21 спосіб зменшити показник відмов на вашому сайті

Дуже важливий параметр, який не беруть до уваги багато власників сайтів, розробники і маркетологи — показник відмов у Google Analytics. Розбираємо в матеріалі, які причини змушують користувачів швидко залишати ваш сайт і як знизити цей показник. Способи зниження цього показника.

Високий показник відмов свідчить про те, що сторінки сайту не відповідають очікуванням користувача. Швидше за все причина в повільному завантаженні сайту, поганий навігації, змішаному вмісті HTTPS, відсутності оптимізації під мобільні пристрої тощо Все це змушує відвідувачів швидше залишити ваш сайт. Зменшення цього показника буде означати, що ваш сайт оптимізований для якісного трафіку і конверсій. Ми підготували для вас 21 спосіб зменшення показника відмов на вашому веб-сайті. Але спочатку розберемося що це таке.

Що таке показник відмов? Google визначає показник відмов як відсоток відвідувачів, які залишають ваш сайт після перегляду першої сторінки. Важливо розуміти, що показник відмов сторінки/сайту не має нічого спільного з часом, проведеним користувачем на сторінці/сайті (поширена помилка серед маркетологів і веб-майстрів).

Найпростіший спосіб контролювати показник відмов — налаштувати Google Analytics.

Нижче в прикладі показано, що показник відмов становить 39,66%.

Аналитика

Припустимо, у вас було тисячі відвідувачів і 390 з них відсіялися. Питання в тому, вони пішли так і не побачивши що шукали або отримали все, що їм потрібно, з цієї єдиної сторінки?

Формула розрахунку показника відмов:

Показник відмов = кількість відмов / кількість відвідувачів.

390/1000 = 0,39 (x100) = 39%

Відмова — це не завжди погано, як ми говорили вище, можливо, вони отримали все, що хотіли на одній сторінці. Залежно від того, як налаштована ваша конверсійна послідовність, це може бути як добре, так і погано. Важливо пам’ятати, для кожної галузі є свої допустимі показники відмов. Згідно QuickSprout, тематичні сайти можуть мати відсоток відмов від 40 до 60, в той час як комерційні сайти тільки від 20 до 40.

Показатель отказов - иследования

Крім того, коли ваш контент стає віральним, це миттєво збільшує показник відмов. Знову ж таки, це не обов’язково погано! З точки зору брендингу, ви мали десять тисяч переглядів вашого контенту або продукту.

Як і навіщо зменшувати частоту відмов. Будь-яка, з наведених нижче, оптимізацій повинна допомогти не тільки знизити відсоток відмов на вашому сайті, а і поліпшити конверсії, CTR і загальний користувальницький досвід на вашому веб-сайті. Ще одна причина зменшити показник відмов — це існування прямої кореляції між показниками відмов і рейтингом в результатах пошуку. Неможливо підтвердити це на 100%, але багато оптимізаторів вважають, що цей фактор був головним протягом багатьох років. Багато сайтів з високим пошуковим рейтингом стежили за показником відмов і оптимізували його.

Як зменшити показник відмов на сайті?

1. Пришвидшіть свій сайт

Очевидно, що ми почнемо зі швидкості вашого сайту спочатку! Згідно з даними Kissmetrics, 47% споживачів очікують, що веб-сторінка буде завантажуватися 2 секунди і менше. Якщо ваш сайт працює повільно, користувач може втомитися чекати і клацне назад для того, щоб спробувати завантажити інший сайт. Швидше за все, Google Analytics зареєструє відвідування, а також відмова від моменту запуску сценарію analytics.js.

Одним з найпростіших способів прискорити ваш сайт є впровадження мережі доставки контенту (CDN). CDN буде кешувати копії ваших даних на серверах по всьому світу і доставляти їх користувачам з блискавичною швидкістю.

Ми пропонуємо своїм клієнтам послуги Cloudflare для прискорення будь-якого контенту. Після розгортання Cloudflare від Hostpro час очікування знижується більш ніж на 73% по всьому світу. Ваш сайт буде стабільно працювати під час пікових навантажень в результаті рекламних кампаній або онлайн-трансляцій.

Крім впровадження CDN від Cloudflare, ми також рекомендуємо оптимізувати продуктивність самого сайту.

