21 спосіб зменшити показник відмов на вашому сайті
Дуже важливий параметр, який не беруть до уваги багато власників сайтів, розробники і маркетологи — показник відмов у Google Analytics. Розбираємо в матеріалі, які причини змушують користувачів швидко залишати ваш сайт і як знизити цей показник. Способи зниження цього показника.
Що таке показник відмов? Google визначає цей параметр як відсоток відвідувачів, які залишають ваш сайт після перегляду першої сторінки. Важливо розуміти, що показник відмови сторінки/сайту не має нічого спільного з часом, проведеним користувачем на сторінці/сайті (поширена помилка серед маркетологів та веб-майстрів).
Високий показник відмови свідчить про те, що сторінки сайту не відповідають очікуванням користувача. Причини цього – повільне завантаження сайту, погана навігація, змішаний вміст HTTPS, відсутність оптимізації під мобільні пристрої тощо. Зменшення цього показника означатиме, що ваш сайт оптимізований для якісного трафіку та конверсій.
Найпростіший спосіб контролювати показник відмов – налаштувати Google Analytics.
Нижче на прикладі показано, що показник відмов становить 39,66%.
Допустимо, у вас було 1000 відвідувачів і 390 із них відсіялися. Формула розрахунку показника відмов:
Показник відмов = кількість відмов/кількість відвідувачів.
390/1000 = 0,39 (x100) = 39%
Питання в тому, чи вони пішли так і не побачивши те, що шукали або отримали все, що їм потрібно, з цієї єдиної сторінки?
Відмова – це не завжди погано, як ми говорили вище, можливо вони отримали все, що хотіли на одній сторінці. Залежно від того, як налаштовано вашу конверсійну послідовність, це може бути як добре, так і погано.
Важливо пам’ятати, що для кожної галузі є свої допустимі показники відмов. Згідно з QuickSprout, контентні сайти можуть мати відсоток відмов від 40 до 60, у той час, як комерційні сайти лише від 20 до 40.
Крім того, коли ваш контент стає віральним, це миттєво збільшує показник відмов. Це не обов’язково погано. З точки зору брендингу, у вас тисячі переглядів контенту або продукту.
Як і навіщо зменшувати частоту відмов.
Будь-яка з наведених нижче оптимізацій повинна допомогти не тільки знизити відсоток відмов на вашому сайті, але й покращити конверсії, CTR та загальний досвід користувача на вашому веб-сайті. Ще одна причина зменшити показник відмов – існування прямої кореляції між показниками відмов і рейтингом у результатах пошуку. Неможливо підтвердити це на 100%, але багато оптимізаторів вважають, що цей фактор був головним протягом багатьох років. Багато сайтів з високим пошуковим рейтингом стежили за показником відмов та оптимізували його.
Як зменшити показник відмов на сайті?
1. Пришвидшіть свій сайт
Якщо ваш сайт працює повільно, користувач втомиться чекати й піде на інший сайт за контентом, що його цікавить. Ймовірно, Google Analytics сприйме відвідування як відмову з моменту запуску сценарію analytics.js.
Одним зі способів прискорення сайту є впровадження мережі доставлення контенту CDN, яка кешуватиме копії ваших даних на серверах по всьому світу і доставлятиме користувачам з блискавичною швидкістю.
Ми пропонуємо послугу Cloudflare для прискорення будь-якого контенту. Після розгортання Cloudflare від Hostpro час очікування знижується більш ніж на 73% у всьому світі. Ваш сайт буде стабільно працювати під час пікових навантажень через рекламні кампанії або онлайн-трансляції.
Щоб перевірити швидкість завантаження сайту, а також отримати рекомендації щодо прискорення від Google, використовуйте https://pagespeed.web.dev/.
Інші способи прискорити сайт – Як прискорити сайт і чому це важливо.
Ми також рекомендуємо оптимізувати продуктивність сайту.
Якщо у вас WordPress, вам можуть допомогти такі наші матеріали
- Оптимізація CMS WordPress Ч.1. (Встановлення WordPress)
- Оптимізація CMS WordPress Ч.2 (Налаштування WordPress)
- Оптимізація CMS WordPress Ч.3 (Запуск сайту)
- Оптимізація сайту WordPress. Ч.4 ( SEO-налаштування)
- Як збільшити швидкість завантаження сторінок сайту на WordPress за допомогою Google PageSpeed Insights
2. Виправте сторінки HTTPS зі змішаним вмістом
Попередження про змішаний зміст сайту з’являються у випадку, якщо сторінки, що передаються по HTTPS, мають вміст HTTP. Таке з’єднання вважається частково зашифрованим та ненадійним. Його можна перехопити та змінити. Весь контент, відправлений по HTTP, буде працювати неправильно (все, що працює шляхом скриптів: слайдери, форми, що спливають і т.д.). Щоб скористатися SEO-вигодами протоколу HTTPS, власникам сайтів потрібно завжди тестувати свої ресурси у всіх браузерах.
