Прийом міжнародних платежів: як продавати клієнтам з інших країн

Продаж товарів і послуг в інтернеті – це бізнес без кордонів. Підприємцю не варто зупинятися на одній країні, якщо всі країни на карті світу – його потенційний ринок.

Клієнти з інших країн мають більше можливостей купувати, у них вищий інтерес до нових нестандартних товарів і послуг, а отже, час системно розвивати свою справу на глобальному рівні.

Звісно, ​​це завдання не на один день. Уявімо, що ви вирішили продавати одяг з авторським дизайном покупцям з-за кордону. Для початку потрібно знайти ринки збуту – найближчі країни, ціла Європа чи, можливо, увесь світ. Потім обміркувати логістику – яким способом ви будете надсилати замовлення клієнтам. Далі – продумати маркетинг: запустити рекламу, розповісти про свою продукцію якомога більшій кількості людей, знайти потенційних покупців.

І ось ви отримуєте перші замовлення. Але чогось не вистачає у цій системі. Як клієнтам оплатити покупки? Щоб продавати глобально, вам потрібно подбати про прийом міжнародних платежів.

У статті ми розповімо, як почати приймати платежі з інших країн, використовуючи можливості свого банку, а також еквайринг-платформ.

Як почати приймати платежі з-за кордону у своєму бізнесі

Для розвитку своєї справи на глобальному рівні потрібно адаптувати сайт для продажу товарів і послуг за кордоном та забезпечити клієнтам можливість оплачувати ваші покупки звичними способами – банківськими картками, електронними гаманцями чи локальними методами. Розглянемо способи отримання платежів з-за кордону.

На розрахунковий рахунок

Підприємці часто обирають прийом оплат на свій розрахунковий рахунок, адже, на перший погляд, це найшвидший спосіб отримувати платежі. Система влаштована так: покупець отримує від продавця інвойс, у якому вказані деталі замовлення та реквізити для оплати, потім заходить у свій інтернет-банкінг, вводить розрахунковий рахунок продавця у міжнародному форматі (IBAN), вказує призначення платежу, а потім обирає банківську картку чи рахунок, з якого хоче оплатити.

Зараз багато підприємців ведуть зовнішньоекономічну діяльність (ЗЕД). Простими словами, це ділові взаємини між суб’єктами з різних країн. Оплати підприємці отримують одразу на свій розрахунковий рахунок, їм не потрібно десь додатково реєструватися. Теоретично це чудова система, але насправді бізнес зіштовхується з купою клопотів, які забирають багато часу.

Перше – підприємцю потрібно обов’язково обмінюватись із клієнтом оригіналами документів після виконання замовлення. Саме оригіналами, а не електронними копіями. Це договір, рахунок, акт виконаних робіт чи накладна на товари. Тобто спочатку треба ці документи правильно підготувати, далі відправити в іншу країну своєму клієнту, дочекатися підписання з його боку й отримати оригінали. Обійти систему не можна – це вимога законодавства.

Друге – у Європі немає таких понять, як акт виконаних робіт та накладна на товари. Вони не розуміють, що це таке і навіщо його підписувати. Тому цілком можливо, що вам доведеться пояснити цю складну систему особисто.

Третє – коли клієнт здійснює оплату, платіж надходить на проміжний (технічний) рахунок у банку. Щоб отримати його, підприємцю потрібно підтвердити походження коштів, надіславши банку електронні скан-копії підписаного двома сторонами договору та рахунку.

Четверте – платіж із проміжного рахунку у банку автоматично ділиться на дві половини, одна зараховується на рахунок підприємця у гривнях, друга половина – у валюті. Незручність системи в тому, що зняти цю валюту або вивести її на картку не можна, можна лише конвертувати кошти на свій гривневий рахунок за курсом НБУ або розраховуватися ними за товари та послуги європейських компаній.

А ще це висока комісія за платежі та можливі проблеми з боку податкової служби. Для клієнтів цей спосіб теж незручний через довгий процес оплати, плюс бувають відхилені платежі, штрафи або заморожування коштів через некоректне оформлення платежу. І не забувайте: валютні операції – під суворішим контролем. Якщо це систематичні платежі з більшими сумами, потрібно пояснювати, за що вам перерахували гроші. Виходить, навіть при оплаті високої комісії не все так прекрасно, як здається.

Еквайринг від банку

Ще один простий, на перший погляд, спосіб приймати платежі – підключити еквайринг-сервіс від свого банку. З одного боку, це швидко, особливо якщо ви є клієнтом банку і в його електронній системі є ваші документи, необхідні для підключення. Також тут може бути вигідна комісія. З іншого боку, обмежений функціонал, якого недостатньо для розвитку глобального бізнесу. Наприклад, прийом оплат у невідповідних для вашого бізнесу валютах, прийом оплат лише банківськими картками або недостатній набір інструментів і сервісів.

