📝 Керівництво по SEO для нових сайтів

У зв’язку із ситуацією переважна частина фізичного бізнесу починає адаптувати свою роботу під режим онлайн. Багато хто думає, що якщо зробити собі сайт і підібрати правильний хостинг — це все, що потрібно для повноцінного «переїзду», але це далеко не так: для того, щоби хоча б з’явитися в інтернеті й почати набирати безкоштовний трафік і непрямі переходи по опублікованому вами де-небудь посиланню, потрібно постійно проводити роботу з SEO.

Ми хочемо дати базові підказки для підприємців-початківців, які тільки-тільки починають «переїжджати» в Інтернет.



Чому SEO важливо й навіщо воно треба?

СЕО особливо актуально, коли мова йде про маркетинг бізнес-проекту й залучення додаткових клієнтів. Підвищення впізнаваності, відкритості та доступності — ключовий фактор для успішного бізнесу. Є кілька методів для розвитку власного бренду — деякі дешевші або зовсім безкоштовні, а деякі вимагають фінансових вкладень. Маючи на увазі важливість і вплив, ось кілька SEO пунктів, рекомендованих для реалізації на своєму сайті.

В SEO можна й без грошей

На відміну від більшості маркетингових інструментів, SEO не вимагає великих грошових інвестицій, щоб бізнес отримав первинну видимість — варто приділити трохи часу, терпіння й наповнити власний сайт правильним контентом, який почне ранжувати сайт у потрібній для вас категорії.

Коли на сайті з’явиться якийсь якісний контент, наступним кроком буде його поширення — в соцмережах, на партнерських сайтах і форумах. Головне — щоб публікацію побачило якомога більше людей. Цей крок вимагає лише творчий підхід та наполегливість. Розповідаючи про свій сайт на стороні, ви збільшуєте не тільки перегляди, а й кількість посилань, що дуже важливо для ранжування.

Локальність продукту

SEO особливо добре допомагає для нішевих або регіональних ринків. Чим більше конкретний сегмент продажів охоплює ваша діяльність, тим швидше ви з’явитесь у запитах у користувачів одного регіону. Якщо ви знаєте свою аудиторію й місце розташування, на яке націлений сайт — прекрасно; якщо ж ні, тоді приділіть цьому час. Ви можете використовувати ці знання для побудови стратегії SEO — чим конкретніше ви можете описати свій продукт і згадати конкретний регіон на сторінках сайту, тим краще.

Робота із соціальними мережами

Соціальні медіа — ключовий крок у побудові базового СЕО. Невеликі компанії мають усі можливості для повної взаємодії зі своїми підписниками, що збільшує не тільки лояльність клієнтської бази, але й СЕО. Великі компанії також намагаються дотримуватися репутації відкритих і привітних, але коли ком’юніті занадто велике, то стежити за всім вкрай складно. У малого бізнесу набагато більше шансів тримати все під контролем і реагувати на всі запити, пропозиції або скарги. Якщо створюваний вами контент буде корисним, читачі можуть ділитися ним, робити репости й розповідати друзям — це підвищить цінність написаного й загальний рейтинг сайту.

Безкоштовний набір інструментів

Основними інструментами, які використовуються для відстеження ваших досягнень в SEO, є Google Search Console, Google Analytics (GA) і (іноді) Яндекс Вебмастер — вони безкоштовні і вимагають лише детального вивчення для правильної роботи й розуміння, як функціонують ваші інструменти, сторінки й тексти. SEO — це те, чим кожен може займатися у вільний час, і бачити результат на дистанції. Звичайно, є і платні інструменти, які допоможуть вам більш скрупульозно стежити за своїм бізнесом, але базовий і дуже ефективний набір інструментів завжди доступний.

SEO для новачків

Для будь-якого онлайн-бізнесу або блогу позиції в пошукових системах — це частина створення нового бізнесу і зростаючої бази підписників. Чим більше трафіку на сайті, тим вище шанси на його монетизацію. Щоб почати з’являтися в Інтернеті, потрібно бути впевненим, що сайт оптимізований для SEO.