Якщо у вас WordPress вам можуть допомогти такі наші матеріали

  • Оптимізація CMS WordPress. Ч.2 (Налаштування WordPress)
  • Оптимізація CMS WordPress. Ч.1. (Установка WordPress)
  • Як збільшити швидкість завантаження сторінок сайту на WordPress за допомогою Google PageSpeed Insights

2. Виправте сторінки HTTPS зі змішаним вмістом

Попередження про змішаний вміст сайту з’являються в разі, якщо сторінки передаються по HTTPS мають вміст HTTP. Таке з’єднання вважається частково зашифрованим і не надійним. Його можна перехопити і змінити. Це може стати великою проблемою для сайтів, які не до кінця перевели вміст сайту на HTTPS. Весь контент, відправлений по HTTP, буде працювати неправильно (все, що працює за рахунок скриптів: слайдери, спливаючі форми і т.д.). Щоб скористатися SEO вигодами протоколу HTTPS власникам сайтів потрібно завжди тестувати свої ресурси у всіх браузерах.

Про змішаному вмісті HTTPS браузер Chrome попереджає просто показуючи сірий значок замість зеленого замочка.

Незащищенное соединение Chrom

У Mozilla Firefox про проблему сигналізує маленький сірий кружечок і якщо його натиснути, Ви побачите відповідне повідомлення. Іноді браузер може заблокувати завантаження незахищених частин сторінки, що може фактично повністю зламати Вашу сторінку.

Незащищенное соединение Mozilla

Якщо у вашого сайту є попередження про незахищеному або змішаному вмісті, Ви, ймовірно, втратите багато користувачів. І так, це буде вважатися відмовою! Не полінуйтеся позбутися змішаного контенту.

3. Припиніть використовувати спливаючі вікна

Всплывающие окна

У 2013 році дослідження показали, що 70% користувачів вважають спливаючі вікна недоречними і дуже дратівливими. Тому, якщо у вас високий показник відмов спробуйте відключити їх і подивіться, чи допомогло це знизити його.

Якщо Ви все ж збираєтеся використовувати спливаючі вікна, ми рекомендуємо встановити на них таймер, щоб вони не вискакували відразу після того, як користувач прийшов до вас на сайт. Або, зробіть спливаюче вікно exit-intent, яке буде відображатися тільки в тому випадку, якщо хтось наводить курсор на кнопку закриття. Ці два способи, менш нав’язливі і, сподіваємося, будуть стримувати ваш показник відмов, роблячи можливим отримання додаткових підписок.

4. Поліпшити навігацію (юзабіліті)

Цим грішать багато сайтів. Навігація сильно впливає на показник відмов, адже вона показує, куди саме потрібно клікнути. Ви повинні переконатися, що відвідувач може легко знайти на сайті те, що він шукає. Мало хто знає, що Chrome надає відмінне безкоштовне розширення Google Analytics. У звіті присутні карта посилань, статистика по взаємодії відвідувачів зі сторінкою, а також можливість побачити, яку частину сторінки відвідувачі побачать без прокрутки. Використовуйте дані щоб зрозуміти які самі зайві або, навпаки, відсутні елементи на сайті. Чому відвідувач робить короткий клік і повертається в пошук.

Тепловая карта сайта

Не пошкодуйте грошей і залучіть до аналізу юзабіліті сайту реальних людей (свою цільову аудиторію) за допомогою сервісу AskUsers. Якщо Ви хочете ще більше даних — скористайтеся Crazyegg або SumoMe. Грунтуючись на отриманих даних Ви зможете зменшити кількість відволікаючих чинників на сайті. Зробивши сайт зрозумілим і зручним Ви не тільки можете знизити показник відмов, а й підвищити коефіцієнт цільових дій користувача.

5. Перевірте мобільність сайту (адаптивність)

Переконайтеся, що ваш сайт працює бездоганно на мобільних пристроях! Адаптивний дизайн забезпечує оптимальне сприйняття на різних пристроях і в браузерах. Не ігноруйте його, так як він може сильно вплинути на ваш показник відмов.

Для більшості ніш трафік з мобільних телефонів більше трафіку настільних комп’ютерів! Щоб не ворожити, подивіться в Google Analytics свої звіти по трафіку і конверсії. А потім розставте пріоритети щодо оптимізації сайту. Перевірте як ваш сайт відображається на різних дисплеях за допомогою безкоштовного інструменту Screenfly. Він симулює не так точно, як тестування на самому пристрої, але для виявлення проблем з відображенням це – швидкий і простий спосіб виявити проблему.

Мобильная версия

Ви також можете перевірити свій сайт за допомогою Google Mobile-Friendly Test і переконатися, що сторінки оптимізовані для мобільних пристроїв.

