15 найпоширеніших SEO-запитань і відповідей
Просування сайту нагадує гру «Цар гори». Завдання – опинитись на SEO-вершині та протриматись там якомога довше.
От тільки конкуренти не стоять на місці, пошукові системи регулярно вносять корективи та з’являються нові вимоги до сайтів. Тому постійно доводиться щось змінювати й адаптовуватись. У цьому матеріалі відповімо на найпоширеніші питання, пов’язані із SEO-оптимізацією.
Чи впливає швидкість завантаження сайту на SEO?
Спойлер: так, впливає.
Для початку зʼясуймо, що таке швидкість завантаження сайту. Раніше, коли говорили про цей параметр, мали на увазі load event. Він показував, скільки потрібно часу для повного завантаження сторінки, включно із зображеннями і таблицями стилів.
Але цей параметр не демонстрував, як саме відбувається процес. До прикладу, два сайти закінчили завантаження за 1,5 секунди. На першому поступово з’являлись текст, зображення тощо. Користувач другого бачив лише білу сторінку, а потім одразу весь контент.
Тож користувачі першого сайту будуть вважати, що він завантажується швидше. Тому Google вирішив поділити процес завантаження на кілька етапів:
- TTFB (Time to First Byte). Показує, скільки часу витрачається на те, щоб браузер користувача отримав перший байт контенту сторінки. За цей показник відповідає хостинг.
- FCP (First Contentful Paint). Скільки часу проходить до моменту, коли користувач бачить перші елементи та розуміє, що завантаження почалось.
- LCP (Largest Contentful Paint). Скільки часу проходить до моменту, коли користувач бачить основний контент сторінки та може почати з ним ознайомлюватись.
- TTI (Time to Interactive). Скільки часу користувачу доводиться чекати до моменту, коли він може взаємодіяти з сайтом.
- Speed Index. Наскільки швидко під час завантаження візуально відображається вміст сторінки.
Додатковим фактором, що впливає на швидкість завантаження, є відстань від сервера до пристрою цільового користувача. Що менша вона, то швидше відбуватиметься завантаження. Тому краще обирати локацію дата-центру, яка збігається з регіоном розміщення вашої ЦА (в HostPro це може бути Україна, Європа та США).
Усі ці пункти, разом із load event, Google враховує під час ранжування сайтів у видачі. Тому можна сміливо сказати, що швидкість завантаження сайту безпосередньо впливає на його SEO-просування.
Якщо користувач зацікавився сайтом, то йому хочеться якомога швидше ознайомитись з контентом.
- Статистика говорить, що кожен четвертий користувач піде з ресурсу, який завантажується довше 4 секунд.
- Більш ніж половина користувачів мобільних версій покинуть сайт, якщо не побачать потрібний їм контент швидше за 3 секунди.
Це загрожує втратами трафіку й прибутків, якщо ресурс комерційний, і просто трафіку, якщо це персональний блог, наприклад.
Щоб виміряти швидкість завантаження сайту, перш за все спробуйте зайти на нього як звичайний користувач. Якщо у вас не виникло нарікань, то все працює добре. У іншому випадку варто виміряти швидкість за допомогою різноманітних сервісів. Це можуть бути Pingdom Tools чи Google PageSpeed Insights (показники Core Web Vitals).
Тож, навіть якщо інші показники вашого сайту дуже хороші, йому буде важко піднятись в топ при повільному завантаженні. При інших рівних сео-показниках Google підніме вище той сайт, сторінки якого завантажуються швидше.
Яка мінімальна і максимальна кількість внутрішніх посилань на сторінці?
Спеціалісти Google говорять, що немає значення, скільки посилань у межах одного сайту буде розміщено на сторінці, за надлишок ніхто карати не буде. Тут головне, аби вони відповідали інтенту користувача й тематиці контенту.
Однак, розміщуючи посилання, ви перерозподіляєте вагу сторінок. Кожне таке посилання віддає частинку ваги сторінки, на якій воно розміщене, тій сторінці, куди воно веде.