Якщо ваш сайт має попередження про незахищений або змішаний вміст, ви можете втратити багато користувачів. І це вважатиметься відмовою.
3. Не використовуйте вспливаючі вікна
Як виправити змішаний вміст – Що таке змішаний контент (mixed content) і як його виправити.
Користувачі вважають вікна, що спливають недоречними й дуже дратівливими. Тому, якщо ви використовуєте їх на своєму ресурсі та маєте високий показник відмов, спробуйте відключити їх і поспостерігати за результатом.
Якщо ви не готові повністю відмовитись від їх використання, встановіть їх на таймер, щоб вони не вискакували відразу після того, як користувач прийшов до вас на сайт. Або зробіть вікно, що спливає exit-intent, яке відображатиметься лише в тому випадку, якщо хтось наводить курсор на кнопку закриття. Ці способи менш нав’язливі та будуть стабілізувати ваш показник відмов, уможливлюючи отримання додаткових підписок.
4. Поліпшіть навігацію (юзабіліті)
Переконайтесь, що відвідувач може легко знайти на сайті те, що він шукає. Chrome надає чудове безкоштовне розширення Google Analytics. У звіті є карта посилань, статистика взаємодії відвідувачів зі сторінкою, а також можливість побачити, яку частину сторінки відвідувачі побачать без прокручування. Використовуйте дані, щоб зрозуміти, які елементи зайві, а які відсутні.
Завантажте цільову аудиторію за допомогою сервісів AskUsers, Crazyegg або SumoMe. Ґрунтуючись на отриманих даних, ви зможете зменшити кількість факторів, що відволікає на сайті. Зробивши сайт зрозумілим та зручним, ви також зможете підвищити коефіцієнт цільових дій користувача.
5. Перевірте мобільність (адаптивність)
Переконайтеся, що ваш сайт бездоганно працює на мобільних пристроях. Для більшості ніш трафік з мобільних телефонів більше, ніж з настільних комп’ютерів. Перевірити співвідношення можна у Google Analytics у звітах з трафіку та конверсій.
Перевірте як ваш сайт зображається на різних дисплеях за допомогою безплатного інструменту Screenfly. Він симулює не так точно, як тестування на самому пристрої, але для виявлення проблем з відображенням це швидкий і простий спосіб виявити проблему.
Ви також можете перевірити свій сайт за допомогою Google Mobile-Friendly Test та переконатися, що сторінки оптимізовані для мобільних пристроїв.
6. Покращте дизайн свого сайту
Дизайн сайту має значення. Люди не проводять час на сайтах, які виглядають застарілими, громіздкими, непрофесійними та на яких складно зорієнтуватися. Якщо ваш сайт має хороший дизайн, вас будуть сприймати більш серйозно, в той час, як недопрацьований дизайн може призвести до недовіри. Для кожної тематики сайту є своя кольорова гама, про що у відкритому доступі достатньо інформації.
Дизайн сайту – чому він так важливий при створенні онлайн-бізнесу?
Якщо ви використовуєте CMS, як WordPress, Drupal або Joomla, рекомендуємо інвестувати в преміальні теми з індивідуальним дизайном. Хоча, не кожен бізнес потребує такого дизайну, щоб бути успішним.
7. Перевірте читабельність текстів
Переконайтеся, що тексти легко читаються та сприймаються, щоб зменшити показник відмов на сайті. Існують тести, які визначають, наскільки зрозумілий ваш текст. Безкоштовні онлайн-інструменти, наприклад, Readability.io або платні, наприклад ContentYoda, допоможуть перевірити читабельність текстів.
Користувачі WordPress, мабуть, бачили, що у плагіні Yoast SEO вже інтегровано тестування читабельності текстів. Фактори, за якими плагін перевіряє читабельність: наявність підзаголовків у тексті та кількість тексту після нього, довжина речень, розмір абзацу, наявність у статті конкретизованих підлягаючих, відсутність у тексті трьох і більше іменників підряд в одному відмінку (за версією плагіну – це ускладнює розуміння матеріалу).
8. Актуальність контенту
Збереження актуальності контенту має вирішальне значення, коли доходить до зниження показника відмов. Ніхто не хоче читати статтю, вік якої становить 5 років. Люди хочуть бачити актуальну інформацію, тож постійно оновлюйте її.
Не лінуйтесь оновлювати контент корисною та релевантною інформацією. Додайте до дати публікації дату її оновлення, щоб люди знали – ви витратили час на її покращення.
Також не забувайте, що один із факторів ранжирування Google – новизна контенту.