Ось наші головні поради з SEO оптимізації для сайту:

1. SEO-ключові слова

Перш ніж зайнятися ще чимось, потрібно визначити, з чим пов’язаний ваш сайт і яким чином на нього можна потрапити — для цього знадобиться створення списку ключових слів, які стосуються ваших послуг: це допоможе з’ясувати, які ключові слова та пошукові фрази мають достатньо щомісячних запитів, аби бути корисними, а також наскільки конкурентоспроможна та чи інша фраза. Відберіть важливі фрази і слова, які асоціюються з вашою діяльністю в окремий файл, щоб використовувати їх. Так ви створите початкове, найпростіше, але дуже дієве семантичне ядро.

2. Оптимізація сайту

Тепер, коли ви відібрали ключові слова, потрібно подумати про те, як лаконічно розмістити їх на сторінках, уникаючи переспама. Ваш сайт повинен бути структурований у зручній для пошукових систем формі, посилання повинні бути зв’язковими, а Sitemap (карта сайту) відправлена ​​в Google, буде мати велике значення. Крім того, включення релевантних ключових слів в URL-посиланнях допоможе поліпшити рейтинг сайту — це внутрішня оптимізація сайту, яка безпосередньо впливає на його подальше ранжування. Також переконайтеся, що немає битих посилань і що немає непотрібного дублювання сторінок і контенту. Що стосується технічної оптимізації, то для цього є PageSpeed ​​Insights, що допомагає сайту виправити помилки, стати швидше і краще.

3. Мета-опис

Мета-описи title, description містять інформацію для скан-роботів пошукових систем і для простих відвідувачів — ключові слова й те, що являє собою дана сторінка. Ще мета-теги формують сніпети — це описи кожної сторінки в пошуковій системі. Теги заголовка, що містять ключові слова, також додадуть релевантність. Чим більше релевантна сторінка для даного пошуку, тим вище її рейтинг. Але уникайте переспама: мета-опису повинні бути читабельними й написані в першу чергу для людей, а не для роботів.

Що стосується параметра keywords, то він у меншій мірі впливає на ранжування — в Google розповідали, що дії нових алгоритмів більше не враховують слова, занесені сюди. Але інші пошукові системи, наприклад Яндекс, продовжують працювати і з Keywords.

4. Посилальна маса

При ранжуванні одним із факторів, який враховують пошукові системи, є якість і кількість сайтів, що посилаються на ваш (важливо, щоб посилання не були закриті в тег nofollow). Чим авторитетніше сайт, де з’явилося посилання на ваш ресурс, тим краще ставлення пошукових роботів. Враховуйте, що створення зворотних посилань, які не відповідають змісту вашого веб-сайту, може вкрай негативно вплинути на загальний рейтинг.

5. Слідкуйте за новинами пошукових систем, у яких хочете високо ранжуватися

Тут усе просто: стежте за офіційними блогами пошукових систем, у яких просуваєтеся, і читайте важливі новини й описи оновлень. Наприклад, Google змінив алгоритм пошуку й тепер вважає випадаючі вікна на мобільних версіях сайтів поганим тоном, який негативно впливає на рейтинг — прислухайтеся до нововведень, додавайте актуальне і прибирайте зайве.

6. Сила в контенті

За останні роки алгоритми пошукових систем адаптувалися, розвивались і ставали все більш націлиними на звичайного користувача — якщо 10 років тому досить було використати одну фразу на сторінці кілька разів, при цьому абсолютно не оптимізуючи текст, і сторінка вже потрапляла в ТОП із пошуку, то тепер цей параметр змінився. Контент — невід’ємна частина СЕО: чим цікавіше і правильніше він буде написаний, тим легше потрапити до вас на сайт, і більше переходів це спричинить. Не забувайте, що контент повинен бути унікальним.




Для когось СЕО здається справжнім пеклом, хтось і зовсім не приділяє йому належної поваги — але ігнорувати цей параметр ніяк не можна. Можна створити шалено красивий і дорогий сайт, але за своїми запитами навіть не потрапляти в першу сотню, а можна створити доволі простий, але правильно оптимізований ресурс, який буде ранжуватись у перших десятках. На щастя, для всього цього є SEO. Можливо, саме тому ви й потрапили на цю сторінку — адже сама фраза «SEO» тут згадується більше 20 разів. Трохи потішно, чи не так?