UTM-мітки: ключ до аналізу трафіка
Звідки береться трафік? Це публікації в Twitter або вдала емейл-розсилка? Чи приносить користь щотижневий електронний дайджест? Якщо так, то які листи викликають кращий фідбек? Відповіді на подібні питання допомагають власникам малого бізнесу удосконалювати маркетингові стратегії і зосередити сили на те, що приносить користь.
Якщо потрібні діючі дані про вхідний трафік на сайт — знадобляться UTM-мітки. Ми розглянемо, що таке UTM-мітки, як їх використовувати і чим вони можуть допомогти.
Що таке UTM-мітки?
UTM-Мітки Urchin Tracking Module — це прості теги, що дозволяють створити налаштовувані URL-посилання для збору маркетингової аналітики та визначення «маршруту» користувача. Відстеження відвідувань сайтів виконується за допомогою п’яти параметрів. Вони формують додатковий набір символів, що прикріплюється до кінця URL, відокремлюваний від основного посилання знаком ?. Параметри відокремлюються між собою символом &.
Приклад:
https://testsite.co.ua/landingpage?utm _source = facebook & utm _medium = social & utm _campaign = easter
Приклад містить собі три параметра UTM-мітки:
- _source — джерело. Параметр показує конкретні місце, де розташована посилання. Twitter, Facebook, VK, Instagram і так далі (twitter, newsletter);
- _medium — місце розміщення, наприклад, посилання в електронному листі або в соціальній мережі (приклад: banner, email);
- _campaign — пов’язує посилання з конкретною акцією, заходом, продуктом, промо-кодом і так далі (приклад: spring_sale);
Всі параметри використовувати необов’язково. Це залежить від цілей і визначення додаткової інформації.
Два інших параметра використовуються рідше. Проте вони необхідні, якщо ви відстежуєте відвідувачів, які переходять до вас з платних оголошень:
- _term — визначає платні ключові слова, пов’язані з вашим оголошенням. Наприклад, якщо хтось шукає «різдвяні прикраси», ці два слова будуть внесені в тег.
- _content — дозволяє уточнити рекламу, при натисканні на певне місце або кнопку в банері або в тексті.
Далі більш детально розглянемо процес створення міток.
Переваги використання UTM
Часто маркетингові стратегії включають в себе розміщення одного посилання, що направляє на одну сторінку на сайті. Такі рішення не дозволяють простежити трафік. Єдиний спосіб, щоб взяти потік під контроль — змінити всі рекламні URL і спостерігати, скільки відбувається переходів за кожним з посилань.
Однаковий пост в Twitter і Facebook з посиланням із UTM-мітками допоможе порівняти число відвідувачів, які клікнули. Це буде найважливіший показник, а не кількість переглядів самої публікації, передплатників або лайків. Або електронна розсилка, в якій йдеться про знижки в стислий період часу і безкоштовну доставку. UTM-мітки допоможуть визначити, що приваблює відвідувачів більше.
Фінансово вигідно розуміти, яке зі створених рекламних оголошень в різному стилі написання і оформлення, що веде до одного продукту, несе більше користі. Такий аналіз можливий завдяки UTM-маркуванню.
Як створити UTM-мітки і відстежити їх
Є безліч інструментів для створення посилань з мітками. Ми ж рекомендуємо використовувати Google Camping URL Builder — безкоштовний, зручний і перевірений генератор.
Компонувальник Google складається з шести полів. Одне для URL-посилання на потрібну сторінку і п’ять для кожного з параметрів UTM. Обов’язковими для заповнення позначені перші чотири рядки — посилання на сайт, джерело, місце розміщення посилання і назва стратегії.
Після запуску кампанії, відстежити трафік можна за допомогою Google Analytics *. Увійдіть на http://analytics.google.com , виберіть Джерело трафіку — Кампанії — Все кампанії. Далі рухайтеся між параметрами таблиць і дивіться, звідки йде потік відвідувачів.
* — для того, щоб використовувати GA, потрібно підключити ваш сайт до Аналітики.
Отримавши ці дані, ви зможете аналізувати потужності ваших стратегій за соцмережами, маркетинговими ідеями, реалізаціями та акціями.
Поради при роботі з UTM
Тривале користування мітками може призвести до складного розуміння і розбору раніше сформованих URL. Три поради, які допоможуть тримати під контролем посилання з мітками і миттєво розуміти, з чим пов’язана та чи інша мітка.
- Ретельно обміркуйте ваше кодування. Будьте послідовні при іменуванні параметрів, які будуть відображати вашу компанію. Використовуйте схожі стилі оформлення, щоб розуміти, до якої ідеї ставиться створене посилання з міткою. І пам’ятайте, що UTM параметри розрізняють «twitter» і «Twitter» і обробляють їх як різні значення;
- Задокументуйте свої коди UTM. Яким би простим способом ви не оформляли UTM-мітки, з кожним разом створення унікальної URL буде займати більше зусиль. Рекомендується документувати свої коди. Створіть електронну таблицю, в якій будете вказувати абревіатуру свят, акцій, майданчиків для реклами і так далі. Вона буде зручною і для вас, і для ваших колег.
- Пов’яжіть результат аналітики з доходом. Відвідування сторінки і переходи по посиланнях — важливий, але не ключовий параметр. Важливе для розуміння значення — отримання прибутку. Прив’яжіть бізнес-аналітику, отриману за допомогою UTM, до фінансових витрат і доходу, щоб визначити вартість публікацій.
Аналітика трафіку — це по-справжньому дієва інформація, яка прозоро продемонструє, чи правильним чином ви будуєте тактику з розвитку сайту. Коли у вас є подібні дані, на яких можна засновувати рішення, зробити наступний крок щодо поліпшення маркетингового плану стає набагато простіше.
Можливо, вас зацікавить
Поділитися посиланням в робочому чаті, закинути лінк на сайт в рекламу, соцмережі чи SMS....
Навіть якщо ви ніц не запамʼятаєте, знайте: ми все одно готові вам допомогти, коли...
Хочете дізнатися сотню цікавих фактів про IT? Як добре, що ми здибалися :) Гадаємо,...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися