Сторінка не просувається в ТОП видачі. Що робити?
Що робити, якщо сторінка не росте? Питання, яке турбує багатьох власників сайтів та SEO-фахівців. Але насправді будь-яка проблема має рішення, тож замість того, щоб панікувати, читаємо поради топових фахівців із просування сайтів.
У статті розглянемо найпоширеніші причини існування проблемних сторінок, які ніяк не можуть отримати позиції, які ми від них очікуємо.
Чек-лист: що перевірити, якщо сторінка не росте
Найчастіше сторінка не займає ТОП видачі не через апдейти Гугла чи складні алгоритми, а просто через те, що основи SEO не виконані. Тож стандартний план дій, якщо сторінка не лізе, читаємо далі.
Вимірюємо швидкість завантаження сторінки
Google визнав швидкість завантаження одним із факторів, що впливають на позиції сайтів, іще у 2010 році. А оновлення 2021-го року тільки підтверджує, як сильно швидкість визначає ваш Page Experience.
Можна піти легшим шляхом – заходимо на сайт, і якщо візуально швидкість завантаження сайту для нас, як для користувача, прийнятна, тоді все ок.
Якщо навіть візуально зрозуміло, що сайт завантажується ну дуже повільно, тоді вимірюємо швидкість сайту з десктопних і мобільних пристроїв. Зробити це можна за допомогою сервісів Google PageSpeed Insights (показники Core Web Vitals) або ж Pingdom Tools.
Зауважимо, що на швидкість завантаження ваших сторінок впливає вибір і локація дата-центру, в якому ви розміщуєте файли сайту. Тож до вибору хостера слід ставитися відповідально.
Якщо ви в пошуку справді швидкого Хостингу, обирайте NVMe Хостинг від HostPro. Завдяки вдалому поєднанню високопродуктивних процесорів та NVMe-дисків сайти прискорюються у 8 разів, що, звісно, впливає на можливості виходу в топ видачі.
Аналізуємо нішу та відповідність інтенту користувача
Аналіз ніші по-правильному має відбуватися ще до оптимізації сторінки. Передусім звертаємо увагу на тип сторінки – це товар, сторінка блогу, чи послуга. Ваш тип сторінки має відповідати типам подібних сторінок у видачі, а також наявним на них контентним блокам (наприклад, форма для заявки, таблиця цін чи блок з відгуками).
Також тут слід перевірити, чи справді ваш текст буде нести більшу користь для користувачів, ніж той, що є у конкурентів в ТОП-і, і чи справді ваш контент задовільняє очікування аудиторії. Або якщо «по-сеошному» – чи відповідає контент сторінки інтенту користувача. Для цього достатньо просто подивитися на свої сторінки «очима юзера».
Ще один варіант – подивитися в GA4 (Google Analytics 4) скільки часу юзер проводить на сторінці . Якщо ви бачите, що користувач був на сайті всього кілька секунд (значення доволі субʼєктивне), тоді з контентом на сторінці точно щось не так.
Якщо користувачі будуть заходити на вашу сторінку і розуміти, що це не те, що вони очікували там побачити, природньо, що показник відмов буде рости. І, якщо таких сесій буде занадто багато, пошуковик буде знижувати позиції і сторінка просяде.
Сюди ж віднесемо відповідність концепції E-E-A-T (Experience, Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness – досвід, експертиза, авторитетність, надійність), на яку обовʼязково слід звертати увагу, якщо ваш проєкт контентний і спрямований на тематику YMYL – «Фінанси», «Здоровʼя», «Безпека».
Перевіряємо технічну складову
Наступним кроком чекаємо технічну готовність, і, можливо, технічні несправності сторінки в Google Search Console. Краще перевіряти за допомогою проксі чи VPN сервісу, щоб подивитися доступність сервера з різних точок світу.
Отже, дивимося:
- який код статусу (HTTP статус сервера, можливо є помилки 400-ті чи 300-ті);
- чи в індексі сторінка, можливо, просто потрібно дочекатися, коли Google її проіндексує;
- який вигляд має зрендерена пошуковим ботом сторінка – для цього після перевірки URL в GSC клікаємо в праву частину екрана і бачимо, як пошуковий робот обробив документ. Потім можна цей код скопіювати в будь-який графічний редактор і перевірити його на коректність.