9. Внутрішні посилання
Внутрішня перелінковка – зрозуміла і проста практика в SEO, яка, крім підвищення рейтингу, допомагає знизити показник відмов. Правильне перелінування може викликати інтерес у користувача і спонукати його затриматися на сайті. Якщо ваш сайт на базі WordPress, ви можете зробити внутрішнє перелінкування наявного контенту автоматизовано, за допомогою WP-MFC Linkator. Плагін знаходить певні текстові входження у базі даних сайту та виводить списком сторінки, де зустрічаються ці входження. Вам залишається лише вибрати потрібні сторінки та проставити посилання.
10. Виправте пошкоджені посилання
Перевірте сайт на наявність неактивних посилань. Вони впливають на продуктивність сайту та на коефіцієнт відмов. Відмінним безкоштовним інструментом для аналізу неактивних посилань є Google Search Console.
Знайти биті посилання ви можете, просканувавши свій сайт Online Broken Link Checker або такою програмою, як Screaming Frog. Витратьте час на виправлення ваших битих посилань, щоб відвідувачі, які прийдуть на ваш сайт могли знайти те, що шукали.
11. Створіть гарну сторінку 404 помилки
Сторінки, що не працюють мають місце на сайті. Нестача часу на своєчасне виправлення обертається збільшенням показника відмов. Часто власники сайтів забувають зробити сторінку 404 помилки. Наявність правильно оформленої 404 сторінки утримає користувача від миттєвого відходу з вашого сайту.
Поради, як організувати сторінку, читайте у публікації “Помилка 404: що це та як усунути”.
12. Відкривайте посилання у новому вікні
Це дуже спірна тема – відкривати ваші посилання у зовнішніх вікнах чи вкладках. Тут ми рекомендуємо думати про вашу аудиторію. Річ у тім, що коли посилання відкривається в іншому вікні, є можливість, що користувач, вивчивши матеріал сторінки, повернеться на вкладку з вашим веб-сайтом. Якщо вона відкриється в тому ж вікні, користувач, зацікавившись, перейде по ній на інший сайт і, можливо, більше не повернеться.
Ви помітили, що наші посилання не відкриваються у нових вікнах. Це тому, що для нашої аудиторії не потрібно відкривати посилання в новій вкладці. Наш сайт зрозумілий, і користувачі знають, як знайти свій шлях назад.
Якщо у вас менш технічно підкована аудиторія, щоб зменшити показник відмов, є сенс відкривати посилання в нових вкладках, оскільки деякі люди можуть не так легко зорієнтуватись у навігації сайту. Щоб посилання відкривалося в новому вікні/вкладці HTML, просто додайте target = «blank» у ваші посилання.
<a href=»http://domain.com» target=»_blank»> текст </a>
Під час створення посилання на WordPress Ви можете вибрати опцію «Відкрити посилання в новій вкладці».
13. Будьте обережні з місцями розміщення реклами
Деякі власники сайтів із метою заробітку розміщують у себе на ресурсі рекламу. Це може значно збільшити показник відмов. Намагайтеся чітко відокремити свій контент від рекламних оголошень. У січні 2017 р. Google почав знижувати в рейтингу сторінки сайтів за використання нав’язливої міжсторінкової реклами: повноекранні рекламні банери та вікна, що спливають.
До сайтів, у яких надто багато оголошень, Google також застосовує санкції.
14. Створюйте корисний контент
Покращуючи якість свого контенту, Ви збільшуєте трафік на сайті, а також знижуєте відсоток відмов.
Створюйте необхідний, корисний контент, відповідайте на популярні питання, розбирайте поширені ситуації.
Додайте на сайт такі розділи на сайт як, наприклад, Блог або wiki для своїх користувачів, щоб кожен знайшов корисну йому інформацію.
15. Якісний цільовий трафік + цінність
Контент ресурсу повинен відповідати тематиці сайту та бути спрямованим на цільову аудиторію.
Припиніть використовувати ключові слова та канали маркетингу, які спрямовують вам трафік поганої якості. Наприклад, якщо ви продаєте газонокосарки, а в блозі пишете про різдвяні прикраси. Швидше за все, відвідувачі підуть з такої сторінки, як побачать брендинг у верхній частині сайту. Тому переконайтеся, що ви націлюєте свій контент на потрібну аудиторію. Пам’ятайте про наміри користувача. Створюйте цільові сторінки, які відповідають запиту відвідувача. Це допоможе підвищити коефіцієнт конверсії, продажу та знизити показник відмов.
Можливо, у вас є чудовий пост у блозі, який ранжується за багатьма ключовими словами, але має низьку конверсію та CTR? Спробуйте створити окрему посадкову сторінку для цих ключових слів і поставте 301 редирект на неї. Це має зберегти трафік, а також допомогти досягти кращого CTR, коефіцієнта конверсії та нижчого показника відмов.
