем
 - авоматично визначає тональність постів
 - дозволяє визначити тригери згадок
 - аналізує не лише текст, але й зображення
 - є можливість додати стоп-слова, якщо помітите нерелевантні згадування
 - можна призначати згадки колегам та ділитися ними
 - експорт статитики
 
Недоліки YouScan:
- вартість тарифів досить висока – від $299/міс, але загалом визначається індивідуально і відповідно до того, скільки обʼєктів та показників ви хочете моніторити
 - реєстрація відбувається після попередньої комунікації з менеджером
 
LOOQME
Теж досить хороша система українського походження, за допомогою якої ви зможете побачити будь-які згадування вашого бренду в соціальних мережах, усіх видах ЗМІ (і не лише тими, в яких є PDF-версії), включно з телебаченням та офлайн-виданнями, закритими спільнотами, блогами, форумами й сайтами-рейтингами. І звісно, оцінити тренди, бенчмарки та конкурентів.
Сервіс досить оперативний – сповіщення приходять вже за 5-10 хвилин після виходу новини, що значно швидше за безкоштовний Google Alerts, наприклад. Якщо публікація негативна, це дозволить швидко відреагувати та уникнути кризової ситуації. До того ж, вчасне реагування й опрацювання негативу створює в мережі так звану спільноту “адвокатів бренду” – людей, які бачать, що бренд працює як з хорошими, так і з негативними відгуками, і через те мають підвищену лояльність до нього.
Безкоштовне демо 7 днів видається також після комунікації з менеджером та налаштування вашого клієнтського кабінету експертами LOOQME. На тесті можна промоніторити 2 бренди. Це можете бути, наприклад, ви і ще один конкурент. Дані для доступу надсилають протягом 48 годин.
Клієнти: McDonald’s, Carlsberg, Фокстрот
Посилання: https://uk.looqme.io/
Переваги LOOQME
- оперативно видає сповіщення про згадки (5-10 хв)
 - покриває моніторинг не лише онлайн, але й офлайн-джерел
 - надає аналітичні звіти, кореляції у вигляді інтерактивних графіків
 - визначає охоплення публікації, кількість повторів в інших медіа
 - вміє ідентифікувати варіанти написання
 - дозволяє експорт даних
 - постійно вдосконалює UX
 
Недоліки LOOQME:
- вартість вираховується індивідуально – від 9500 грн/міс. При річній передоплаті діє знижка 17%
 - деякі функції обмежені на певних тарифах
 
BuzzSumo
Це комплексний маркетинговий інструмент, за допомогою якого ви зможете знаходити найбільш ефективні ключові слова, генерувати ідеї для контенту й сам контент, відстежувати його ефективність, знаходити інфлюєнсерів, і звісно – моніторити згадки про бренд.
Клієнти: The Telegraph, HubSpot, Expedia Inc.
Посилання: https://buzzsumo.com/
Переваги BuzzSumo:
- тривалий безкоштовний тест (30 днів), однак з дещо обмеженим функціоналом
 - здійснює моніторинг бренду, тем, продуктів та конкурентів
 - дає можливість обрати регіон і мову моніторингу (правда, лише по одному)
 - можна налаштувати надсилання алертів про згадування на пошту (одразу при згадці / раз на день)
 - дозволяє аналізувати соцмережі – який саме контент “залітає” (збирає найбільше лайків, репостів)
 
Недоліки BuzzSumo:
- доступ до всіх функцій моніторингу зʼявляється лише в платному тарифі “PR & Comms” – $299 на місяць
 - не видає дані з Instagram та TikTok
 