На цьому ж кроці перевіряємо, чи перебуває ця сторінка в кеші Гугла і який вигляд вона має в «розумінні» пошуковика – для цього в пошуку вводимо оператор cache:URL-сторінки без пробілів. Візуально співставляємо контент і сторінку в кеші (те, що бачить Гугл) і не в кеші (те, що бачить користувач).
Якщо кешу немає, можливо, Гугл ще просто не встиг його сформувати.
Робимо звіт по мобільній версії сторінки
У Google Chrome переходимо за URL-адресою, яку потрібно перевірити, відкриваємо Chrome DevTools («Інструменти розробника»), можна через F12. Переходимо на вкладку«Lighthouse» ⇨ натискаємо кнопку «Analyze page load».
І отримуємо безкоштовний звіт по продуктивності, доступності і SEO.
Досліджуємо кількість і якість посилань
Через Ahrefs чи Majestic перевіряємо зовнішню посилальну вагу (link juice), а саме такий показник як рейтинг URL (UR), щоб зрозуміти силу і авторитет нашої сторінки і сторінок конкурентів. Адже кількість посилань не завжди є показовою, головне в цій історії – трастовість і трафіковість ресурсів-донорів.
Бо можна мати і 200 дешевих беклінків з форумів, але чи принесе це користь для просування, питання дискусійне.
Звісно, у нашої сторінки має бути, як мінімум, така ж кількість зовнішніх посилань, що і в середньому в конкурентів по пʼяти ключовикам. Але знов-таки, памʼятаємо, посилання з яких сайтів можуть лише нашкодити:
- нелегальні й нетрастові ресурси;
- сайти, які заборонені для реклами в Google Ads;
- рушні сайти;
- донори, які вже мають забагато посилань на сайти різної спрямованості. Цей показник можна виміряти таким чином, що вихідних посилань з домену має бути не більше, ніж вхідних. Дані ці можна взяти в Ahrefs. Але, якщо на ресурс ллється дуже багато трафіку, то переспам може вважатися нормою;
- сайти з дуже низьким або нульовим трафіком.
І, якщо в результаті ми все одно бачимо таку аномалію, що і в нас, і в конкурентів по 20 зовнішніх лінків, але рейтинг URL в нашої сторінки залишається нижчим, значить краще відійти від стратегії «насипання» посилань і зробити наступне.
А саме скористатися внутрішніми сторінками-посередниками – будувати лінки на ті сторінки, які посилаються на наш проблемний пейдж. Наприклад, якщо проблема зі сторінкою категорії, то беремо блог-пейджи або сторінки товарів, які на нашу сторінку категорії посилаються.
Наявність ключових слів
Перевірте, чи справді ключові слова є у вашому контенті. Основні ключі краще розміщувати в Title і H1, а другорядні – в H2, H3 заголовках і безпосередньо в тексті, списках, таблицях і анкорах вихідних посилань. Це не обовʼязково має бути точне входження ключа, можна відмінювати і розділяти словами. Головне, щоб читалося органічно.
З приводу кількості теж важливо не передати куті меду, бо тоді вже буде переспам, і сторінка знов-таки може не лізти у видачі. Перевірити сторінку на заспамленість можна на copywritely.com.
У цей розділ додамо також брендові ключі. Можна подивитися, наприклад, в Serpstat чи Similarweb, по скількох брендових запитах виходять в топ ваші конкуренти, як часто їх шукають за назвою бренду і порівняти зі своєю ситуацією. Якщо компанія іще невідома і по брендовим ключам її ще не шукають, можна приділити увагу тому, щоб про вас більше писали в інтернеті. Сюди відносимо і відгуки.
Зрозуміло, що сайту, який щойно запустився, отримати позиції набагато важче, але якщо Google хоча б асоціює ваш сайт із назвою вашого бренду – це вже хороший початок. Перевірити це можна таким чином – якщо в органічному пошуку ви перші за вашим брендовим запитом, все ок, і якщо після вашого основного лінка є ще 2-6 ваших саблінків, то це взагалі супер.
Список анкорів
Якщо у вашому анкор-лісті більше 80% однакових комерційних анкорів (текстів посилань) із точним використанням ключів, це також може призводити до зниження позицій. Тоді потрібно буде переробити список анкорів так, щоб вони мінімально повторювалися. Перевірити анкор-ліст можна на Ahrefs, у розділі «Анкори».
А взагалі бажано, щоб кожному посиланню із зовнішнього сайту відповідав один окремий комерційний анкор, тобто в ідеалі вони мають бути унікальними.
У продовження цієї логіки, якщо ми хочемо просуватися по запиту «купити гриль», то це одне посилання, що відповідає цьому анкору, має бути з максимально авторитетного і потужного сайту-донора. І схема, по суті, проста як двері – беремо запити з Google Search Console і на них будуємо унікальні анкори.
Тут ми не враховуємо брендові анкори і наші внутрішні посилання, наприклад, зі свого блогу на картку товару. В принципі ніяких обмежень на повторення анкорів, навіть комерційних, в межах свого сайту немає.
Якщо нічого не допомогло
Можна піти на більш радикальні дії.
Nofollow чи Canonical
Якщо ми маємо сторінку товару, що не просувається, снують думки «а, може, видаляти її і почати все з початку?». Але це не дуже хороше рішення. Натомість можна спробувати поставити на неї nofollow, а саму сторінку розмістити в «Схожих товарах» тієї сторінки, яка вже в топі.
Також, якщо є більш просунута cторінка зі схожим товаром, можна поставити тег canonical і таким чином передати Google сигнал про кращу сторінку, яку ви хочете показувати користувачам. А вже проблемну сторінку знов-таки додати в «Схожі товари».
Сайт-сателіт і 301-редирект
Зокрема, пофіксити ситуацію може створення невеличкого сайту-сателіта із доменом точного входження ключа і пропрацювання на нього зовнішніх посилань. Далі він повинен “настоятися” 1-2 місяці, і з нього вже можна буде зробити 301 редирект на той сайт, який нам потрібен.
Викуп сайту-конкурента і редирект
Також можна знайти сайт у топ-10 або хоча б на другій сторінці видачі по вашим запитам, запропонувати власникам викупити його і в результаті зредиректити на себе. Цілком ймовірно, комусь може набриднути ведення конкретно цього бізнесу, а через редирект з уже прокачаного конкурентного сайту ви можете круто бустанути свої позиції.
Для цього необовʼязково вишукувати такі сайти самостійно, можна просто активно переглядати дошки оголошень, де люди хочуть продати бізнес чи домен, або ж скористатися бекордером доменів, послугою, яка передбачає автоматичну реєстрацію доменів після їх звільнення.
Автоматичне перехоплення щойно звільнених доменів уже доступне в HostPro. Попередньо замовити бажаний домен в українській зоні можна в Особистому кабінеті. Детальніше про бекордер можна почитати тут.
Зміна URL сторінки
Як варіант, якщо навіть після всіх оптимізацій сторінка залишається на умовно 20-тих, 30-тих позиціях, тоді вже можна замислитися над зміною URL без редиректу. Можливо, просто цей URL накопичив стільки негативних сигналів, що єдиним виходом буде обнулити рейтинг сторінки.
Індексація сторінки на тестовому домені
Перевірте, може, Гугл проіндексував сторінку з тестового домену, а ту, що на основному сайті-чистовику, вважає дублем.
На завершення
Також звернемо увагу на такий кейс: якщо сторінка ніяк не може зайняти високі позиції в SERP лише за якимось одним запитом, можна цей ключ вирізати із контенту і сторити для нього окрему сторінку.
Отже, підсумуємо, що перевірити й проаналізувати, якщо сторінка не просувається в топ:
- швидкість завантаження (зокрема, час відповіді сервера – TTTB);
- аналіз ніші й типи сторінок в топі;
- відповідність інтенту користувача;
- контентні блоки на сторінках конкурентів і на нашій сторінці;
- наявність технічних помилок в Google Search Console;
- продуктивність мобільної версії;
- якість і кількість беклінків, анкори;
- ключі і заспамленість;
- відповідність E-E-A-T, якщо проєкт контентний.
Також вам можуть знадобитися наші статті:
- Як отримати безкоштовні беклінки на сайт?
- Внутрішня перелінковка сайту за допомогою ChatGPT. Візуалізація та аналіз
- Новий апдейт Google – зниження позицій сайтів з ШІ-контентом
- Тренди SEO 2024
Коментарі
Можливо, вас зацікавить
Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...
Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...
Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...