Інтернет-еквайринг

Ось ми і підійшли до найзручнішого способу приймати платежі з інших країн. І це інтернет-еквайринг. Із його допомогою можна приймати оплати від клієнтів з-за кордону, незалежно від того, де зареєстрована ваша компанія – в Україні чи Європі.

Якщо у вас українська компанія, отримані кошти зараховуються на мерчант-рахунок за вирахуванням комісії, а після цього систематично відшкодовуються на розрахунковий рахунок з автоматичною конвертацією в національну валюту. Для європейських компаній платежі зараховуються на мерчант-рахунок за вирахуванням комісії, а з нього – на розрахунковий рахунок європейського банку з конвертацією в євро.

Система така: клієнт оплачує покупку зручним для себе способом. Українським бізнесам та їхнім клієнтам з інших країн доступна оплата електронними гаманцями Apple Pay та Google Pay, а також за допомогою банківських карток Visa та Mastercard. Європейським бізнесам та їхнім клієнтам доступно 300+ платіжних методів, функціональність яких залежить і від країни реєстрації бізнесу, і від геопозиції покупця. У Європі також можна оплачувати картками, електронними гаманцями та локальними методами.

Платіж надходить на мерчант-рахунок за вирахуванням комісії за використання сервісу, а потім конвертується у гривні або євро та зараховується на банківський розрахунковий рахунок бізнесу.

Розглянемо, як працює інтернет-еквайринг, на прикладі платіжної системи прийому міжнародних платежів Fondy. За допомогою цього сервісу можна приймати оплати від клієнтів із 200+ країн світу в 150+ валютах локальними та глобальними методами. З ним ви зможете продавати на сайті, без сайту, у мобільному додатку та торгових точках.

Як приймати міжнародні платежі з усього світу з Fondy

  • Перевірте сайт або інший канал продажів на відповідність вимогам платіжної платформи
  • Зареєструйте обліковий запис у системі, створіть першого мерчанта, додайте необхідні документи та дочекайтеся активації
  • Залиште заявку на підключення міжнародних платежів
  • Почніть використовувати платіжні інструменти Fondy у своїх каналах продажу і так, як потрібно вашому бізнесу: інвойси, платіжні посилання, платіжні кнопки, плагіни для CMS, бібліотека SDK або API-інтеграція з Fondy
  • Готово, приймайте міжнародні платежі з усього світу та розвивайте бізнес на глобальному рівні

Переваги платіжної платформи Fondy для вашого бізнесу

Міжнародна еквайринг-платформа Fondy об’єднує в єдину систему усі сучасні інструменти, можливості та сервіси для прийому оплат із будь-якої точки світу.

  • Глобальне покриття без меж. Підтримка платежів у 150+ валютах із 200+ країн.
  • Сучасні методи оплати. Бізнесам, зареєстрованим у Європі, доступно 300+ локальних і глобальних платіжних методів, у тому числі оплата банківськими картками міжнародних платіжних систем, електронними гаманцями та локальними платіжними методами.
  • Локалізована платіжна сторінка Fondy. Завантажується за секунди, обробляє платежі за мілісекунди, перекладена 19 мовами та визначає геопозицію покупця, автоматично відображаючи усі доступні йому платіжні методи. Забезпечує комфорт в оплаті для клієнтів і високу конверсію платежів у вашій бізнес-системі.
  • Оплати в один клік. Платіжна платформа токенізує дані клієнтів та автоматично підставляє їх при повторних покупках для миттєвої оплати без введення даних банківської картки.
  • Весь необхідний функціонал для прийому міжнародних платежів – холдування коштів на картці, покинуті кошики, виплати на банківські картки, рекурентні платежі, розщеплення, повернення на банківські картки в один клік та інші корисні послуги. Все це – за єдину фіксовану комісію.
  • Система безпеки Fondy Protect – це сучасні рішення у сфері кібербезпеки для надійного захисту платежів, даних банківських карток та особистих даних клієнтів від шахраїв.
  • Гнучкі інструменти для початку прийому платежів у своїй бізнес-системі. Інвойси, платіжні посилання та кнопки, МОТО-платежі, плагіни для CMS, а також SDK-бібліотека та API.
  • Особистий кабінет для доступу до всіх платіжних інструментів і наскрізна аналітика платежів.

Розвивайте бізнес на міжнародному рівні разом з надійним еквайринг-партнером Fondy. З ним уже працюють 18 000+ компаній по всьому світу. Приєднуйтесь – підключити Fondy.