Brand24
Ще один хороший варіант системи моніторингу згадувань в Instagram, Twitter та ще більше ніж 22 мільйонах онлайн-ресурсів (новинах, форумах, блогах, подкастах). Так само, як і більшість подібних платних інструментів визначає тональність публікацій (позитивні, негативні чи нейтральні).
Безкоштовний тест 14 днів.
Клієнти: Intel, Uber, Vichy, GSK.
Посилання: https://brand24.com/
Переваги Brand24:
- дуже широке покриття моніторингу – більше 22 мільйонів доменів
 - є можливість налаштувати фільтр і звузити результати на основі тональності, джерела або охоплення
 - можна відстежувати хештеги
 - шукає інфлюєнсерів по конкретній ніші
 - автоматичні звіти й простий експорт даних
 
Недоліки Brand24:
- повноцінна робота зі згадками починається з платних пакетів
 - тарифи стартують від $99/міс (моніторинг 3 ключових слів)
 
Mention
Сервіс, який буде моніторити згадки вашого бренду та брендів-конкурентів у, як заявлено, понад мільярді джерел. З Mention ви зможете гнучко налаштувати систему сповіщень та отримувати щоденні звіти з ключовою інформацією.
А ще сервіс пропонує планувальник дописів у соцмережах та збір аналітики з них.
Безкоштовний тестовий період для кожного з платних тарифів 14 днів.
Клієнти: Microsoft, Deliveroo, Benq
Посилання: https://mention.com/en/
Переваги Mention:
- Знаходить такі згадки про наш бренд, які інші інструменти пропускають
 - Завдяки “preview tool” є можливість переходити одразу до того місця в контенті, де ви згадуєтеся, а не шукати його вручну
 
Недоліки Mention:
- Швидкість завантаження прев’ю можна було б збільшити
 - Базовий тариф – від $41/міс
 
Інструменти для моніторингу згадок про бренд у соцмережах
| Інструмент | Які соцмережі моніторить? | Чи є безкоштовний тест? | Вартість | Посилання | 
|---|---|---|---|---|
| Keyhole | Facebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube, TikTok | Так | Розраховується індивідуально | https://keyhole.co/social-mention/ | 
| trendHERO | Так | від $9.99/міс | https://trendhero.io/ua/ | |
| Hootsuite Panoramiq Multiview | – | $0.00/міc, але перед цим слід зареєструватися на hootsuite.com і обрати тарифний план | https://apps.hootsuite.com/apps/multiview | |
| Minter.io | Instagram, Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn | Так | від $9.00/міс | https://minter.io/ | 
| Crowdfire | Facebook, Instagram Twitter, Pinterest и LinkedIn | Так | Платні тарифи від $7.48/міс | https://www.crowdfireapp.com/ | 
На завершення
Якщо бренд не знає, що про нього думають і кажуть, уся маркетингова й PR-стратегія фактично вибудовується наосліп. Тому моніторити згадки про компанію, її представників та сам продукт, важливо, це допоможе:
- краще розуміти своїх клієнтів
 - оперативно працювати з негативом
 - вибудовувати співпрацю з інфлюєнсерами
 - знаходити неочевидні інсайти використання свого товару чи послуги та робити їх своїми конкурентними перевагами
 
А щодо вибору інструментів, можемо дати лише таку пораду: якщо ви стартап чи невеличка місцева компанія, кількість згадок якої не перевищує кількох тисяч на місяць, особливого резону в платних сервісах моніторингу немає. Підійдуть і Google Alerts, і MyNews bot від LOOQME. До того ж, усі згадані платні інструменти мають безкоштовні демо-версії.
А от якщо компанія середнього розміру або бренд глобальний, тоді, однозначно варто віддавати перевагу спеціалізованим платним інструментам, а іноді навіть кільком одразу – так ви забезпечите ширше покриття.
Можливо, вас зацікавить
Amazon, Quora, New York Times, CNN уже заблокували веб-краулер GPTBot й обмежили тим самим...
Сучасний цифровий ландшафт змінився – вже, певне, й не залишилося вебмайстрів, яких хоч трохи...
Навколо створення контенту зі штучним інтелектом багато галасу і захоплення, але й крихти скептицизму...
    
    
    
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися