HostPro 23 роки! Подарунки всім нашим клієнтам!

Забрати дарунок

Інструменти для моніторингу згадок про бренд

post thumbnail

Людині природньо орієнтуватися на досвід інших під час вибору певного товару чи послуги. За статистикою Global Newswire, 95% покупців/клієнтів читають огляди в Інтернеті, перш ніж придбати продукт, а 58% цих покупців ще й готові платити більше за продукти, які мають хороші відгуки (дані 2023 року). 

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Тож не дивно, що хороші згадки підвищують лояльність до бренду, створюють конкурентну перевагу на ринку і що найголовніше – стимулюють продажі. Але як щодо ось такої статистики:   

  • один незадоволений клієнт зазвичай розповідає про це 9-15 іншим людям;
  • 86% опитуваних визнають, що саме негативні відгуки змусили їх НЕ купувати продукти певного бренду;
  • щоб виправити шкоду, яку завдає один негативний відгук в Інтернеті, бізнес повинен залучити близько 40 позитивних відгуків

Робота з негативом – це не лише про тренінг внутрішніх чакр, це про те, як вчасно виявляти прогалини свого бізнесу, виходити з конфліктних ситуацій, рятувати репутацію бренду, а іноді – й саме його існування. 

Відстеження згадок є однією з надважливих складників маркетингової та PR-стратегії, з його допомогою, ви як власник/керівник бізнесу: 

  • краще розумієте потреби клієнта/покупця  
  • знаходите інсайти та конкурентні переваги 
  • розумно ведете кризові комунікації – від ситуативного хейту в соцмережах до цілеспрямованої кампанії конкурентів  
  • працюєте з інфлюєнсерами
  • знаєте, як працює ваш персонал, і що потрібно виправити в його роботі
  • отримуєте фору над конкурентами, адже їхній незадоволений клієнт = потенційний ваш клієнт 
  • можете виявити брак певної інформації на сайті, а отже – інфоприводи для створення корисного контенту.  

Ми перевірили спеціальні сервіси, які допоможуть вам провести моніторинг згадок бренду в соцмережах та Інтернеті загалом. І от до яких висновків ми дійшли.

Безкоштовних рішень не так багато і видають вони зазвичай досить поверхневі результати, однак для невеличкої компанії, штат якої вкладається в комунікації, цього буде цілком достатньо. Інша річ – потужні гравці на ринку. Для великих компаній, які без проблем вкладають бюджети в PR чи навіть розробку стратегії кризових комунікацій, краще обирати платні сервіси, а ще ліпше – кілька, які дають можливість на місці аналізувати тональність і тенденції.   

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок

Google Alerts 

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Безкоштовний сервіс, який визначає згадки за ключами (це може бути компанія, продукт чи просто людина) та надсилає сповіщення на пошту при наступних згадках у мережі (частоту відправок можна налаштувати).

Користуватися Google Alerts можна безкоштовно і без реєстрації – достатньо просто вказати назву компанії та налаштувати фільтри (за мовою та країною) хоча й результати приблизні, якщо порівнювати з платними альтернативами. 

Для моніторингу соціальних мереж сервіс не підійде.

Посилання: https://www.google.com.ua/alerts 

Переваги Google Alerts: 

  • безкоштовний
  • налаштування інтуїтивно зрозуміле 
  • можна звузити пошук за допомогою фільтрів 
  • можна використовувати для моніторингу репутації конкурентів 

Недоліки Google Alerts:

  • відстежує лише ті сайти, як індексуються в Google, і яким він більше всього довіряє
  • не надає аналітичних даних про тональність, охоплення публікації та авторитет ресурсу 
  • для моніторингу соціальних мереж не підійде 
  • доки публікація буде відстежена сервісом, може минути 1-3 дні

MyNews bot

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Безкоштовний бот в Telegram (від LOOQME), який буде надсилати алерти згадок про ваш бренд щойно вони зʼявляться в онлайн ЗМІ [в режимі реального часу]. Моніторить бот 38000 ресурсів. Налаштування доволі просте – ви можете обрати тему (а саме 3 в безкоштовній версії) та частоту надходження сповіщень (але вже на платних тарифах).   

Посилання: https://t.me/looqmebot 

Переваги MyNews bot: 

  • безкоштовний 
  • кількість згадок необмежена 
  • перевіряє (за даними самого бота) 38000 ресурсів
  • можна відстежувати, хто що каже про конкурентів
  • є можливість налаштувати регіон 
  • доступна аналітика, зокрема охоплення публікації

Недоліки MyNews bot: 

  • не враховує одруківки в назві бренду (на free-версії) 
  • не моніторить форуми, блоги, сайти з відгуками 

MediaMonitoringBot

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Бот оперативного моніторингу згадувань у топ 250+ ЗМІ України. Якщо ваша компанія локалізується виключно в Україні, інструмент підійде. Є навіть підтримка, але на платному тарифі. 

На жаль, MediaMonitoringBot не видасть вам список згадувань, які відбулися до моменту реєстрації в чат-боті. Тому цей інструмент моніторингу – суто для опрацювання актуальної ситуації.

Посилання: https://t.me/MediaMonitoringBot

Переваги MediaMonitoringBot: 

  • базовий функціонал безкоштовний 
  • онлайн-моніторинг 24×7
  • 99% повнота відслідковування
  • наявні стоп-слова
  • миттєве сповіщення (до 5 хвилин)
  • є звіти

Недоліки MediaMonitoringBot: 

  • не відслідковує соцмережі
  • на безкоштовному тарифі є реклама й, звісно, жорсткі обмеження

Платні сервіси моніторингу згадок

YouScan 

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Один з найбільш популярних інструментів на базі штучного інтелекту, створений в Україні. Дозволяє відстежувати згадки про ваш бренд та бренд конкурентів у соціальних медіа. При налаштуванні можна обрати мову, країни, типи джерел: соціальні мережі, месенджери, ЗМІ, блоги, форуми та відгуки й тип публікацій: пости, коментарі, репости, доповнені пости. 

Сервіс платний, але можна отримати демо-версію. Менеджери зі мною звʼязалися доволі швидко – вже на наступний день подання заявки. Вас запитають, для яких саме завдань ви плануєте використовувати сервіс, щоб налаштувати кабінет безпосередньо під ваші потреби.

Клієнти: Samsung, Coca-Cola, Danone, Unicef

Посилання: https://youscan.io/ 

Переваги YouScan:

  • один з лідерів індустрії моніторингу
  • можна обрати одразу кілька тем
  • авоматично визначає тональність постів 
  • дозволяє визначити тригери згадок
  • аналізує не лише текст, але й зображення
  • є можливість додати стоп-слова, якщо помітите нерелевантні згадування
  • можна призначати згадки колегам та ділитися ними
  • експорт статитики 

Недоліки YouScan: 

  • вартість тарифів досить висока – від $299/міс, але загалом визначається індивідуально і відповідно до того, скільки обʼєктів та показників ви хочете моніторити 
  • реєстрація відбувається після попередньої комунікації з менеджером

LOOQME

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Теж досить хороша система українського походження, за допомогою якої ви зможете побачити будь-які згадування вашого бренду в соціальних мережах, усіх видах ЗМІ (і не лише тими, в яких є PDF-версії), включно з телебаченням та офлайн-виданнями, закритими спільнотами, блогами, форумами й сайтами-рейтингами. І звісно, оцінити тренди, бенчмарки та конкурентів. 

Сервіс досить оперативний – сповіщення приходять вже за 5-10 хвилин після виходу новини, що значно швидше за безкоштовний Google Alerts, наприклад. Якщо публікація негативна, це дозволить швидко відреагувати та уникнути кризової ситуації. До того ж, вчасне реагування й опрацювання негативу створює в мережі так звану спільноту “адвокатів бренду” – людей, які бачать, що бренд працює як з хорошими, так і з негативними відгуками, і через те мають підвищену лояльність до нього.

Безкоштовне демо 7 днів видається також після комунікації з менеджером та налаштування вашого клієнтського кабінету експертами LOOQME. На тесті можна промоніторити 2 бренди. Це можете бути, наприклад, ви і ще один конкурент. Дані для доступу надсилають протягом 48 годин.

Клієнти: McDonald’s, Carlsberg, Фокстрот

Посилання: https://uk.looqme.io/ 

Переваги LOOQME

  • оперативно видає сповіщення про згадки (5-10 хв)
  • покриває моніторинг не лише онлайн, але й офлайн-джерел 
  • надає аналітичні звіти, кореляції у вигляді інтерактивних графіків
  • визначає охоплення публікації, кількість повторів в інших медіа
  • вміє ідентифікувати варіанти написання
  • дозволяє експорт даних
  • постійно вдосконалює UX

Недоліки LOOQME: 

  • вартість вираховується індивідуально – від 9500 грн/міс. При річній передоплаті діє знижка 17%
  • деякі функції обмежені на певних тарифах 

BuzzSumo

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Це комплексний маркетинговий інструмент, за допомогою якого ви зможете знаходити найбільш ефективні ключові слова, генерувати ідеї для контенту й сам контент, відстежувати його ефективність, знаходити інфлюєнсерів, і звісно –  моніторити згадки про бренд.   

Клієнти: The Telegraph, HubSpot, Expedia Inc.

Посилання: https://buzzsumo.com/ 

Переваги BuzzSumo: 

  • тривалий безкоштовний тест (30 днів), однак з дещо обмеженим функціоналом
  • здійснює моніторинг бренду, тем, продуктів та конкурентів
  • дає можливість обрати регіон і мову моніторингу (правда, лише по одному)
  • можна налаштувати надсилання алертів про згадування на пошту (одразу при згадці / раз на день)
  • дозволяє аналізувати соцмережі – який саме контент “залітає” (збирає найбільше лайків, репостів)

Недоліки BuzzSumo: 

  • доступ до всіх функцій моніторингу зʼявляється лише в платному тарифі “PR & Comms” – $299 на місяць
  • не видає дані з Instagram та TikTok 

Brand24

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Ще один хороший варіант системи моніторингу згадувань в Instagram, Twitter та ще більше ніж 22 мільйонах онлайн-ресурсів (новинах, форумах, блогах, подкастах). Так само, як і більшість подібних платних інструментів визначає тональність публікацій (позитивні, негативні чи нейтральні). 

Безкоштовний тест 14 днів. 

Клієнти: Intel, Uber, Vichy, GSK. 

Посилання: https://brand24.com/ 

Переваги Brand24: 

  • дуже широке покриття моніторингу – більше 22 мільйонів доменів
  • є можливість налаштувати фільтр і звузити результати на основі тональності, джерела або охоплення
  • можна відстежувати хештеги
  • шукає інфлюєнсерів по конкретній ніші 
  • автоматичні звіти й простий експорт даних

Недоліки Brand24: 

  • повноцінна робота зі згадками починається з платних пакетів
  • тарифи стартують від $99/міс (моніторинг 3 ключових слів) 

Mention 

Безкоштовні сервіси моніторингу згадок | Блог HostPro

Сервіс, який буде моніторити згадки вашого бренду та брендів-конкурентів у, як заявлено, понад мільярді джерел. З Mention ви зможете гнучко налаштувати систему сповіщень та отримувати щоденні звіти з ключовою інформацією.  

А ще сервіс пропонує планувальник дописів у соцмережах та збір аналітики з них. 

Безкоштовний тестовий період для кожного з платних тарифів 14 днів.

Клієнти: Microsoft, Deliveroo, Benq

Посилання: https://mention.com/en/ 

Переваги Mention: 

  • Знаходить такі згадки про наш бренд, які інші інструменти пропускають
  • Завдяки “preview tool” є можливість переходити одразу до того місця в контенті, де ви згадуєтеся, а не шукати його вручну

Недоліки Mention:

  • Швидкість завантаження прев’ю можна було б збільшити 
  • Базовий тариф – від $41/міс 

Інструменти для моніторингу згадок про бренд у соцмережах 

ІнструментЯкі соцмережі моніторить? Чи є безкоштовний тест? ВартістьПосилання
KeyholeFacebook, Instagram, Twitter, Linkedin, YouTube, TikTokТакРозраховується індивідуальноhttps://keyhole.co/social-mention/ 
trendHEROInstagramТаквід $9.99/місhttps://trendhero.io/ua/ 
Hootsuite Panoramiq Multiview

Instagram$0.00/міc, але перед цим слід зареєструватися на hootsuite.com і обрати тарифний план https://apps.hootsuite.com/apps/multiview 
Minter.ioInstagram, Facebook, Twitter, TikTok, LinkedIn Так від $9.00/міс https://minter.io/ 
CrowdfireFacebook, Instagram Twitter, Pinterest и LinkedInТак Платні тарифи від $7.48/місhttps://www.crowdfireapp.com/ 

На завершення 

Якщо бренд не знає, що про нього думають і кажуть, уся маркетингова й PR-стратегія фактично вибудовується наосліп. Тому моніторити згадки про компанію, її представників та сам продукт, важливо, це допоможе:

  • краще розуміти своїх клієнтів
  • оперативно працювати з негативом
  • вибудовувати співпрацю з інфлюєнсерами
  • знаходити неочевидні інсайти використання свого товару чи послуги та робити їх своїми конкурентними перевагами

А щодо вибору інструментів, можемо дати лише таку пораду: якщо ви стартап чи невеличка місцева компанія, кількість згадок якої не перевищує кількох тисяч на місяць, особливого резону в платних сервісах моніторингу немає. Підійдуть і Google Alerts, і MyNews bot від LOOQME. До того ж, усі згадані платні інструменти мають безкоштовні демо-версії. 

А от якщо компанія середнього розміру або бренд глобальний, тоді, однозначно варто віддавати перевагу спеціалізованим платним інструментам, а іноді навіть кільком одразу – так ви забезпечите ширше покриття.  

Telegram Hostpro

Наш телеграм

з важливими анонсами, розіграшами й мемами

Приєднатися

Можливо, вас зацікавить

Життєхитрики, як отримати хелп від підтримки HostPro максимально швидко
Життєхитрики, як отримати хелп від підтримки HostPro максимально швидко

Навіть якщо ви ніц не запамʼятаєте, знайте: ми все одно готові вам допомогти, коли...

100 статистичних фактів про IT
100 статистичних фактів про IT

Хочете дізнатися сотню цікавих фактів про IT? Як добре, що ми здибалися :)  Гадаємо,...

10 розширень Google, від яких ви будете в захваті
10 розширень Google, від яких ви будете в захваті

Сьогодні порадимо IT-спільноті HostPro 10 топових розширень Google для оптимізації роботи. Ви будете здивовані,...