Оптимизация под мобильные устройства

6. Поліпшити дизайн свого сайту

Дизайн вашого сайту має значення — він повинен бути привабливим для вашої цільової аудиторії. Люди не проводять час на сайтах, які виглядають жахливо і де нелегко зорієнтуватися. Якщо у вашого сайту хороший дизайн, вас будуть сприймати більш серйозно, в той час, як поганий дизайн може привести до недовіри. Для кожної тематики сайту є своя кольорова гамма, про що у відкритому доступі досить інформації. Якщо Ви використовуєте таку CMS як WordPress, Drupal або Joomla рекомендуємо інвестувати в преміальні теми з індивідуальним дизайном. Хоча, не кожен бізнес потребує такого дизайні, щоб бути успішним.

 У дискусії про дизайн сайтів цінним є дослідження, яке в 2012 році було проведено Google. Виявляється, інтернет-користувачі оцінюють естетику веб-сайтів в межах від 1/50 до 1/20 секунд. Дослідження також показало, що візуально складні веб-сайти не такі привабливі, як прості.

Чим простіше, тим краще! Хороший приклад — SkinnyTies.com. У новому дизайні сайту зроблений акцент на використання «білого простору». Відповідно до заявлених даними, протягом трьох місяців це рішення збільшило виручку на 42,4% і знизило показник відмов на цілих 23,2%.

Дизайн сайта

7. Перевірте читабельність текстів

Щоб зменшити показник відмов на сайті переконайтеся, що ваші тексти легко читаються і сприймаються. Чим читабельніше ваш контент, тим більше призначений для користувача інтерес і тим нижче показник відмов. Існують тести, які визначають наскільки зрозумілий ваш текст. Безкоштовні онлайн-інструменти, такі як Readability.io і платні, наприклад, ContentYoda, допоможуть перевірити читабельність текстів.

Користувачі WordPress, ймовірно, бачили, що в плагіні Yoast SEO вже інтегровано тестування читабельності текстів. Список умов, які перевіряє плагін містить: наявність підзаголовків в тексті і кількість тексту після нього, довжина пропозицій, розмір абзацу, наявність в статті конкретизованих підлягають, відсутність в тексті трьох і більше іменників поспіль в одному відмінку (на думку плагіна — це ускладнює розуміння матеріалу).

Читабельность текстов

8. Актуальність контенту

Збереження актуальності контенту має вирішальне значення, коли справа доходить до зниження показника відмов. Ніхто не хоче читати статтю, вік якої становить 5 років. Люди хочуть бачити актуальну інформацію, тому постійно оновлювати її.

Не лінуйтеся оновлювати контент корисною і релевантною інформацією. Додайте до дати публікації дату її поновлення, щоб люди знали — ви витратили час на її поліпшення.

Також не забувайте, що один з факторів ранжування Google — новизна контенту.

Новизна контента

9. Внутрішні посилання

Внутрішня перелінковка зрозуміла і проста практика в SEO, яка, крім підвищення рейтингу, допомагає знизити показник відмов. Правильна перелінковка може викликати інтерес у користувача і спонукати його затриматися на сайті. Якщо ваш сайт на базі WordPress, ви можете зробити внутрішню перелінковку існуючого контенту автоматизовано, за допомогою плагіна WP-MFC Linkator (вартість $20). Плагін знаходить певні текстові входження в базі даних сайту і виводить списком сторінки, де зустрічаються ці входження. Вам залишається тільки вибрати потрібні сторінки і проставити посилання.

Внутренние ссылки

10. Виправте пошкоджені посилання

Перевірте сайт на наявність непрацюючих посилань. Вони впливають на продуктивність сайту і на коефіцієнт відмов. Відмінним безкоштовним інструментом для аналізу непрацюючих посилань є Google Search Console.

Исправление ошибок

Знайти биті посилання Ви можете просканувавши свій сайт «Online Broken Link Checker» або такою програмою, як Screaming Frog. Витратьте час на виправлення ваших битих посилань, щоб відвідувачі які прийдуть на ваш сайт могли знайти те, що шукали.

11. Створіть гарну сторінку 404 помилки

Непрацюючі сторінки завжди мають місце бути на сайті. Брак часу на їх своєчасне виправлення обертається збільшенням показника відмов. Часто власники сайтів забувають зробити сторінку 404 помилки (сторінка не знайдена). Наявність правильно оформленою 404 сторінки утримає користувача від миттєвого відходу з вашого сайту. Сторінка повинна бути з приємним дизайном (можна додати трохи гумору), допомагати користувачеві з відповіддю на питання «що мені тепер робити?», давати прості і ясні інструкції. Наявність рядка пошуку позитивно позначиться на зменшенні відмов. Відмінний приклад сторінки 404 GitHub.

Страница ошибки

12. Відкривайте посилання в новому вікні

Це досить спірна тема — відкривати ваші посилання в зовнішніх вікнах або вкладках. Тут ми рекомендуємо думати про вашої аудиторії. Справа в тому, коли посилання відкривається в іншому вікні є ймовірність, що користувач вивчивши матеріал сторінки повернеться на вкладку з вашим сайтом. Якщо вона відкриється в тому ж вікні користувач, зацікавившись, перейде по ній на інший сайт, і можливо на ваш більше не повернеться.

Ви помітили, що наші посилання не відкриваються в нових вікнах. Це тому, що для нашої аудиторії немає необхідності відкривати посилання в новій вкладці. Наш сайт зрозумілий і користувачі знають як знайти свій шлях назад.

Якщо у вас менше технічно підкована аудиторія, щоб зменшити показник відмов, є сенс відкривати посилання в новій вкладці, оскільки деякі люди можуть не так легко зорієнтуватися в навігації сайту. Щоб посилання відкривалася в новому вікні/вкладці в HTML, просто додайте target = “blank” в ваші посилання.

<a href=»http://domain.com» target=»_blank»> текст </a>

При створенні посилання в WordPress Ви можете вибрати опцію «Відкрити посилання в новій вкладці”.

Ссылка в новом окне
Новое окно для ссылки

13. Будьте обережні з місцями розміщення реклами

Деякі власники сайтів, з метою заробітку, розміщують у себе на ресурсі рекламу. Це може значно збільшити ваш показник відмов. Намагайтеся чітко відокремити свій контент від рекламних оголошень. У січні 2017 р. Google почав знижувати в рейтингу сторінки сайтів за використання нав’язливою міжсторінкових реклами: повноекранні рекламні банери і спливаючі вікна.

Места рекламы

До сайтів, у яких занадто багато оголошень, Google також застосовує санкції.

14. Створюйте корисний контент (Content is King)

Як то кажуть, «контент — це король». Покращуючи якість свого контенту Ви збільшуєте трафік на сайті, а також знижуєте відсоток відмов. У своєму блозі ми намагаємося створювати актуальний контент, який можна застосувати на практиці. Якщо вам подобається наш контент, будь ласка, повідомте нам про це нижче!

15. Якісний цільовий трафік + цінність

Ще один простий спосіб зменшити показник відмов на вашому сайті — припинити використовувати ключові слова і канали маркетингу, які направляють вам трафік поганої якості. Наприклад, якщо Ви продаєте газонокосарки, а в блозі Ви пишете про різдвяних прикрасах. Швидше за все відвідувачі підуть з такої сторінки як тільки побачать брендинг у верхній частині сайту. Тому, переконайтеся, що Ви націлюєте свій контент на потрібну аудиторію. Пам’ятайте про наміри користувача. Створюйте цільові сторінки, які задовольняють запит або наміри відвідувача. Це допоможе підвищити коефіцієнт конверсії, продажу та знизити показник відмов.

Ще одна маленький порада. Можливо, у вас є прекрасний пост в блозі який ранжується за багатьма ключовими словами але має низьку конверсію і CTR? Спробуйте створити окрему посадочну сторінку для цих ключових слів і поставте 301 редирект на неї. Це повинно зберегти ваш трафік, а також допомогти досягти кращого CTR, коефіцієнта конверсії і нижчого показника відмов.

16. Контрастність кольору + неуважність

Повертаємося до дизайну, про який говорили раніше, а саме — контрастність кольорів. Використовуйте контрастність щоб привернути увагу відвідувача до важливих частин вашої сторінки. Придумайте кольорові комбінації і не бійтеся проводити їх A/B тестування.

Без контраста
С контрастом

17. Внутрішній пошук

30% користувачів шукають інформацію на сайті. Організація внутрішнього пошуку позитивно позначиться на їх лояльності, конверсії і скоротить показник відмов. Згідно з дослідженнями Econsultancy 42% компаній зовсім не приділяють уваги оптимізації пошуку по сайту і тільки 15% компаній активно займається цим питанням. Ви можете обійти своїх конкурентів, якщо приділите час для цього питання.

Внутренний поиск

Кожна CMS має стандартний пошук по сайту. Рекомендуємо використовувати плагіни тому, що, наприклад, в WordPress алгоритм пошуку не вміє розпізнавати помилки і опечатки.

18. Сумісність з браузером

Тестуйте, перевіряйте і знову перевіряйте свій веб-сайт у всіх браузерах. Як показано в прикладі нижче, показник відмов у Internet Explorer майже на 20% вище, ніж у Google Chrome. Швидше за все, основною проблемою може бути зламаний скрипт або, можливо, попередження про змішаному зміст, про який ми згадували раніше (в IE воно більш настирливе).