16. Контрастність кольору + розсіяність
Повертаємось до дизайну, про який говорили раніше, а саме – контрастності кольорів. Використовуйте контрастність, щоб привернути увагу відвідувача до важливих частин вашої сторінки. Придумайте комбінації кольорів і не бійтеся проводити їх A/B тестування.
17. Внутрішній пошук
30% користувачів шукають інформацію на веб-сайті. Організація внутрішнього пошуку позитивно позначиться на їх лояльності, конверсії та скоротить показник відмов. Згідно з дослідженнями Econsultancy, 42% компаній зовсім не приділяють уваги оптимізації пошуку сайту і лише 15% компаній активно займається цим питанням. Ви можете обійти своїх конкурентів, якщо ви приділите час цьому питанню.
Кожна CMS має стандартний пошук на сайті. Рекомендуємо використовувати плагіни тому, що, наприклад, у WordPress алгоритм пошуку не вміє розпізнавати помилки та друкарські помилки.
18. Сумісність із браузером
Тестуйте, перевіряйте та знову перевіряйте свій веб-сайт у всіх браузерах. Як показано в прикладі нижче, показник відмови в Internet Explorer майже на 20% вище, ніж у Google Chrome. Швидше за все, основною проблемою може бути зламаний скрипт або, можливо, попередження про змішаний зміст, про який ми згадували раніше (в IE воно більш настирливе).
19. Допоможіть користувачеві перейти на інші сторінки
Відвідувач прочитав вашу посаду і пішов? Це вважатиметься відмовою. Розділ зі схожими тематичними постами може стати чудовим способом зменшення показника відмов на вашому сайті. Додаючи суміжний контент, ви можете залучити користувача і затримати його на своєму сайті довше.
Блок зі схожими записами у WordPress можна легко вивести, скориставшись плагіном WordPress Popular Posts. Ще один популярний плагін – Yuzo. Він буде показувати пов’язані записи в нижній частині вашого посту у блозі. Але будьте обережні з плагінами схожих постів, деякі з них можуть спричинити проблеми з продуктивністю сайту.
20. Довіра
І, нарешті, не менш важливе – створення довіри до вашого сайту. Один зі способів зробити це – встановити SSL-сертифікат. Згідно з опитуванням GlobalSign, 84% покупців відмовилися від покупки, якщо дані мають бути надіслані незахищеним з’єднанням. Забезпечивши безпеку даних своїх користувачів, ви зможете зменшити відсоток їхніх відмов.
Пройдіть розширену перевірку та отримайте EV SSL-сертифікат найвищого класу, наприклад, Comodo EV Multi-Domain SSL.
Сертифікати базового рівня захисту такі, як Comodo Positive SSL, Comodo Essential SSL, Rapid SSL, – найбільш популярні серед наших користувачів через доступну ціну та швидкість видачі.
Підтвердити надійність домену та його піддоменів допоможе сертифікат PositiveSSL Wildcard.
21. Відкоригуйте показник відмов
Ще один цікавий варіант, який використовують деякі веб-майстри – це коригування коефіцієнта відмов. Іншими словами, підрахунок часу перебування на сторінці. Для цього потрібно трохи змінити код Google Analytics, який обробляє цю подію. Залежно від сайту, час може варіюватися від 10 секунд до декількох хвилин – вирішуєте ви, скільки часу достатньо, щоб користувач був зайнятий вашим сайтом або продуктом.
Що потрібно додати до Google Analytics (приклад для 30 секунд)
setTimeout(«_gaq.push([‘_trackEvent’, ’30_seconds’, ‘read’])»,30000); // —additional line
Ось повний приклад
<script type=»text/javascript»>
var _gaq = _gaq || [];
_gaq.push(['_setAccount', 'UA-XXXXXXX-1']);
_gaq.push(['_trackPageview']);
setTimeout(«_gaq.push([с'_trackEvent', '30_seconds', 'read'])»,30000);
(function() {
var ga = document.createElement('script'); ga.type = 'text/javascript'; ga.async = true;
ga.src = ('https:' == document.location.protocol ? 'https://ssl' : 'http://www') + '.google-analytics.com/ga.js';
var s = document.getElementsByTagName('script')[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);
})();
</script>
Іншою альтернативою коригування коефіцієнта відмов може бути спрацювання подій при прокручуванні сторінки (тут уже враховується глибина прокручування сторінок).
Висновки
Як бачите, є багато способів знизити показник відмов на вашому сайті. Сподіваємось, вони допоможуть підвищити якість трафіку та збільшити кількість конверсій. Зосередьтеся на прискоренні вашого сайту з Cloudflare, адаптивності його на мобільних пристроях, розробці корисного релевантного контенту, створенні довіри, дизайні та навігації.
Можливо, вас зацікавить
Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися