Різдвяні термоси у подарунок до кожного Хостингу або VPS

Отримати подарунок

Новий апдейт Google – зниження позицій сайтів з ШІ-контентом

post thumbnail

5 березня 2024-го Google оприлюднив новий апдейт, націлений на боротьбу зі спамом і низькоякісним вмістом. Опублікували політику за два місяці до того, як оновлення власне повністю набуде чинності. Тож до 5 травня власники сайтів ще мають час внести необхідні зміни у контент, аби не потрапити під санкції. 

В цілому, це дуже позитивне оновлення, оскільки через бум згенерованого ШІ контенту результати пошуку наповнилися недостовірним спамом і шкідливими порадами в різних категоріях пошукової видачі. Деякі з них справді могли шкодити фізичному чи ментальному здоровʼю та фінансовому стану людей. Тож реакція Гугла – обʼєктивна і здорова. 

Що передбачає оновлення боротьби зі спамом і низькоякісним вмістом? 

Щоб вміст низької якості не потрапляв у топ видачі, і щоб водночас було більше інформації, створеної для допомоги людям, сайти, які масштабно зловживають автоматизованим, людським або комбінованим низькоякісним контентом, будуть деіндексуватися.

Також політика зачіпає прострочені домени, які перепрофільовують з метою підвищити рейтинг низькоякісного або неоригінального вмісту в пошуку. Це те, про що ми вже говорили неодноразово – старі трастові домени – це ок лише у випадку, якщо тематика старого і нового сайту не сильно різняться. 

І хоч Google попередив, що оновлення відбуватиметься поступово, він уже песимізував (штучно знизив) позиції значної кількості сайтів, які зловживали контентом зі штучним інтелектом. 

Якщо щодо сайту вжили ручних заходів, власник сайту буде повідомлений про це в Google Search Console. Тож можете перевірити сповіщення у розділі “Безпека й заходи, ужиті вручну” “Заходи, ужиті вручну”.

Новий апдейт Google – зниження позицій сайтів з ШІ-контентом | Блог HostPro

Що робити, якщо ви зловживали ШІ? 

По-перше, пам’ятайте, що Google все ще розгортає оновлення. Тож те, що ви побачите сьогодні, може не відповідати дійсності через тиждень. Перше рішення – не панікувати, можливо, крива трафіку ще вирівняється.   

Однак якщо ви бачите різкий стрибок трафіку вниз або сповіщення про те, що контент видалено із результатів пошуку, тоді потрібно починати боротися з негативним впливом апдейту вже зараз. 

Крок 1. Видаліть контент, згенерований ШІ 

Після видалення вмісту, згенерованого виключно ШІ, спамового , нерелевантного або ж контенту із високим рівнем плагіату, переконайтеся, що він повертає статус видаленого контенту – 410 (а не 404)

Будьте пильними на рахунок гостьового постингу. Якщо навіть ви й ставитеся відповідально до свого контенту, ви можете домовитися про партнерський пост з іншою компанією, щоб обмінятися dofollow-посиланнями та експертними статтями. 

Так-от, перед публікацією сторонніх матеріалів впевніться в їх актуальності, відповідності тематиці вашого сайту та чекніть їх на плагіат. Правило “відповідності очікуванням” працює що для свого контенту, що для чужого – відвідувач має отримати цінну очікувану відповідь на своє питання / запит.  

Крок 2. Налаштуйте сигнали EEAT

Переконайтеся, що ви даєте Google сигнали EEAT про те, що ви – надійний бізнес, який існує в реальному світі. Час анонімних сайтів давно минув, тож серед основних факторів довіри – контакти (назва бізнесу, фізична адреса, номер телефону). Додайте їх у футер сайту, сторінки “Про нас” та “Контакти”. Будь-що, що підтверджуватиме те, що в разі виникнення питань чи скарг, користувач матиме, куди звернутися, буде сигналом довіри і для Google також. 

Також хорошою практикою є додавання світлин ключових співробітників компанії, їхньої біо та посилань на профілі в LinkedIn, наприклад. Або ж хоча б фото власника бізнесу чи команди на сторінці “Про нас”. Так створюється так звана “website persona”, яка доводить існування вас як компанії в реальності.  

Крок 3. Інтегруйте “Modern Schema” (сучасну схему)

Важливо дати Google те, що він хоче, а він хоче отримати дані для збільшення своїх доходів.

Тож використовуйте сучасні схеми для створення контенту, включно з розмовними ключами, контентом формату how-to і faq, оглядами своїх послуг/товарів, відео-контентом тощо.

Переконайтеся, що ви використовуєте релевантну мікророзмітку на всіх своїх сторінках, щоб покращити вашу видимість в інтернеті та підвищити рейтинг.

Крок 4. Оновіть наявний контент

Google любить старий контент з історією оновлень (і написаний людьми!).

Тому до вашого старого контенту можна додати в кінці розділ поширених запитань і відповідей (FAQ), наприклад, або ж просто актуалізувати пункти чи скріни (картинки).

Для FAQ можна вибрати 3-5 ключовиків з Google Suggest або з Google Keyword Planner і дати на них відповідь за допомогою 40-50 слів. 

На завершення

З інтеграцією цих практик ви почнете відновлювати довіру алгоритму і будете в доволі сильній позиції, щоб подати запит на повторний розгляд, якщо вас повністю деіндексували.

Якщо ж ваш сайт апдейт не зачепив, видихаємо і… теж, на всяк випадок, переглядаємо контент, оновлюємо старі пости й сторінки і відповідально ставимося до створення нового вмісту, який буде цінним передусім для людей, а не для пошуковиків. 

Коментарі

Можливо, вас зацікавить

Як працюють пошукові роботи
Як працюють пошукові роботи

Уявіть бібліотеку, в якій зберігаються мільйони книг. Щоб знати, де шукати потрібний вам примірник,...

12 показників сайту в GA4, які варто відстежувати постійно
12 показників сайту в GA4, які варто відстежувати постійно

Якщо ви хочете знати, скільки відвідувачів заходить на ваш сайт, звідки вони прийшли, як...

Як знайти биті посилання на сайті й виправити їх
Як знайти биті посилання на сайті й виправити їх

Неробочі, або як їх ще називають биті посилання на вашому сайті зменшують довіру з...