Процент отказов

19. Допоможіть користувачеві “перейти” на інші сторінки

Відвідувач прочитав ваш пост і пішов? Це буде вважатися відмовою. Блок зі схожими постами може стати відмінним способом для зменшення показника відмов на вашому сайті. Додаючи суміжний контент Ви можете залучити користувача і зберегти його на своєму сайті довше.

Блок зі схожими записами в WordPress можна легко вивести скориставшись плагіном WordPress Popular Posts. Ще один популярний плагін — Yuzo. Він буде показувати пов’язані записи в нижній частині вашого поста в блозі. Але, будьте обережні з плагінами схожих постів, деякі з них можуть викликати проблеми з продуктивністю сайту.

Похожие записи

20. Довіра

І нарешті, не менш важливе — створення довіри до вашого сайту. Один із способів зробити це — встановити SSL сертифікат. Згідно з опитуванням GlobalSign, 84% покупців відмовилися від покупки, якщо дані повинні бути відправлені по незахищеному з’єднанню. Забезпечивши безпеку даних своїх користувачів Ви зможете зменшити відсоток їх відмов.

Веб-сайт з EV SSL-сертифікатом в браузері Opera

Веб-сайт с EV SSL-сертификатом в браузере Opera

Веб-сайт з EV SSL сертифікатом в браузері Chrome

Веб-сайт с EV SSL-сертификатом в браузере Chrome

Веб-сайт з EV SSL сертифікатом в браузері  IE

Веб-сайт с EV SSL-сертификатом в браузере IE

Веб-сайт з EV SSL сертифікатом в браузері  Firefox

Веб-сайт с EV SSL-сертификатом в Firefox

Пройдіть розширену перевірку і отримайте EV SSL сертифікат найвищого класу, наприклад, Comodo EV Multi-Domain SSL. Він активує замочок і забезпечить зелений рядок у всіх основних браузерах, що наочно підтвердить вашу надійність.

Сертифікати базового рівня захисту такі, як

Comodo Positive SS, Comodo Essential SSL, Rapid SS, Comodo Code Signing найбільш популярний серед наших користувачів через доступну ціну і швидкість видачі.

Підтвердити надійність домену та всіх його піддоменів допоможе сертифікат PositiveSSL Wildcard.

21. Відкорегуйте показник відмов

Ще один цікавий варіант, який використовують деякі вебмайстри — це коригування коефіцієнта відмов. Іншими словами, підрахунок часу перебування користувача на сторінці. Для цього, вам необхідно трохи видозмінити код Google Analytics, який обробляє цю подію. Залежно від сайту, час може варіюватися від 10 секунд до кількох хвилин — Ви повинні самі вирішити, скільки часу Ви вважаєте, що користувач досить був зайнятий вашим сайтом або продуктом.

Що потрібно додати в код Google Analytics (приклад для 30 секунд)

setTimeout(«_gaq.push([‘_trackEvent’, ’30_seconds’, ‘read’])»,30000);  // —additional line

Ось повний приклад

[code lang=»js»]<script type=»text/javascript»>

var _gaq = _gaq || [];

_gaq.push([‘_setAccount’, ‘UA-XXXXXXX-1’]);

_gaq.push([‘_trackPageview’]);

setTimeout(«_gaq.push([с’_trackEvent’, ’30_seconds’, ‘read’])»,30000);

(function() {

var ga = document.createElement(‘script’); ga.type = ‘text/javascript’; ga.async = true;

ga.src = (‘https:’ == document.location.protocol ? ‘https://ssl’ : ‘http://www’) + ‘.google-analytics.com/ga.js’;

var s = document.getElementsByTagName(‘script’)[0]; s.parentNode.insertBefore(ga, s);

})();

</script>[/code]

Іншою альтернативою коригування коефіцієнта відмов може бути спрацьовування подій при прокручуванні сторінки (тут вже враховується глибина прокрутки сторінок).

Висновки

Як ви бачите, є багато способів знизити показників відмов на вашому сайті. Сподіваємося, вони допоможуть підвищити якість трафіку і збільшити кількість конверсій, оскільки вони обидва йдуть нога в ногу. Зосередьтеся на прискоренні вашого сайту з Cloudflare (ми з радістю можемо вам допомогти підключити Cloudflare послугу), адаптивності його на мобільних пристроях, розробці корисного релевантного контенту, створення довіри, а також дизайні і навігації. Якщо у вас є інші хороші способи зменшити показник відмов, які ми, можливо, пропустили — будемо раді почути про них нижче.