Тож SEO-спеціалісти стверджують, що на сторінці не варто розміщувати понад 50 внутрішніх посилань. З іншого боку мінімальна кількість внутрішніх посилань – 10.
Також взагалі не рекомендують ставити посилання на сторонні ресурси, адже це означає, що ви поділитесь вагою своєї сторінки з чужим сайтом. Якщо ж без переспрямування на інший ресурс ніяк, хоча б скористайтеся тегом «nofollow».
Слово в різному регістрі – це один і той самий ключ чи різні?
Машини сприймають слова написані з великої та малої літери однаково, тож різний регістр не змінює ключовик. Неважливо, захочете ви «зареєструвати домен», «Зареєструвати домен» чи «ЗАРЕЄСТРУВАТИ ДОМЕН». Це все будуть одні й ті ж ключові слова.
Чи варто писати ключовик з помилкою, якщо так його гуглять люди?
Колись робота пошукових систем зводилась до того, що вони просто брали всі сторінки, на яких зустрічалась саме ця конкретна пошукова фраза і впорядковували їх за кількістю її вживання. Це стало причиною появи SEO-стратегій, які намагалися «зламати систему».
Саме тоді почалась тенденція навмисне додавати в тексти слова з помилками, тому що так їх шукали люди. І деяке збільшення трафіку таким чином дійсно можна було досягти. Скоріш за все досі є ті, хто вважають цей спосіб дієвим.
Насправді алгоритми пошукових систем давно навчились розпізнавати помилки та розуміти, що саме людина мала на увазі. Тому те, що ви навмисне робитимете помилки в ключових словах, не дасть вам нічого, крім неграмотного контенту.
Чи можна змінювати URL вже проіндексованої сторінки?
Загалом можна, але краще цього не робити. Якщо ж іншого виходу немає, то потрібно хоча б попередити про це Google.
Якщо ви зміните URL, усі зворотні посилання будуть вести на сторінку, яка не існує. І це негативно вплине на ранжування. Отже, про це також потрібно подбати.
Тому, якщо ви вирішили змінити URL сторінок після індексації:
- перенаправте старі посилання на нові за допомогою 301 редиректу,
- надайте пошуковим системам карту сайту з новими URL,
- виправте всі внутрішні посилання, щоб вони не вели на сторінку 404.
Детальний посібник з налаштування 301 редиректів
Чи можна змінювати назву вже проіндексованої статті?
Зміна назви може вплинути на ранжування, причому як позитивно, так і негативно. Тут головне – наскільки заголовок відповідає вмісту статті. Якщо після зміни виявиться, що релевантність зменшилась (наприклад, люди клікають по заголовку, але швидко йдуть зі сторінки), тоді позиції справді можуть просісти.
Але якщо ви придумали яскраву назву, вона приводить на сторінку більше юзерів, і вони залишаються на ній довше, тоді рейтинг може навіть вирости.
У будь-якому разі – більше на позиції у SERP впливає саме якість вмісту, а не заголовок запису у блозі.
Чи можна писати альти англійською, якщо сторінка українська?
Атрибут alt використовується ботами пошуковиків при індексації. За його допомогою можна отримати додатковий трафік з «Пошуку зображень». Але є ще один важливий нюанс: саме те, що ви напишете в alt будуть чути люди (наприклад, ті, в кого проблеми з зором), які використовують спеціальні програми зчитування з екрана.
Alt дозволяє їм зрозуміти, що зображено на картинці. Тому все ж краще прописувати alt тією мовою, якою написано сам контент.
Чи можна дублювати Alt і Title в картинках?
Краще прописувати різний текст в alt і title, адже вони мають різне призначення.
- ALT. Текст, який ви внесете в alt відображатиметься, коли картинка не завантажилась (у браузері вимкнений показ зображень або просто сайт розміщений на хостингу, який не може потягнути завантаження картинок). Також його зможуть почути люди, які використовують програми для читання з екрана.
- TITLE. Текст, що прописаний в title, відображатиметься, коли на картинку навели курсор мишки. Його завдання – надати додаткову інформацію про зображення.
У першому випадку давайте загальну інформацію про те, що зображено (наприклад, гірський пейзаж в Африці). А у другому – додайте конкретики, враховуючи, що людина уже бачить картинку (наприклад, гора Кіліманджаро в травні).
Чи можна використовувати декілька H1 на одній сторінці?
Для багатьох SEO-спеціалістів використання більш ніж одного заголовка h1 – це табу. Але нічого поганого в цьому немає, коли це справді необхідно. Google не вважатиме це критичною помилкою, особливо якщо ваш контент дійсно корисний.
Відповідаючи на це питання, Метт Катс, який раніше працював у Google, дав зрозуміти, що заборони на використання більш ніж одного H1 немає. Але точно не потрібно робити так, щоб весь ваш матеріал складався виключно із таких заголовків. Важливо дотримуватись ієрархії та логіки побудови сторінки. Тому зазвичай використовують h1 один раз, адже просто немає потреби робити це частіше.
Як часто потрібно оновлювати контент на сторінці для підтримки SEO?
Гугл дуже любить регулярне оновлення старих сторінок. Однак універсальної відповіді, наскільки часто це потрібно робити, немає. Усе залежить від типу сторінки, тематики сайту та банально наявності нової інформації.
Наприклад, блогові пости та новини бажано оновлювати щотижня / щомісяця, якщо, звісно, є нова інформація. Продуктові сторінки оновлюються за потреби, коли зʼявляються нові моделі, акції, знижки або зміни в характеристиках.
Потрібно взяти собі за правило проводити аудит матеріалів на сайті хоча б раз на пів року / щорік. Адже з часом вони ставатимуть застарілими та перестануть відповідати запитам користувачів. Тож їх потрібно актуалізовувати, доповнювати новими ключами, оптимізувати під нові SEO-тенденції.
До того ж регулярне оновлення контенту на сайті позитивно сприймається пошуковими ботами. Вони заходитимуть до вас частіше, адже інформація постійно оновлюється. А це означає, що ресурс не стоїть на місці та розвивається. При ранжуванні це також стане додатковим плюсом.
Головне – не забути послати сторінку на переіндексацію після внесених на ній змін.
Чи потрібно використовувати ключові слова в URL?
Використання ключів в URL мінімально впливає на ранжування. Представник Google Search Джон Мюллер писав з цього приводу, що ключовики в URL занадто переоцінені, а в мобільних версіях їх зазвичай взагалі не видно. Тому краще робити URL для людей, щоб вони одразу бачили, про що йде мова на сторінці. Це збільшить ймовірність кліку й заодно підвищить CTR (Click-Through Rate).
Google рекомендує використовувати в URL прості слова, які описують контент на сторінці. Якщо є така можливість, то використовуйте транслітерацію. Коли в URL є символи, що не входять в діапазон ASCII, скористайтесь шифруванням UTF-8.
Також варто розмістити ключі в заголовку та метаописі. Головне – не створювати штучні конструкції, які можуть сприйматись як спам.
Скільки символів має бути в метаописі?
Метаопис – це фрагмент вебсторінки, який описує її вміст. В Google стверджують, що цей метатег не враховується системою при ранжуванні. Але все-таки він впливає на користувацький досвід, що в результаті може опесередковано вплинути й на позиції у видачі. Ось так виглядає код метаопису.
<meta name="description" content="This page has detailed information on what metadata is, how to use meta tags, how to write SEO friendly meta description and the best practices related to it.">
Важливо зробити метаопис достатньо коротким, щоб користувачі побачили його повністю у видачі. Тут все залежить від розміру сніпету. Для ПК він складає 920 пікселів і приблизно вміщує 180–190 символів, для смартфонів – 680 пікселів, це десь 120 символів.
Не варто рахувати кожну літеру, щоб вкластись в розмір. Просто напишіть два змістовні речення, які дадуть можливість користувачам краще зрозуміти, про що ця сторінка. Додайте ключові слова. Якщо частина метаопису збігатиметься з пошуковим запитом, система виділить її жирним шрифтом. Це допоможе користувачу впевнитись, що на вашій сторінці він знайде те, що шукає.
Чи є різниця між dofollow і nofollow посиланнями для SEO?
Dofollow – це по суті звичайне посилання, яке веде на іншу сторінку чи сайт. Водночас воно не приховане від пошукових ботів, а частина ваги сторінки передається туди, куди веде посилання.
Що стосується nofollow-посилань, то вони дають роботам сигнал, щоб ті не переходили по них. Іншими словами, воно слугує для цитування. Якісь інші функції за ним не закріплені.
Раніше nofollow-посилання не враховувались пошуковими системами при ранжуванні. Зараз, згідно з повідомленнями, опублікованим в Google, ці посилання враховуються вибірково. Тож у процесі лінкбілдінгу спеціалісти намагаються отримати все ж більше dofollow-посилань.
Але не варто забувати й про посилання nofollow.
- По-перше, Google сам дає зрозуміти, що наявність nofollow не гарантує, що боти його проігнорують.
- По-друге, сайтів, на які ведуть лише dofollow-посилання не існує. І якщо такий створити, то він викликатиме підозри, що в результаті може призвести до санкцій.
- По-третє, багато авторитетних майданчиків ставлять саме nofollow-посилання. Якщо їх уникати, можна втратити можливість працювати з високотрафіковими й трастовими майданчиками та своєю цільовою аудиторією на них.
Яка оптимальна довжина заголовків H1 для SEO?
Думки SEO-спеціалістів в цьому питанні різняться. Хтось говорить, що h1 не повинен бути довшим за 8 слів. Інші згадують 50 символів або 60 символів разом з пробілами. Тут важливо зберегти здоровий глузд.
Якщо заголовок h1 буде занадто довгим, відвідувач просто втомиться його читати й може закрити сторінку. Також такі заголовки не дуже подобаються роботам, і це може призвести до зниження рейтингу.
З іншого боку, якщо у вас дуже короткий заголовок (менше ніж 30 символів з пробілами), це також не дуже добре. Швидше за все ви не зможете передати всю суть статті та викликати інтерес. А ще він може загубитись, якщо, до прикладу, буде поруч з яскравою картинкою.
Рахувати кожен символ не варто, але загалом ідеальна довжина заголовків H1 – 30–60 символів з пробілами.
Чи впливає SSL-сертифікат на SEO?
SSL-сертифікат – це протокол захисту інформації в інтернеті, який використовує шифрування, щоб гарантувати безпечну передачу даних між користувачем і вебсервером.
Коли кількість кібератак та витоків даних збільшилась, компанія Google внесла зміни до своїх алгоритмів з метою збільшити безпеку користувачів. Одна з них полягала в тому, що сайти з SSL-сертифікатами мають перевагу над тими, що таких не мають.
Якщо на сайті немає SSL, користувачі будуть отримувати сповіщення про те, що з’єднання небезпечне. Щоб перейти на такий сайт, потрібно натиснути кнопку «Розширені». Отже, наявність SSL-сертифіката скоріше необхідність, яка ще й позитивно впливає на SEO.
На завершення
Сподіваємося, цей матеріал допоміг з найпоширенішими питаннями, повʼязаними з просуванням сайтів у пошукових системах. Більше гайдів і перевірених SEO-секретів читайте у нашому блозі в розділі «Просування сайту».
А швидкий Хостинг, який зробить ваш сайт у 8 разів швидшим, ніж у конкурентів, замовляйте тут. Наша техпідтримка з радістю допоможе з підбором тарифу відповідно до вашого трафіку й використовуваних ресурсів.
Можливо, вас зацікавить
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...
Будь-який хороший SEO-спеціаліст скаже вам, що всі заходи з підвищення рейтингу сайту повинні бути...
Наш телеграм
з важливими анонсами, розіграшами й мемами
Приєднатися